Sommar-/höstföräldrar -25

Bukefalos 30 år!

Magiskt med kejsarsnitt ändå. Kvällen efter snittet stod jag och grät av smärta trots tre sorters morfin och kunde inte ta ett steg. Idag två dagar senare går jag ganska obesvärat och avvaktar med alvedon ipren kombon då det inte gör så ont.

Tre stora anledningar att jag tvekade på ett till barn. 1 jag ville inte vara höggravid igen. 2. Jag ville inte bli snittad igen. 3 . Rädsla för sjukt barn.

Nu är de två jobbiga sakerna bakom mig och jag ligger här med en helt ljuvlig till synes helt frisk bäbis

Nu är dottern här. Ett helt friskt barn :heart det blev en jobbig förlossning där jag vaknade med värkar och inte riktigt fick den lugna början man brukar få vid planerar snitt.

Jag var rätt rädd av att gå in på operation så vaken och medveten. Operationen tog en timme och det var mycket slitande och dragande. Nu håller jag på med den smärtsamma rehabiliteringen och försöka få igång amning. Kämpiga dagar men har de värsta bakom mig

Stort grattis! ❤️ Och bra jobbat!

Tack! Förlossning är intressant. När det sker är det så överväldigande och totalt. Men redan nu dag tre börjar minnet bli dimmigt och händelsen kännas oviktig. Kanske för att det är smärta utan trauma eller men? Och att få ett barn är så mycket större att det överskuggar förlossningen

Grattis @Libbsticka ❤️

Jag väntar fortfarande. Och det är så plågsamt. Jag kan inte sova för jag har ont i höfterna och har sånt tryck neråt att jag tror jag måste kissa hela tiden. Mår illa som fan till och från och får smärtsamma förverkar. Vill inte lyfta ett gram för trycket blir så enormt, och dottern bara skriker. Hon vill bli buren och jag blir bara frustrerad på henne över det.

Orkar inte mer, jag har ont och är så jävla trött på detta!! Jag hoppas att jag kan känna glädje när han är på utsidan, men just nu är jag så arg över att må så jävla piss att jag varken vill se dotter, sambo, katten eller ungen.

Jag har jättesvårt att böja mig ner tex, så när ungen kastar ner all mat på golvet vill jag bara skrika.

Och efter flytten har vi inte hunnit ordna kattlucka eller dylikt så kattens mat kan stå säkert, så med spykänsla i halsen och ont får jag springa efter dottern hela tiden som ska äta kattmat och ha ut kattens vatten.

Så just nu känner jag bara att katten kan få dö, hon är ju ändå 20 år så slipper jag ett problem iallafall. Mörkt ja, men jag är så trött.

Och varför måste ungen i magen vara så envis och stanna där inne? Bf är om två dagar, han kan väl för fan komma ut nu 😭😭

Åh jag lider med dig. Det är verkligen vidrigt. Tänkte på det inatt. Bad om morfin för jag hade ont från kejsarsnittet, delat rum så två bäbisar som skrek omlott hela natten. Sov tusen gånger bättre och mer bekvämt än som gravid.

Fortfarande ingen bebis här 😭
Igår hade jag känsla av mensvärk och tänkte äntligen, men sen lugnade det ner sig.

Hade så hoppats slippa åka till barnmorskan imorgon för kontroll vecka 41, så less 😔 men jag vill inte ha igångsättning heller, har fått tid för det 23/10.

Snälla bebis kom nu 😭

Fortfarande ingen bebis här 😭
Igår hade jag känsla av mensvärk och tänkte äntligen, men sen lugnade det ner sig.

Hade så hoppats slippa åka till barnmorskan imorgon för kontroll vecka 41, så less 😔 men jag vill inte ha igångsättning heller, har fått tid för det 23/10.

Snälla bebis kom nu 😭
Gud kommer ihåg att jag blev så arg när jag gått några dagar över tiden 🙈 gick ut och mockade och packade höpåsar och släpade vatten (undvek det tunga stalljobbet i slutet annars) i ren frustration :rofl:
Sen på natten/morgonen efter började det och så kom bebis på kvällen :)

Gud kommer ihåg att jag blev så arg när jag gått några dagar över tiden 🙈 gick ut och mockade och packade höpåsar och släpade vatten (undvek det tunga stalljobbet i slutet annars) i ren frustration :rofl:
Sen på natten/morgonen efter började det och så kom bebis på kvällen :)

Jag har städat både mammas hus och vårt hus. Ej undvikit att bära dottern. Åkt och handlat själv och släpat kundkorg. Men inte fan har det hänt något för det 😜

Frågan är vad jag ska hitta på för skit imorgon att göra, putsa fönster kanske 🤔

Jag har städat både mammas hus och vårt hus. Ej undvikit att bära dottern. Åkt och handlat själv och släpat kundkorg. Men inte fan har det hänt något för det 😜

Frågan är vad jag ska hitta på för skit imorgon att göra, putsa fönster kanske 🤔
Det finns 17 fönster här och stort hus att städa. Välkommen.

Han blev rädd när han hörde om ytterligare städjobb, vaknade med värkar vid 04.00, inte regelbundna men jävligt onda. De börjar tätna så jag skulle tro att vi får träffa pöjken snart ❤️

Åh, lycka till (om det inte redan är färdigt, då hoppas jag det gått bra ❤)! För mig startade värkarna kl 23, han var ute sen kl 12.05. 😊👶❤

Nu har jag varit ett par besök hos fysioterapeut. Visade sig att jag har en överspänd bäckenbotten och behöver träna avslappning istället för knip ett tag. Ganska skönt att få höra faktiskt, för jag har kniptränat helt enligt rekommendationerna och känt mig väldigt uppgiven över att jag ändå inte känt att mina besvär blivit ett dugg bättre, snarare sämre.

Tror att det börjar bli mer och mer uppmärksammat med överspändhet, men från förlossningen får man ju bara info om knipträning och hur viktigt det är. Ännu en anledning till att alla, även de som "bara" får grad 1- och 2-bristningar, borde erbjudas koll hos fysio ett tag efter förlossningen. Det är visst inte så enkelt att "alla som har fött barn behöver knipträna tre gånger om dagen". Visst behöver jag stärka den muskulaturen igen, men det är omöjligt medan det fortfarande finns en konstant spänning i den.

Nu hoppas jag att det ska börja gå åt rätt håll.

Klockan fem ungefär imorse kom han äntligen ❤️

Värkarna gjorde lite uppehåll under dagen, och fram till 01.30 17/10 hade jag bara molvärk. Sen vakande jag där vid halv två på natten och hade täta onda värkar. Sen gick det fort, vi kom in till förlossningen halv 4 och knappt 1,5 tim senare var han ute.

Hann inte med någon bedövning, hade bara lustgas. Men ut kom han, frisk och kry och jag utan en enda bristning.

Såhär klockan 9 mår jag riktigt bra, men är trött.

3720 gram och 51 cm ❤️

Klockan fem ungefär imorse kom han äntligen ❤️

Värkarna gjorde lite uppehåll under dagen, och fram till 01.30 17/10 hade jag bara molvärk. Sen vakande jag där vid halv två på natten och hade täta onda värkar. Sen gick det fort, vi kom in till förlossningen halv 4 och knappt 1,5 tim senare var han ute.

Hann inte med någon bedövning, hade bara lustgas. Men ut kom han, frisk och kry och jag utan en enda bristning.

Såhär klockan 9 mår jag riktigt bra, men är trött.

3720 gram och 51 cm ❤️

Wow stort grattis! 🥰

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat