Sommar-/höstföräldrar -25

Bukefalos 30 år!

Har ni ansökt om förskola än?
Ja, gjorde det samma vecka hon föddes, trots att hon inte ska börja förrän hon har fyllt 2 år. 😅

Hade nog inte behövt vara sååå snabb, men lika bra att få det gjort så att jag inte skulle glömma bort det. Vi bor på landsbygden med långt mellan förskolorna, ibland har det varit sån kö till vår förskola att barn har blivit placerade på en annan ort. Min kompis fick köra sina barn till två olika förskolor med femton minuter emellan. Låter kanske inte jättelångt men jo, när man först har tio minuter till första förskolan, ut med båda barnen, på med jacka, gå från parkeringen till förskolan med båda och lämna ena, gå tillbaka till bilen med andra, av med jacka, sätta fast i bilbarnstolen, åka en kvart, på med jacka, lämna andra... Och olika förskolor med lite olika rutiner att anpassa sig till.

Vill inte hamna i det läget helt enkelt. 😅 Är illa nog att de ska göra om avdelningarna på vår förskola och inte längre ha blandade åldrar, så mellan och yngsta kommer gå på två olika avdelningar. Jättetråkigt, vi har varit enormt nöjda med att ha äldsta och mellan på samma. Inskolningen av mellanbarnet blev busenkel när storebror fanns där, och det var oerhört smidigt att lämna och hämta båda samtidigt och på samma ställe.

Har inte kommunen någon garanti för placering? Här är det garanti att få plats på någon av kommunens förskolor inom tre månader från det att man ansökt om plats.
4 månader här.
Måste åka in till Stadshuset.
Fick hjälp idag att ansöka men hon kunde inte heller. Lättast är nog åka dit.
Hon kommer inte komma in där jag vill men finns en längre bort där det ser ut finnas plats. Men jag vet ingenting om den förskolan alls.

4 månader här.
Måste åka in till Stadshuset.
Fick hjälp idag att ansöka men hon kunde inte heller. Lättast är nog åka dit.
Hon kommer inte komma in där jag vill men finns en längre bort där det ser ut finnas plats. Men jag vet ingenting om den förskolan alls.
Rättelse: 3 månader
4 månader gällde bara augusti tydligen kanske nån mer månad.
Jag tänkte från september kanske eller oktober. Eller inskolning september?
Tycker det är svår beräkna hur mycket jag kommer jobba.

Vart tog tiden vägen?!
Har våra små bebisar plötsligt blivit BARN :eek:

Ja, det är helt galet!

Fast ok... Tiden här har faktiskt gått sjuuuukt långsamt på nätterna 🫣 Men zoomar jag ut och tittar på hela året överlag så har det ju gått skrattretande fort.

Jag tycker fortfarande att hon är bebis på många sätt, men nu har hon helt slutat krypa och går... nej, springer, överallt! Då ser hon så väldigt stor ut plötsligt. Fast bredvid hennes storebröder som hon försöker komma ikapp är hon ju bara en liten plutt. ❤️ Jag frågade dem häromdagen om de tyckte att hon fortfarande är en bebis. De tittade på mig som om jag vore dum. "Vad menar du... Ja? Hon är ju vår bebis?" 😄

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka