strawberrysylt
Trådstartare
Min lilla älskling har börjat blåsa. Hon putar med munnen och blåser.
Inte optimalt när hon dricker vatten. Hälften åker ut igen
Hon håller i flaskan och muggen själv nu. Ibland blir det lite blött…
Ja, precisHoppar in från annan tråd. Vissa saker som är direkt farliga måste man ju höra. Typ ställa undan kemikalier, giftiga växter, grind ovanför trappa, petskydd i osäkra eluttag tex. Annat tänker jag att man kan vänta med tills man märker vad man har för typ av barn?De är ju verkligen olika röjiga och stoppar olika mycket saker i munnen.
Med första barnet trodde jag att de skulle gå runt och kolla, men det gör de inte. Inte här i alla fall. De sitter bara ner och delar ut broschyrer och informerar om hur man barnsäkrar hemmet. Jag förstår inte riktigt syftet med att komma hem och göra det istället för på bvc, men jaja!
Oj! Jamen gud så onödigt.
Jag sa nej till hembesök av vår förra BVC, vår sköterska sa uttryckligen att vi skulle gå runt och titta på hemmet. Nu ogillade jag henne av flera skäl, men för min egen del känns det som att BVC då och då nästan dumförklarar en.. Så jag sa helt enkelt till henne att jag inte ville ha hembesök, vi klarar oss bra själva.
Åh, vad tråkigt
Jag gillade vår sköterska, men hon slutade ju som sagt. Hade inte haft nåt emot att få hembesök av hennes kollega heller, men blir ju inget nudå. Men vi får väl förberedda frågor om det är nåt. Finns ju de där listorna i bvc-boken också.