Sommar semester

Min bror ska gifta sig i augusti är det tänkt. Det återstår dock att se om det blir av då, i oktober (vilket är reservdatumet de bokat) eller om det rentav får vänta till nästa år istället.

Blir bröllopet av i år kommer jag och sambon att åka till Sverige två veckor i förväg (givet att det går att ta sig dit alltså) för att isolera oss i sommarhuset och "jobba hemifrån" där under de två veckorna. Sedan tar vi två veckors semester för att kunna vara med på bröllopet och ha lite Sverigesemester efter det. När vi kommer tillbaka till UK kommer vi sedan att behöva sätta oss i karantän i ytterligare 2 veckor... Det blir ett 6 veckorsprojekt med andra ord, men det vore det helt klart värt!

Eventuellt så går vi igenom hela ovanstående process även utan bröllop, alltså "bara" för en semester, men det återstår att se hur saker och ting utvecklar sig och om det känns moraliskt okej att resa på det sättet om några månader.
 
Helt egoistiskt tänker jag mig att jag ska ha en helt fantastisk och skön semester, förvisso minus för inget Falsterbo vilket såklart känns skumt och ännu större minus för en utebliven Englandsresa.

Men annars! Trädgård, stranden i mån av väder, ridning, löpning/träning, grillkvällar, fixa och dona ute när vädret är bra, skörda och laga en massa gott från odlingarna, läsa böcker och åka runt och promenera olika etapper av Skåneleden och fotografera. Kanske någon tur till Halland också - en bit kommer jag ju inom tvåtimmarsregeln. Och måla en del utvändigt och dona med olika gårdsprojekt efter vad som känns rimligt. För egen del är jag toknöjd med det upplägget. Går det att åka till DK så är det en bonus om det blir någon dag på Louisiana eller i Köpenhamn också.

Det här året kommer jag också att gå in i semesterperioden med en sällan skådad harmoni eftersom livet är så mycket mindre stressande och jag hinner med så mycket mer av allt i vardagen som annars jämt varit tvunget att gena i hörnen. Så för ovanlighetens skull räknar jag med att stänga ner jobbdatorn samma dag som jag faktiskt går på semester, och gå ner i vilopuls och verkligen vara ledig på riktigt inom 0, 2 sekunder. Och koppla upp mig på den igen 32 dagar senare.
 
Jag vill åka till Stockholm, lite i Uppsala och sedan i Norrbotten ✌

Edit: om det funkar vill säga. Är extremt noga ang smittan
 
Senast ändrad:
Min sambo - och ena hunden :laugh: - fyller jämnt och vi har 17 dagar i Grövelsjön och Ljungdalen inplanerat under andra halvan av juli.

Jag hoppas verkligen att det kommer vara okej att resa då. Annars blir det radhussemester med dagsutflykter i närområdet. Kanske vi köper en kajak till om det inte kommer gå att resa.
 
Planen innan corona var att åka till Danmark på hundutställning och på vägen dit samt hem ha extra dagar i sverige med ullaredsbesök och träffa vänner som bor på vägen. Nu blir det ju inte så men kanske det blir någon sväng med husvagnen i närheten. Annars har vi att göra hemma med huset också så det går ju ingen nöd på oss.
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
151
Skola & Jobb Jag kommer ev att byta arbetsgivare, kan nuvarande neka mig att ta ut min sparade semester och istället betala ut den som lön?
Svar
4
· Visningar
532
Senast: Mia_R
·
Fritid Jag skulle behöva hjälp med ideer på vart jag skulle kunna åka på min semester nästa år. Jag skulle vilja åka bort en vecka och med en...
Svar
8
· Visningar
651
Senast: Milosari
·
Fritid Vi semestrade i Norge förra sommaren och blev helt hänförda av det vackra landskapet. Nu vill vi åka dit igen, men vet inte vart. Förra...
Svar
19
· Visningar
1 348
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp