Sommar semester

Min enda plan var att träffa en kompis i Stockholm och gå på Global Champions Tour på Stadion. Vi var där i fjol och hade fantastiskt trevligt!

Men nu när evenemanget ställts in känner jag mig helt planlös.

Om läget är ok så har vi lite löst funderat på att åka till Furuvik med dottern. Och så får se om vi kan åka och titta på vår ponny när han tävlar. (Han är utlånad på foder).
 
Vi gör som vi brukar, dvs är hemma och åker ut på dagsturer beroende på väder och humör. Bor i centrala Skåne kan man säga och det längsta vi åker är till sambons familjs stuga i Halland vilket tar ca 2 timmar enkel väg med bil, så ingen sträcka. Detta året kommer vi ta en något tidigare semester, redan under maj månad eftersom vi ska lägga om taket på huset och jag ska få hem en hundvalp. Den enda egentliga skillnaden är att vi inte kommer träffa våra familjer som vi brukar vilket är tråkigt.
 
Min arbetsplats befinner sig i förstärkningsläge, vilket innebär att inga ledigheter beviljas inom de närmsta 3 månaderna :( Planerad sommarsemester får istället tas ut i ersättning.

Fortsätter utvecklingen att följa Wuhan-kurvan, beräknar man att ledigheter kan beviljas till delar av oss anställda någon gång mellan september och december. Dock högst oklart om jag kommer tillhöra gruppen som erbjuds ledighet vid första "semester-etappen" som planeras :nailbiting:

Risken är överhängande stor att jag beordras till jobb inom helt annan specialitet. Då vet jag ärligt talat inte hur jag ska orka utan sammanhängande ledighet :cry: Blir nog till att försöka sova och äta samt göra hushållssysslor på ledig tid mellan arbetspassen
 
I för som Medeltidsveckan ställdes in i veckan så vet inte hur de blir, vi längtar ju till Gotlands som alla år men i år blir de nog inte så. Dock hade jag redan innan de här funderingar på att vandra på en del leder här omkring bara över dagen men iaf! De känns rätt risk fritt i skogen tillsammans med sambon.
 
Hos oss är det klart nu med årets sommarschema, skift två veckor, kontor två veckor. Vill man ta ledigt får man ta det på kontorsveckorna. Föräldraledigheterna är utköpta.
 
Hade tänkt åka till Skåne för att hälsa på kompisar (som av nån anledning valt att flytta dit) samt 5 dagar i Nederländerna för att träffa andra kompisar.

Ingetdera blir väl av :cry:

Sen hade jag också tänkt tävla med hästen men det lär ju inte hända det heller.
 
På sommaren är det framförallt jobb och inte semester. De få utflykter som planerats har ställts in av arrangörerna och planerats om till väldigt lokala utflykter istället. Sommarsäsongen i vår egen turistverksamhet verkar rulla på ungefär som vanligt. Att vistas inrikes mycket utomhus på landet utan andra människor i närheten med ett gäng hästar, verkar funka.
 
Jag har planerat att åka på ena hundens kennelläger i sommar, och i samband med den resan passa på att upptäcka mer av Sverige eftersom jag i så fall skulle resa tvärs igenom hela landet. Nu verkar jag få ställa in den resan, istället funderar jag på att sticka ut och vandra i fjällen med hundarna (om tanten inte känns fräsch, får hon vara med mamma och pappa) eller åka på husvagnssemester i Norrland bara..
Jag accepterar att läget är som det är och följer rekommendationer..
 
Vi hade ganska mycket jobb inplanerat, som blir avbokat ett efter ett. Svårt att planera nåt iom att det blir avbokat ganska tätt inpå. Just nu är vi iaf ”lediga”/arbetslösa till mitten av juli och jag räknar med att mer blir avbokat och att det blir längre än så. Lite limbo. Men vi klarar oss.

Som det ser ut nu blir det vandring och ridning i hemorten som blir vår semester i juni. Vi bor trevligt så det känns helt okej att vara hemma.

Flyttar till andra sidan Sverige i slutet av juni så då måste vi såklart förflytta oss. Annars hade jag inte fått för mig att åka runt i Sverige tills rekommendationerna ändras. Även om det inte blir jobb i juli och augusti kommer det bli trevligt att utforska vårt nya närområde.

Hade otroligt gärna unnat mig ett ridläger i juli men känns så svårt att veta om det kommer bli av, så har inte ens anmält mig.

Augusti är ett stort frågetecken.

Om det inte blir nåt jobb kommer vi försöka jobba lite som timvikarier eller liknande, känns dumt att friska arbetsföra människor som vi ska sitta hemma och vara overksamma om vi skulle behövas någonstans. Eller volontära.
 
Har dragit tillbaka min semester vecka 27. Blir ändå ingen resa till Finland, så då kan jag jobba istället. Min andra semestervecka är maken också ledig (än så länge) så då tänker vi fixa med huset tillsammans.

Tänker att jag tar nån enstaka semesterdag under sommaren och får långhelg.
 
Vi ska vara hemma och njuta av att vara lediga. Jag hoppas på att Liseberg öppnar så man kan åka dit. Eller om man kan åka till DK och gå och mysa i Köpenhamn en dag. Om de släpper in svenskar fram mot sommaren.
 
Jag ska sommarjobba, så jag kommer ha en vecka semester i början av juni och två i slutet på augusti. Sambon har semester hela juli, hans jobb körde över allas önskemål totalt. Så vi blir definitivt hemma.
 
Hade planerat Grekland en vecka i augusti-september. Dom planerna ligger såklart på is. :(
Annars, hemma. Tack och lov har vi hus. :bow:
Åker kanske över till syrrans ställe i skärgården.
Blir hämtad med båt av dom så coronarisken är minimal.
 
Hade planerat Sverigesemester med dottern i juni men det ser mörkt ut. Fick ingen sommarsemester alls förra året pga nytt jobb så jag längar verkligen efter att få träffa mamma och mina vänner i Sverige. Mamma är 82 år och i riskgrupp så henne vågar jag verkligen inte träffa.
Så det blir väl bara att ta ut dagarna och hoppas kunna göra något som inte kostar så mycket. Hoppas på att samhället är lite mer öppet i juni.
Men till Sverige kan ni resa.
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
151
Skola & Jobb Jag kommer ev att byta arbetsgivare, kan nuvarande neka mig att ta ut min sparade semester och istället betala ut den som lön?
Svar
4
· Visningar
535
Senast: Mia_R
·
Fritid Jag skulle behöva hjälp med ideer på vart jag skulle kunna åka på min semester nästa år. Jag skulle vilja åka bort en vecka och med en...
Svar
8
· Visningar
652
Senast: Milosari
·
Fritid Vi semestrade i Norge förra sommaren och blev helt hänförda av det vackra landskapet. Nu vill vi åka dit igen, men vet inte vart. Förra...
Svar
19
· Visningar
1 348
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp