Sommarbokbingo 2021

Jag hann med ett sista kryss :)

Drömlistan av Julien Sandrel blir mitt kryss för gult omslag.

Jag gillade den! Handlar om en pojke som hamnar i koma och hans mamma hittar hans önskebok. Hon utför hans drömmar i hans ställe och berättar om det för honom för att han ska få motivation att vakna.
Väldigt humoristisk och fin mitt i allt elände. 💕
 

Bifogade filer

  • 20210930_181550.jpg
    20210930_181550.jpg
    93 KB · Visningar: 10
Jag har helt enväldigt beslutat om en tilläggsregel. Om det är en enda bok kvar till full bricka och den är läst till mer än hälften vid slutdatum så får man kryssa ändå ifall den är klar inom en vecka. :angel:
 
Jag kryssar Som inte börjar i början av berättelsen med Uppdrag Hail Mary av Andy Weir. Svår bok att berätta om utan att spoila, men det är sci-fi, rymden, humor, vetenskap och jag tyckte riktigt mycket om den.

Har också läst Händelserna på hästgården: Familjens berättelse av Anna Bohlin och Ulrika Fåhraeus och kryssar den på rutan Titel på minst 5 ord. Den behöver väl ingen närmare presentation, jag tyckte den var välskriven, belysande och fruktansvärd. Jag är glad att författarna i slutet själva drog paralleller med sekter, för det här var så mycket mer än en berättelse om ett misshandelsförhållande.

39BCF65F-7B89-4AC7-AB9A-C4BA06B2E0A6.jpeg


Jag får därmed bingo och är supernöjd med att ha läst så pass mycket som jag gjort. Även om jag fick ett kognitivt bakslag när jag fick börja belasta kroppen mer så har jag hängt i och hittat lite flyt efter mina första stapplande ljudande försök i våras.

Tack för den här gången, både brickfixare, deltagare och hangarounds!
 
Jag avslutar med ett tämligen tveksamt kryss. :o

Kryssar Utspelar sig i Oceanien med en bok som huvudsakligen utspelar sig i Stockholms skärgård. Men epilogen utspelar sig i Nya Zeeland. Så jag kryssar ändå. :o:D

The Hidden Beach av Karen Swan. Full med felaktigheter för någon som känner till Sverige, och långt ifrån det bästa jag lyssnat på/läst, men den funkade som bilbok de senaste dagarna.
 
Jag hann tyvärr inte i mål, men det var nära. Har två timmar kvar av boken som skulle bli det sista krysset. :banghead:
Men här kommer mina sista kryss:
Fult omslag: välsignade ost av Sarah-Kate Lynch
En bok som var en favorit när jag var tonåring som jag tänkte att jag skulle läsa igen för att se om jag fortfarande gillar den och för att den har så fult omslag. En kärlekshistoria som utspelar sig på en gård där man tillverkar en magiskt god ost. Hemligheten bakom osten är att korna måste handmjölkas av gravida mjölkerskor till musiken ur Sound of Music, lika knäppt som det låter. Jag gillade den fortfarande men inser att jag läst en hel del böcker bra böcker sedan dess för så bra var den inte.

Författare med Å: Välkommen till Flanagans av Åsa Hellberg. Mycket trevlig liten roman som jag kommer läsa fortsättningen på.

Tack för ett bra kryss och tack den läslust jag fått av all inspiration och tips som delats!
 

Bifogade filer

  • 20210930_223614.jpg
    20210930_223614.jpg
    79,6 KB · Visningar: 7
Nu har jag lyssnat ut Döden går på visning och har bingorad också. Lägger in bingobrickan i morgon när jag orkar fixa den :)

Måste säga att döden går på visning har irriterat mig boken igenom. Typiskt svenskt dålig. Och uppläsaren hade ett sådant märkligt sätt att läsa på!
 
Har också läst Händelserna på hästgården: Familjens berättelse av Anna Bohlin och Ulrika Fåhraeus och kryssar den på rutan Titel på minst 5 ord. Den behöver väl ingen närmare presentation, jag tyckte den var välskriven, belysande och fruktansvärd. Jag är glad att författarna i slutet själva drog paralleller med sekter, för det här var så mycket mer än en berättelse om ett misshandelsförhållande.
Jag är mitt i den. Får rysningar konstant. Träffade karln en gång och det märktes direkt att han var läskig men oerhört auktoritär.
 
Här kommer till slut min bricka och ett bingo. :laugh::rofl::D

IMG_20211016_074845_9~2.jpg

En bok som inte börjar i början av berättelsen: Damen i sjön (Andrzej Sapkowski) är sista delen i serien om Häxkarlen. (Finns en bok till, men den är mer en bonus.) Det var riktigt jobbigt att läsa klart denna bok. Separationsångest, sorg, glädje och frustration. Men som vanligt är boken bra.

En med minst två i huvudrollen: Flykten (Petrus Dahlin) är fortsättningen på Skogens systrar. Spännande och full med känslor.
 
Här kommer till slut min bricka och ett bingo. :laugh::rofl::D

Visa bifogad fil 78195
En bok som inte börjar i början av berättelsen: Damen i sjön (Andrzej Sapkowski) är sista delen i serien om Häxkarlen. (Finns en bok till, men den är mer en bonus.) Det var riktigt jobbigt att läsa klart denna bok. Separationsångest, sorg, glädje och frustration. Men som vanligt är boken bra.

En med minst två i huvudrollen: Flykten (Petrus Dahlin) är fortsättningen på Skogens systrar. Spännande och full med känslor.

Åh, kul att du fortsatte ändå. Kunde jag också gjort ju, men...
Jag läste klart sista boken jag började på iaf, "Häxorna" av vemdetnuvar ... (Elisabeth Östnäs?)... och tja, den hade jag inte läst ut om det inte vore för krysset, så... krysset är bra för omväxling.

Ser fram emot nästa kryss med julböcker eller vad det var 😊😊💕.
 
Åh, kul att du fortsatte ändå. Kunde jag också gjort ju, men...
Jag läste klart sista boken jag började på iaf, "Häxorna" av vemdetnuvar ... (Elisabeth Östnäs?)... och tja, den hade jag inte läst ut om det inte vore för krysset, så... krysset är bra för omväxling.

Ser fram emot nästa kryss med julböcker eller vad det var 😊😊💕.
Jag har visserligen fortsatt läsa/lyssna på de böcker jag hade tänkt ha med i bingot, men just de här böckerna läste jag under bingotiden. Jag har bara inte hunnit med att göra inlägget här. :laugh:
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
9 142
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 488
Senast: startpompe
·
Kultur Här kommer ett nytt färskt extra maffigt bokbingo som vi kör från idag den 6 juni till den 30 september. Har du inte varit med...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
6 626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp