Sommarbokbingo 2021

Några tappra är vi som fortfarande uppdaterar våra bingobrickor. :D

Jag kryssar en ny favorit med Cirkeln, av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Fattar inte varför jag inte läst den innan. Så himla bra. Och inläsningen också bra. Har tidigare lyssnat på Sagan om Isfolket med samma inläsare, så det hör lite mystiska är väl sammankopplat med hennes röst för mig.

20210916_083810.jpg
 
Några tappra är vi som fortfarande uppdaterar våra bingobrickor. :D

Jag kryssar en ny favorit med Cirkeln, av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Fattar inte varför jag inte läst den innan. Så himla bra. Och inläsningen också bra. Har tidigare lyssnat på Sagan om Isfolket med samma inläsare, så det hör lite mystiska är väl sammankopplat med hennes röst för mig.

Visa bifogad fil 77007
Jag läser, men har inte hunnit uppdatera. Det kommer!
 
Japp!

Jag hänger kvar!
Jag brukar som sagt inte hinna klart, fast nu har jag hunnit fler än jag brukar :).
Så kul att jag börjat hitta böcker igen. Har alltid läst mycket, men hade en period när jag inte hittade några böcker alls i min smak.

Tveksamt om jag hinner klart med krysset, men kanske !
Jag tror inte jag får till fler kryss nu tyvärr. Kan inte se att något jag tänkt läsa den närmaste tiden kommer passa in. Men jag har fått ihop fler kryss än jag trodde från början. :up:
 
Jag läser också en del, men det är inte helt lätt att hitta en ny favorit ;) Och boken jag tänkt som fult omslag tror jag inte att jag hinner bli klar med innan sista september :(
 
Nu rasslar jag till med flera kryss och ett par bingo!
16. Som inte börjar i början: Munkavle av Sofie. Hemsk biografi om hur hon började bearbeta sviterna av sina barndoms övergrepp. Viktig bok.
17. Titel med minst fem ord: Som ett surr mellan brösten av Marianne Mörck. Trevlig självbiografi! Köpte en till min farmor som är 87år och hon tyckte den var mycket underhållade.
18. Omvälvande livsval: det första skiffret av Denise Rudberg. Jättemysig bok som jag gillade skarpt. Handlar om starka kvinnor i andra världskrigets Stockholm.
19. Tips från vanliga boktråden. Rotvälta av Tove Alsterdal. Spännande deckar som utspelar sig inte så långt ifrån mig.
20. Valfri. Maria; en kvinnlig komikers dagbok. Är precis som titeln säger mer än dagbok än en självbiografi. Rekommenderas!
 

Bifogade filer

  • 20210917_225931.jpg
    20210917_225931.jpg
    76,2 KB · Visningar: 12
Några tappra är vi som fortfarande uppdaterar våra bingobrickor. :D

Jag kryssar en ny favorit med Cirkeln, av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Fattar inte varför jag inte läst den innan. Så himla bra. Och inläsningen också bra. Har tidigare lyssnat på Sagan om Isfolket med samma inläsare, så det hör lite mystiska är väl sammankopplat med hennes röst för mig.

Visa bifogad fil 77007
Tänkte jag hoppar på nästa bingo och lägger in en vinst till den som fyller brickan först.
 
Jag kryssar en ny favorit där bok 14 "Ribbings and Runes" får respesentera hela serien "Vampire Knitting Club" som är så mysig och bra! Skriven av Nancy Warren. Den här boken var riktigt bra! Inte stor litteratur på nåt sätt men den gjorde mig väldigt glad. Min tredje BINGO-rad
 
ÄNTLIGEN har jag en full rad :D !! Jag läste precis ut Som ett surr mellan brösten av Marianne Mörck och kryssade rutan för en titel med minst fem ord. Och vilken bra bok det var! Den förvånade på ett mycket positivt sätt. Så mycket HUMOR och jäklar-anamma trots att hennes livshistoria knappast har varit sorgfri....
 
Kryssar Börjar på B: Box av Camilla Läckberg och Henrik Fexeus. Denna bok valde jag att läsa av två anledningar, den ena för att den börjar på B och den andra pga av storytelrecensionerna. Har nämligen inte sett maken till ojämna recensioner! Typ hälften hatade boken och hälften älskade den. Spännande tänkte jag och läste den! Den var jättelång, 20h men det gjorde inget. Jag ska inte säga att jag älskade den men det var en bra bok, bättre än Läckbergs tidigare deckare.
 

Bifogade filer

  • 20210919_074510.jpg
    20210919_074510.jpg
    77 KB · Visningar: 9
Dubbelbingo!
En ny favorit: Know your Rites av Andy Redsmith. Fortsätter efter Breaking the Lore och demonerna måste än en gång besegras. Hoppas på fler böcker i serien!
Huvudpersonen gör ett omvälvande livsval: Klimatsmart och fullkomligt förvirrad av Jennifer Berglund. Frida bor i en lägenhet med alldeles för mycket prylar inne i Uppsala. Efter att ha hittat gruppen miljöhjältarna på Facebook så vill hon bli mer klimatsmart, men det är visst inte så lätt. Hon svarar dock på en annons om att bli inneboende i ett hus på landet över sommaren och väl där får hon hjälp att förstå hur man kan leva mer i samspel med miljön. Och självklart så blir hon kär och blir kvar där ;) trevlig och förutsägbar! :D
Börjar inte i början av historien: Oväntat besök och fullkomlig förvirring av Jennifer Berglund. Fristående fortsättning på förra boken. Anna får en inneboende som vill köpa gård på landet utan att kunna något om det, så månaden hos Anna är en "kurs". Dråpligheter och missförstånd följer. Inte riktigt lika lättsmält men helt ok.

Skärmklipp.JPG
 
Aftberg m.fl. Borgen i Åhus. Ett medeltida maktcentrum, Börjar inte från början
En ruin har blivit ett tillhåll och vandaliseras av traktens ungdom och öldrickare. Museet ska restaurera men börjar ifrågasätta hur väl den kunskap man har om borgen stämmer. Det blir ett större utgrävningsprojekt än man tänkt sig och vad som egentligen gjordes när borgen frilades på 1800-talet undersöks också. Därefter pusslas Åhus borgs användning och bebyggelsehistoria ihop från tidig medeltid och fler hundra år framåt. Den visar sig ha varit ett mer betydelsefullt maktcentrum än som varit känt innan. En relativt kort bok riktad till den breda allmänheten.

Denise Rudberg, En andra allians, minst två huvudpersoner
Del två om de tre kvinnor som arbetar som signalspanare och kodknäckare under andra världskriget. (verkar som mitt chokladkryss på del 1 försvunnit i uppdateringen?) Allmänt läsvänlig och trevlig litteratur som andra redan beskrivit i tråden.

Nu har jag hälften av en för länge sedan påbörjad bok kvar till mitt planerade sista kryss - och en dag.
 
Dubbelbingo!
En ny favorit: Know your Rites av Andy Redsmith. Fortsätter efter Breaking the Lore och demonerna måste än en gång besegras. Hoppas på fler böcker i serien!
Huvudpersonen gör ett omvälvande livsval: Klimatsmart och fullkomligt förvirrad av Jennifer Berglund. Frida bor i en lägenhet med alldeles för mycket prylar inne i Uppsala. Efter att ha hittat gruppen miljöhjältarna på Facebook så vill hon bli mer klimatsmart, men det är visst inte så lätt. Hon svarar dock på en annons om att bli inneboende i ett hus på landet över sommaren och väl där får hon hjälp att förstå hur man kan leva mer i samspel med miljön. Och självklart så blir hon kär och blir kvar där ;) trevlig och förutsägbar! :D
Börjar inte i början av historien: Oväntat besök och fullkomlig förvirring av Jennifer Berglund. Fristående fortsättning på förra boken. Anna får en inneboende som vill köpa gård på landet utan att kunna något om det, så månaden hos Anna är en "kurs". Dråpligheter och missförstånd följer. Inte riktigt lika lättsmält men helt ok.

Visa bifogad fil 77545

Åh, de där av Jennifer Berglund lät som min stil, tack för tips :)

------

Jag kommer inte bli klar med krysset, men håller på med en sista kryssbok iaf :) (ev två, om jag läser klart den andra). Uppdaterar imorrn.
 
Jag kanske hinner klart med sista boken för mig i morgon, den som i alla fall ger en bingorad! Jisses, trodde inte det var slut redan! :D
 
Min hjärna har lite av sig självt börjat sätta ihop ett helg-bokbingo. Om inte @Ceta har något emot att någon annan gör ett?

Tänkte i så fall från allahelgonaafton till trettondagen. Blir ju bara två månader så tänkte 16 rutor då det ändå är lite helger att hinna läsa på. Eller skulle 9 rutor vara nog?
 
Min hjärna har lite av sig självt börjat sätta ihop ett helg-bokbingo. Om inte @Ceta har något emot att någon annan gör ett?

Tänkte i så fall från allahelgonaafton till trettondagen. Blir ju bara två månader så tänkte 16 rutor då det ändå är lite helger att hinna läsa på. Eller skulle 9 rutor vara nog?
9 räcker känner jag som pluggar också 😅
 
Min hjärna har lite av sig självt börjat sätta ihop ett helg-bokbingo. Om inte @Ceta har något emot att någon annan gör ett?

Tänkte i så fall från allahelgonaafton till trettondagen. Blir ju bara två månader så tänkte 16 rutor då det ändå är lite helger att hinna läsa på. Eller skulle 9 rutor vara nog?
Man måste ju inte fylla brickan, och 16 rutor ger ju mer variation.
 
Min hjärna har lite av sig självt börjat sätta ihop ett helg-bokbingo. Om inte @Ceta har något emot att någon annan gör ett?

Tänkte i så fall från allahelgonaafton till trettondagen. Blir ju bara två månader så tänkte 16 rutor då det ändå är lite helger att hinna läsa på. Eller skulle 9 rutor vara nog?
Jag har hellre en större bricka och längre tid, av samma skäl som Klara.
Lägga ut brickan tidigare så kan den som vill spara sig till helgerna eller börja direkt?

Den som vill ha ett koncentrat skulle kunna plocka en inre ruta ur en full bricka och köra helgtiderna, medan sluttid på allt kan vara 31/1? (om du tänker lite på rutornas placering så det blir bra variation när man bara tar mittendelen)
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
11 977
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
409
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 588
Senast: startpompe
·
Kultur Här kommer ett nytt färskt extra maffigt bokbingo som vi kör från idag den 6 juni till den 30 september. Har du inte varit med...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
6 794

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp