Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
En annan fråga, hur gör ni med maten på dagarna om ni jobbar? Jag sitter på kontor mellan 7-16, lunch mellan 11-12. tar med en yoggi till frulle och en frukt. Men det räcker inte längre, blir så satans hungrig (illamående), men kan inte heller få ner en hel lunchtallrik, blir mätt fort. Vad är enkelt och mättade att ta med hemifrån och äta på fm?

Jag tycker inte jag äter mer än vanligt. Tar nån frukt på förmiddagen om jag kommer ihåg, och så rejäl lunch, och så mat på kvällen. Snarare känns det fullt i magen rätt så snabbt. Den där galna hungern var mest i början, de första veckorna.
 
Jag tycker inte jag äter mer än vanligt. Tar nån frukt på förmiddagen om jag kommer ihåg, och så rejäl lunch, och så mat på kvällen. Snarare känns det fullt i magen rätt så snabbt. Den där galna hungern var mest i början, de första veckorna.

Jag blev avgrundshungrig typ omkring v20, försökte äta mättande mellanmål osv. Jag brukar köra frukt och något nötsmör typ mandelsmör. :)

Nu i v29 är jag snarare tvärt om, mätt efter några tuggor typ. Så nu får jag lösa det genom att äta lite och ofta, frukt, rawfoodbars, nötsmör.. Och så äter jag så mycket jag orkar få i mig till lunch och middag. Och en kvällsmacka eller något.
 
Vad har ni andra köpt/tänkt köpa för babyskydd? Jag velar mellan ett Maxi-Cosi Pebble eller BeSafe.

Vi har maxi cosi cabriofix som vi hade till lillebror. Väldigt nöjda, har ingen bas. Det är ändå så himla lätt att sätta fast babyskydd så det är inget vi saknat. Använde den mycket till vagnen som den fungerade tillsammans med.
 
Vad har ni andra köpt/tänkt köpa för babyskydd? Jag velar mellan ett Maxi-Cosi Pebble eller BeSafe.

Jag har ett Brio primo med bas.
Mamma köpte det begagnat av en arbetskamrat till oss. Men kompis har haft en Brio primo till alla sina 3 barn också så kände mig säker med det. :)
 
Vi har maxi cosi cabriofix som vi hade till lillebror. Väldigt nöjda, har ingen bas. Det är ändå så himla lätt att sätta fast babyskydd så det är inget vi saknat. Använde den mycket till vagnen som den fungerade tillsammans med.

Det skiljer sig enormt från bil till bil. I min bil är det himla jobbigt att sätta ett babyskydd så bas underlättar ENORMT!
Skulle idag aldrig välja ett babyskydd utan bas pga så simpelt det är. :)
 
Usch jag blev också helt skakad av dödsfallen här på bukefalos :cry: Vad livet är skört, är så tacksam för varje dag bebis mår bra :heart

Förutom att jag tyvärr är mer orolig än någonsin och kan vara världens mest needy fru för tillfället, kan inte vara många minuter utan min man alltså O_o, så tuffar veckorna på och allt verkar vara bra med bebis. Var hos bm idag och alla värden och mått såg bra ut tack och lov. Lillkillen verkar ha placerat huvudet neråt men enligt bm är det för tidigt för den att fixeras redan nu (gick in vecka 32 igår). Jag har de senaste dagarna känt rejäla ilningar och det trycker mer neråt nu än tidigare.

Angående babyskydd har vi köpt ett Britax BabySafe, som ingick i paketet vi köpte med Go Next.
 
Det skiljer sig enormt från bil till bil. I min bil är det himla jobbigt att sätta ett babyskydd så bas underlättar ENORMT!
Skulle idag aldrig välja ett babyskydd utan bas pga så simpelt det är. :)
Du vet stt du kan dra bältet runt Primon bara? Jag har Primo med bas men basen sitter i isofixen bak och där sitter inte bebis när jag åker själv så bältar honom fram oftast.
 
Du vet stt du kan dra bältet runt Primon bara? Jag har Primo med bas men basen sitter i isofixen bak och där sitter inte bebis när jag åker själv så bältar honom fram oftast.

Ja jag vet men mina bälten är för korta för att det ska kännas säkert! Och då vet jag att iaf äldre Volvo har ännu kortare bälten än min bil har.
Basen (iaf min) går att sätta fast både med isofix och bälte. :)
 
Vad har du för bil? I Xc60 funkar det. Når de runt så gör de liksom.

Jag har en Saab 9-3.
Dom når runt men man får ta i för mycket för att knäppa och då anser jag att man tummar på säkerheten.
Sen vet man inte när man kanske behöver låna en annan bil eller om man behöver åka med nån annan och då är det skönt och smidigt med en bas som funkar oavsett bältenas längd.
 
Igår var jag på första delen av tre, föräldrakurs. :)
Vi gick bara igenom förlossningen, känslor, hur den faktiskt funkar, alla delar, vad som händer, mm. Två timmar höll vi på och vi var 7 par.
Jag var lite rädd för bristningar innan, men nu känner jag att det får gå som det går och att jag kommer få hjälp. Dessutom kan jag stå på mig om jag känner att något är fel. Det var även skönt att höra att på "mitt" bb jobbar man mycket med andra ställningar än liggande, och det är något som jag funderat på med. Pallen verkar vara ett vettigt alternativ! Vi gick även igenom det som många tycker är jobbigt, baaaaajs! Visst, det är kanske inte den trevligaste delen, men så är det bara. Och det har jag börjat komma över. Ut kommer det liksom.
Även vad som händer när moderkakan ska ut, sen avnavling, om man måste sys och till sist, fikat :)
Föreläsaren, BM på Sthlm BB var jättebra, rolig att lyssna på :)
Nästa gång ska det handla om Smärtlindring och sista gången vad som händer efter när bebis är ute, amning osv.
 
Jag behöver tips och råd av er!
Jag skulle varit till ullared 29 april (fredag) men mitt sällskap ställde in så nu åker jag själv om jag blir tvungen.
Vilket gör tiden mer flexibel.
Sa först att jag åker 27 april istället. Men den 3 maj ska jag på TUL och jag hoppas se kön då.
Skulle ni kört 27de eller väntat till 4 maj?

Jag har neutrala kläder så det räcker och blir över.
Även sängkläder och andra saker är klart.
Det enda som jag planerat köpa som kan "färgmatchas" är skötbädd.

Hur hade ni gjort?
Kan tilläggas att jag har längtat dit sen januari typ hahaha....
 
Alltså det här med sammandragningar. Senaste veckan (är i vecka 31 nu) har jag börjat få rätt mycket sammandragningar och som en lätt mensvärkskänsla samtidigt. Det kommer ofta när jag lägger mig i soffan på kvällen om jag varit igång mycket. Gör inte direkt ont men de känns ju. Har ni andra mycket sammandragningar?

Jag har ju haft uvi/gbs och frågade barnmorskan om det kunde bero på det och om jag behövde behandlas mer men hon viftade bara bort det och sa att om jag fick mer symtom kunde jag lämna nytt prov..men vad jag har fattat så kan mycket sammandragningar vara ett symtom på gbs/uvi. Eller så är det bara normalt nu..
 
Jag behöver tips och råd av er!
Jag skulle varit till ullared 29 april (fredag) men mitt sällskap ställde in så nu åker jag själv om jag blir tvungen.
Vilket gör tiden mer flexibel.
Sa först att jag åker 27 april istället. Men den 3 maj ska jag på TUL och jag hoppas se kön då.
Skulle ni kört 27de eller väntat till 4 maj?

Jag har neutrala kläder så det räcker och blir över.
Även sängkläder och andra saker är klart.
Det enda som jag planerat köpa som kan "färgmatchas" är skötbädd.

Hur hade ni gjort?
Kan tilläggas att jag har längtat dit sen januari typ hahaha....

Oj, för mig är det en märklig tanke att könet på barnet ska avgöra vad man köper. Jag hade åkt och köpt det jag tyckte var fint, oavsett. Jag tycker att det här med gulliga, rosa historier till flickor och tuffa kläder till pojkar är ganska så hemskt och lägger en förväntan på hur barnet ska bli som vuxen och hur omvärlden bemöter barnet, vilket i min mening begränsar barnets frihet att bli den person som hen vill bli.

Jag kan tillägga att vi vet (eller ja, så säker man nu kan bli) att vi väntar en flicka, och de kläder vi köpt är blå, gröna, gula, multifärgade, röda och orange. Mycket mönstrat, blommigt, randigt och rutigt. Selen blir mest troligt mörkblå. Kan inte se att någon av sakerna hade diskvalificerats om vi hade väntat en pojke.

Alla får göra som de vill men så tänker jag. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 113
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 231
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
888
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp