Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just i den här värmen är jag rätt tacksam att han behövde komma ut tidigare. Inget ont som inte har nåt gott med sig, som man säger :p.

Precis! Bara njut av att ha honom på utsidan, det hade jag gjort :). Låst blir man på ett annat sätt, men man får vara ensam i sin kropp.
Såhär länge har jag inte vart gravid innan. Sonen kom som igår, om man räknar med att vi blev flyttade bakåt en vecka, tror allt han var äldre egentligen än 35+5.
 
Ena bröstet var hårt och knöligt så fick väcka liten. Han tuttade bort det värsta, nu har han somnat om :p.
Han sov 4 timmar i ett sträck första delen av natten, nu hade han sovit två timmar och hade jag inte väckt honom hade han nog sovit än.
 
Fick äntligen hämta sista babyboxen igår. Ena apoteket har haft slut länge så jag har väl kikat in typ minst en gång i veckan sedan mars.. trevligt med gratisgrejer. Jag kommer aldrig att behöva köpa nappar eller våtservetter känns det som :p
Är det någon av er som har testat goboken? Funderar på om det kan vara något.

Idag ska jag prova ut en förlossnings-TENS och träffa bm. Tror att det är idag vi skriver sammanfattning till förlossningen. Måste skriva rent brevet som jag filat på.
 
Fick äntligen hämta sista babyboxen igår. Ena apoteket har haft slut länge så jag har väl kikat in typ minst en gång i veckan sedan mars.. trevligt med gratisgrejer. Jag kommer aldrig att behöva köpa nappar eller våtservetter känns det som :p
Är det någon av er som har testat goboken? Funderar på om det kan vara något.

Idag ska jag prova ut en förlossnings-TENS och träffa bm. Tror att det är idag vi skriver sammanfattning till förlossningen. Måste skriva rent brevet som jag filat på.
Jag tänkte samma om våtservetter efter alla boxar. Vi har redan fått köpa nya ett par gånger ;) - och då tvättar vi hans rumpa med vanligt vatten emellanåt med :p.
 
@IsisEm Jag fick något gratispaket från Honom en när dottern föddes och är inte imponerad. Ganska taffligt språk i de böcker som det öht är text i. Dock tycker dottern fortfarande om vissa ;)

@hemlig Jag tyckte dotterns rumpa mådde bäst av tvättlappar med vatten och lite olja. Jag använde rapsolja men jag kan tänka mig att kokos eller oliv funkar lika bra. Mycket billigare och bara papper+vatten+olja. :) Det finns tips på nätet också hur man gör egna förpackningar med "våtservetter", men det har jag själv aldrig gjort.
 
Prisa gud! Jag har fått sova inatt! :love:
Fick ett litet gråtanfall pga värmen igårkväll när jag skulle lägga mig vid kl 22, men somnade trots allt och med avbrott för ett par toalettbesök så fick jag sova ända till strax efter kl 6 när dottern vaknade. :bump:
Hon har även sovit hela natten i sin egen säng!! Hör inte till vanligheterna efter att jag låg inlagd på sjukhus i ett par veckor, hon vaktar lite på mig så att jag inte ska försvinna igen tror jag :cool:.
Det var iaf underbart att slippa en supervarm unge som envisas med att ligga på fel ledd i sängen. :bow::bow:.

Vi bygger hus, tror jag har nämnt det, och igår blev det godkänt av kommunen!! :banana::banana:
Så nu kör vi kartonger. Stora flyttlasset går på onsdag nästa vecka. Bebis är beräknad på söndag.....:angel::angel:
Vägrar att stressa, det får gå som det går! :)
 
Prisa gud! Jag har fått sova inatt! :love:
Fick ett litet gråtanfall pga värmen igårkväll när jag skulle lägga mig vid kl 22, men somnade trots allt och med avbrott för ett par toalettbesök så fick jag sova ända till strax efter kl 6 när dottern vaknade. :bump:
Hon har även sovit hela natten i sin egen säng!! Hör inte till vanligheterna efter att jag låg inlagd på sjukhus i ett par veckor, hon vaktar lite på mig så att jag inte ska försvinna igen tror jag :cool:.
Det var iaf underbart att slippa en supervarm unge som envisas med att ligga på fel ledd i sängen. :bow::bow:.

Vi bygger hus, tror jag har nämnt det, och igår blev det godkänt av kommunen!! :banana::banana:
Så nu kör vi kartonger. Stora flyttlasset går på onsdag nästa vecka. Bebis är beräknad på söndag.....:angel::angel:
Vägrar att stressa, det får gå som det går! :)

Låter som ett härligt flyt :D:D:D
Men det kan man behöva nu som höggravid, man kan ju bli rent knäckt av småsaker O_o
Typ som i lördags, hunden välte ned en vas och jag storböla, men sambon beställde en ny likadan, så det kändes ändå ok sen :bow:;)
 
Prisa gud! Jag har fått sova inatt! :love:
Fick ett litet gråtanfall pga värmen igårkväll när jag skulle lägga mig vid kl 22, men somnade trots allt och med avbrott för ett par toalettbesök så fick jag sova ända till strax efter kl 6 när dottern vaknade. :bump:
Hon har även sovit hela natten i sin egen säng!! Hör inte till vanligheterna efter att jag låg inlagd på sjukhus i ett par veckor, hon vaktar lite på mig så att jag inte ska försvinna igen tror jag :cool:.
Det var iaf underbart att slippa en supervarm unge som envisas med att ligga på fel ledd i sängen. :bow::bow:.

Vi bygger hus, tror jag har nämnt det, och igår blev det godkänt av kommunen!! :banana::banana:
Så nu kör vi kartonger. Stora flyttlasset går på onsdag nästa vecka. Bebis är beräknad på söndag.....:angel::angel:
Vägrar att stressa, det får gå som det går! :)
Jag är seg för jag trodde du pratade om att bebis sovit i egen säng och jag tänkte "när kom den???" - sen läste jag igen :angel:.
 
Fick äntligen hämta sista babyboxen igår. Ena apoteket har haft slut länge så jag har väl kikat in typ minst en gång i veckan sedan mars.. trevligt med gratisgrejer. Jag kommer aldrig att behöva köpa nappar eller våtservetter känns det som :p
Är det någon av er som har testat goboken? Funderar på om det kan vara något.

Idag ska jag prova ut en förlossnings-TENS och träffa bm. Tror att det är idag vi skriver sammanfattning till förlossningen. Måste skriva rent brevet som jag filat på.

Vi testade ett gratispaket från goboken med förra barnet (efter att jag lyckades förhandla bort frakten på 70 spänn..!) och de första böckerna vi fick med lite prassel och djurljud var väl ok, inte mer.. Tog ett eller två paket till senare men tycker absolut inte det var värt pengarna.

Hehe och ja, nappar köpte vi nog inga själva före ungen var ett år för man fick så många i boxarna. Och vi använde i princip bara våtservetter då vi inte kunde ha skötbordet i vårt lilla badrum, så de gick lite snabbare än jag trodde. Tänkte också att de skulle räcka typ hur länge som helst :p
 
Och dessutom är säljarna som sedan ringer från goboken inget vidare, de ringer och tjatar och tjatar och vill inte lyssna på att jag inte var intresserad av mer dyra böcker..
 
Ok, jag har väl våtservetter för första veckorna då iaf 😊 bra ändå att ha ett litet lager så jag slipper ut och handla och så på en gång. Sen skickar jag morsan! Jag köpte tvättlappar på ullared också men har ju skötbordet i barnkammaren så våtservetter är nog smidigt. Bra att ha i skötväska också. Har en extra skötbädd i badrummet men dåligt med plats. Jag får prova mig fram helt enkelt. Sen skulle jag ju helst köra mycket på tvättlappar och tygblöjor, men vi får se hur det blir.
 
Och dessutom är säljarna som sedan ringer från goboken inget vidare, de ringer och tjatar och tjatar och vill inte lyssna på att jag inte var intresserad av mer dyra böcker..
Jag tror jag hoppar det då 😊 jag har och har fått rätt mycket böcker ändå.
 
Ok, jag har väl våtservetter för första veckorna då iaf 😊 bra ändå att ha ett litet lager så jag slipper ut och handla och så på en gång. Sen skickar jag morsan! Jag köpte tvättlappar på ullared också men har ju skötbordet i barnkammaren så våtservetter är nog smidigt. Bra att ha i skötväska också. Har en extra skötbädd i badrummet men dåligt med plats. Jag får prova mig fram helt enkelt. Sen skulle jag ju helst köra mycket på tvättlappar och tygblöjor, men vi får se hur det blir.
Om man inte har rinnande vatten vid skötbordet funkar det fint med en sprayflaska med vatten. Dutta på lite olja på en tvättlapp och spraya sen lite vatten på den. Blir både mer ekonomiskt och miljövänligt:)
 
Prisa gud! Jag har fått sova inatt! :love:
Fick ett litet gråtanfall pga värmen igårkväll när jag skulle lägga mig vid kl 22, men somnade trots allt och med avbrott för ett par toalettbesök så fick jag sova ända till strax efter kl 6 när dottern vaknade. :bump:
Hon har även sovit hela natten i sin egen säng!! Hör inte till vanligheterna efter att jag låg inlagd på sjukhus i ett par veckor, hon vaktar lite på mig så att jag inte ska försvinna igen tror jag :cool:.
Det var iaf underbart att slippa en supervarm unge som envisas med att ligga på fel ledd i sängen. :bow::bow:.

Vi bygger hus, tror jag har nämnt det, och igår blev det godkänt av kommunen!! :banana::banana:
Så nu kör vi kartonger. Stora flyttlasset går på onsdag nästa vecka. Bebis är beräknad på söndag.....:angel::angel:
Vägrar att stressa, det får gå som det går! :)

Vad härligt! Det är något speciellt med att flytta in i något helt nytt. Vi gjorde det i Januari och jag nyper mig fortfarande lite i armen då och då för att förstå att det är sant
 
Igår kväll fick jag känslan i kroppen att något är på g och förvärkarna kom och gick med rejäl molvärk däremellan. Fick sova rätt ok i natt så det lugnade ner sig lite. Men molvärken kommer och går, oregelbundet men vid minsta ansträngning eller tryck på magen retas den igång. Jag ringde chefen och sjukskrev mig idag och imorgon, mina sista dagar innan jag skulle gå på föräldraledighet, det tyckte han att jag gjorde rätt i. Får se om det blir något mer av det här, det kan ju mycket väl vara falskt alarm, men jag tänker vila och kolhydratladda lite i alla fall 😁
 
Igår kväll fick jag känslan i kroppen att något är på g och förvärkarna kom och gick med rejäl molvärk däremellan. Fick sova rätt ok i natt så det lugnade ner sig lite. Men molvärken kommer och går, oregelbundet men vid minsta ansträngning eller tryck på magen retas den igång. Jag ringde chefen och sjukskrev mig idag och imorgon, mina sista dagar innan jag skulle gå på föräldraledighet, det tyckte han att jag gjorde rätt i. Får se om det blir något mer av det här, det kan ju mycket väl vara falskt alarm, men jag tänker vila och kolhydratladda lite i alla fall 😁
Oooh, vad spännande!
 
Om man inte har rinnande vatten vid skötbordet funkar det fint med en sprayflaska med vatten. Dutta på lite olja på en tvättlapp och spraya sen lite vatten på den. Blir både mer ekonomiskt och miljövänligt:)
Håller med om att papperslappar och vatten och olja är bra. Vi använder bara våtservetter i skötväskan. Hemma har vi en liten petflaska med hål i korken med färdigblandat olja/vatten. Supersmidigt och bättre för huden på bebis (Sammy blir röd av våtservetter) plus att det är betydligt lättare att få rent efter att bebis har bajsat, pappersservetterna är mkt stadigare jämfört med våtservetterna som är tunna och sladdriga.
 
Håller med om att papperslappar och vatten och olja är bra. Vi använder bara våtservetter i skötväskan. Hemma har vi en liten petflaska med hål i korken med färdigblandat olja/vatten. Supersmidigt och bättre för huden på bebis (Sammy blir röd av våtservetter) plus att det är betydligt lättare att få rent efter att bebis har bajsat, pappersservetterna är mkt stadigare jämfört med våtservetterna som är tunna och sladdriga.
Benjamin blir också röd i rumpan och bepanthen hjälper inte helt.
Hur fördelar du vatten och olja, hur mycket olja i hur mycket vatten?
Har raps- och olivolja hemma, fungerar nåt av det?
 
Igår kväll fick jag känslan i kroppen att något är på g och förvärkarna kom och gick med rejäl molvärk däremellan. Fick sova rätt ok i natt så det lugnade ner sig lite. Men molvärken kommer och går, oregelbundet men vid minsta ansträngning eller tryck på magen retas den igång. Jag ringde chefen och sjukskrev mig idag och imorgon, mina sista dagar innan jag skulle gå på föräldraledighet, det tyckte han att jag gjorde rätt i. Får se om det blir något mer av det här, det kan ju mycket väl vara falskt alarm, men jag tänker vila och kolhydratladda lite i alla fall 😁
Heja! När är det beräknat?
 
Benjamin blir också röd i rumpan och bepanthen hjälper inte helt.
Hur fördelar du vatten och olja, hur mycket olja i hur mycket vatten?
Har raps- och olivolja hemma, fungerar nåt av det?
Jag har en halvlitersflaska och fyller den tills det är ca 3-4cm kvar till gängorna och då fyller jag resten olja. Liberos babyolja är vanlig rapsolja så det borde ju fungera med den rapsoljan man har hemma? Olivolja har jag aldrig testat.
Vi använder natusans olja.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 150
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 438
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 509
Senast: Juli0a
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 186
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Hage
  • Vikten av unghästbete
  • Bildtråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp