Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Heja! När är det beräknat?
20/6 så jag har just gått in i v 38. Det har lugnat ner sig ytterligare nu, men har någon förhoppning om att det drar igång igen senare. Så smärtan gjort någon nytta i alla fall. Med storebror gick vattnet först, innan värkarna kom, men i v36. Säkrare kort med vattenavgång eftersom de sätter igång en efter 72h om det inte kommer igång av sig själv, pga. Infektionsrisken. Såhär ska det kunna hålla på i veckor om man har riktig otur, hoppas verkligen att det inte blir så.
 
Håller med om att papperslappar och vatten och olja är bra. Vi använder bara våtservetter i skötväskan. Hemma har vi en liten petflaska med hål i korken med färdigblandat olja/vatten. Supersmidigt och bättre för huden på bebis (Sammy blir röd av våtservetter) plus att det är betydligt lättare att få rent efter att bebis har bajsat, pappersservetterna är mkt stadigare jämfört med våtservetterna som är tunna och sladdriga.
Jag tycker också att det är mycket lättare med de lite styvare papperslapparna. Brukar dessutom ta det första med en helt torr för då får man bort mer. Men tänkte att det var en smaksak och att argumentet ekonomi/miljö oftast är mer effektivt;):D
 
Jag tycker också att det är mycket lättare med de lite styvare papperslapparna. Brukar dessutom ta det första med en helt torr för då får man bort mer. Men tänkte att det var en smaksak och att argumentet ekonomi/miljö oftast är mer effektivt;):D
Fast att en sak förenklar livet gör ju det som ett argument gott som något:angel::D
 
Vad härligt! Det är något speciellt med att flytta in i något helt nytt. Vi gjorde det i Januari och jag nyper mig fortfarande lite i armen då och då för att förstå att det är sant
Ja det känns fullkomligt overkligt! Vi har gjort allt från början, inklusive ritat, så resan har varit lång. Tror vi började för snart ett år sen.
Garage och uteplats återstår fortfarande men det får ta den tid det tar.:) Plattorna är iaf gjutna. :up:
 
Idag är en sån där dag då liten bara vill hänga vid tutten eller gråta, inte ens sova. Han brukar vara en ganska nöjd bebis så jag undrar varför. Han blev 6 veckor i måndags, har nåt minne omfattande jag läst om nåt utvecklingssprång vid den åldern - kan det vara det tro?

Vi har precis vaknat efter att ha sovit bredvid varandra i sängen i två timmar. Välbehövligt för oss båda.
 
Idag är en sån där dag då liten bara vill hänga vid tutten eller gråta, inte ens sova. Han brukar vara en ganska nöjd bebis så jag undrar varför. Han blev 6 veckor i måndags, har nåt minne omfattande jag läst om nåt utvecklingssprång vid den åldern - kan det vara det tro?

Vi har precis vaknat efter att ha sovit bredvid varandra i sängen i två timmar. Välbehövligt för oss båda.

Det finns en app som heter the wonder weeks som jag köpte när sonen var bebis. Den förklarar vad som händer vid alla utvecklingssprång. Jag tyckte den var väldigt bra och kommer ladda ner den igen. Tror den kostar typ 25 spänn.
 
Idag är en sån där dag då liten bara vill hänga vid tutten eller gråta, inte ens sova. Han brukar vara en ganska nöjd bebis så jag undrar varför. Han blev 6 veckor i måndags, har nåt minne omfattande jag läst om nåt utvecklingssprång vid den åldern - kan det vara det tro?

Vi har precis vaknat efter att ha sovit bredvid varandra i sängen i två timmar. Välbehövligt för oss båda.

Hoppar in från vintertråden. De olika utvecklingsstegen beräknas från BF och inte födelsedatum. The Wonder Weeks var toppen tyckte jag!
 
Hoppar in från vintertråden. De olika utvecklingsstegen beräknas från BF och inte födelsedatum. The Wonder Weeks var toppen tyckte jag!

Det stämmer att de räknar från BF men sonen som också räknades som prematur, om än inte riktigt lika tidig som @hemlig s , kom till sprången tidigare än vad han skulle så riktigt så är det inte alltid. Man får läsa om tecknen och se om det stämmer med sitt barn :)
 
Falskt alarm deluxe. Ingen bebis i sikte:down:. Men jag har varit bra trött idag. Sov 1.5h i eftermiddags, väldigt välbehövligt.
Hämtade hem en supersnorig treåring från fsk i eftermiddag så vi får se om det blir vab imorgon istället eller om han sover av sig det värsta i natt. Dålig timing om bebis skulle komma snart om storebror ska vara sjuk :cautious:
 
Idag har jag varit på mitt första aurorasamtal! Barnmorskan jag pratade med var mycket trevlig och förstående, men väldigt saklig och ärlig i sina svar. Kändes faktiskt väldigt bra att prata med någon som varit med om x antal förlossningar! Fick även gå runt på förlossningen och kika in i ett förlossningsrum och hon berättade och förklarade. Ska dit på ett möte till och då ska vi planera lite inför min förlossning med mina önskemål osv :up: i dagsläget har jag inte så många, det är så svårt att veta första gången. Nu vill jag bara läsa boken ”Föda utan rädsla” också, sen kan jag slappna av liiiite mer :D
 
Går in i vecka 37 idag, 36+0 och tiden bara rinner iväg! Efter idag är det bara 1,5 pass kvar att jobba. Allt är överrapporterat och klart där. 100% av checklistan är avbockad enligt gravidappen. Känner mig rätt redo. Försöker att fota mig och magen då och då medan den är kvar, men jag blir ju så hiskeligt dålig på bild.. tänk att det snart är över, att 9 månader kan gå så fort. Jag har verkligen gillat att vara gravid, tänk om det var första och enda gången.. mycket tankar om allt möjligt just nu.
 
Irriterande mensvärk som kommer och går idag. Och konstant kissnödig om jag står upp. Började grubbla på hur man vet ifall de blir skarpt läge eller inte. Har ju order om att åka in så fort jag får känningar, men man vill ju inte komma i onödan heller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 002
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 309
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 799
Senast: Paeonia
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 276
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp