Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur är era bebisars magar? V är ofta väldigt gasfylld på framför allt tidiga morgnarna. Han snuttar ofta och hårt och så kommer det efter en del stånkanden en del pruttar. Några morgnar har jag lagt honom på magen och då har han sovit så gott, så gott men då vågar jag inte somna om själv (men har slumrat till ändå någon gång :nailbiting: ).

Det enda jag kommit på som innefattar fortsatt ryggläge som hjälper lite är att placera mitt lår under hans ben - det kan också hjälpa till lite för att få ut gaserna. Sidoläge hjälper ibland (i morse kom det en oväntad fiskaskad!). Kan inte komma på något mer som inte stör sömnen ännu mer än vad gaserna gör...
 
Hur är era bebisars magar? V är ofta väldigt gasfylld på framför allt tidiga morgnarna. Han snuttar ofta och hårt och så kommer det efter en del stånkanden en del pruttar. Några morgnar har jag lagt honom på magen och då har han sovit så gott, så gott men då vågar jag inte somna om själv (men har slumrat till ändå någon gång :nailbiting: ).

Det enda jag kommit på som innefattar fortsatt ryggläge som hjälper lite är att placera mitt lår under hans ben - det kan också hjälpa till lite för att få ut gaserna. Sidoläge hjälper ibland (i morse kom det en oväntad fiskaskad!). Kan inte komma på något mer som inte stör sömnen ännu mer än vad gaserna gör...

Jag säger bara pysventil, vår bästa vän. Hjälper gaserna ut, ja inte bara gaserna.
Tidig morgon och eftermiddag är de tiderna som det i dagsläget är mest luft i magen här hos oss.
Har även testat lite kolikmassge, men är dålig på att göra det regelbundet under dagen.

@hemlig vad skönt att bilåkandet blivit så mycket bättre hos er. Själv fasar jag för helgens bilresa på 10 mil och så hem igen...

Och såklart sover K gott nu, då kommer han vara med även på dagens träning. 😂
 
Senast ändrad:
Hur är era bebisars magar? V är ofta väldigt gasfylld på framför allt tidiga morgnarna. Han snuttar ofta och hårt och så kommer det efter en del stånkanden en del pruttar. Några morgnar har jag lagt honom på magen och då har han sovit så gott, så gott men då vågar jag inte somna om själv (men har slumrat till ändå någon gång :nailbiting: ).

Det enda jag kommit på som innefattar fortsatt ryggläge som hjälper lite är att placera mitt lår under hans ben - det kan också hjälpa till lite för att få ut gaserna. Sidoläge hjälper ibland (i morse kom det en oväntad fiskaskad!). Kan inte komma på något mer som inte stör sömnen ännu mer än vad gaserna gör...
B's mage har blivit mer samarbetsvillig för honom. Är ju drygt 6 månader gammal nu, så antar att det spelar in.
Här har bajset däremot ändrats nu när han börjat smaka mer. Från oskyldigt bebisbajs till stinkande bajs :yuck:. För att inte prata om gasernas stank :wtf:.
Igår hade vi dessutom en bajsblöjsolycka med bajs upp på hela ryggen, så det blev duschen för att få rent bebis.
 
Jobbigt det låter med vaccination :( hoppas sambon kan ta det när det blir dags, är nog inget vidare stöd då jag själv är spruträdd.
Snart dags för rotavaccinet. Har ni tagit det? Biverkningar?
 
Hur är era bebisars magar? V är ofta väldigt gasfylld på framför allt tidiga morgnarna. Han snuttar ofta och hårt och så kommer det efter en del stånkanden en del pruttar. Några morgnar har jag lagt honom på magen och då har han sovit så gott, så gott men då vågar jag inte somna om själv (men har slumrat till ändå någon gång :nailbiting: ).

Det enda jag kommit på som innefattar fortsatt ryggläge som hjälper lite är att placera mitt lår under hans ben - det kan också hjälpa till lite för att få ut gaserna. Sidoläge hjälper ibland (i morse kom det en oväntad fiskaskad!). Kan inte komma på något mer som inte stör sömnen ännu mer än vad gaserna gör...

Här är det mest gaser kvällstid, alltså dem brakarna hon släpper ibland alltså, hade kunnat tro det är en stor karl som släpper dem :eek: Hon verkar dock inte så väldigt besvärad över det, kan vara lite gnällig på kvällen, men jag misstänker mer att det är kvällsoro och trötthet..
 
Senast ändrad:
Det blev en helt ok dag!
N sov i typ 2 timmar efter bvc. Det var inte så lockande att promenera i ruskväder så vi parkerade vagnen utanför under tak och så gick jag och mormor in och drack kaffe och gjorde små figurer av lera :D vi kikade på honom genom fönstret då och då. Det var bara en till där så tidigt så de väntade med sångstund tills tröttmössan vaknat.

5350 g vägde han idag! Vi ska börja smaka mera mat och jag har googlat hur man gör egen bebisgröt.

Jag tycker bebisbajs kan lukta lite skunk också ibland, tänk så kul det blir när vi ökar på med maten :crazy:
 
Alltså. Plockade just bort 62 ur garderoben och lade in 74O_o

Är nog 68 som gäller men kör med dubbla storlekar. Vinteroverallen jag fyndade i våras innan han var född är redan urvuxen. Innan vi hann använda den.

Kan tillägga att storebror använde 74 mellan 12-18 månaders ålder
 
Alltså. Plockade just bort 62 ur garderoben och lade in 74O_o

Är nog 68 som gäller men kör med dubbla storlekar. Vinteroverallen jag fyndade i våras innan han var född är redan urvuxen. Innan vi hann använda den.

Kan tillägga att storebror använde 74 mellan 12-18 månaders ålder
Alvin har precis börjat använda 62 :confused: han är 6,5 vecka... stanna tiden!!!
 
Alltså. Plockade just bort 62 ur garderoben och lade in 74O_o

Är nog 68 som gäller men kör med dubbla storlekar. Vinteroverallen jag fyndade i våras innan han var född är redan urvuxen. Innan vi hann använda den.

Kan tillägga att storebror använde 74 mellan 12-18 månaders ålder
68 börjar sitta tight här (lite beroende på märke), i alla fall bodys. Där kör vi 74 på vissa. Han är drygt 6 månader.
 
Det känns som alla har så himla stora bebisar om jag jämför med våran. En kompis till mig var på 4 månaders kontroll idag, bebisen vägde 8 kg och var 87 cm lång. 😮 Vår lilltjej vägde 5280 och var 60 cm på 3 månaders kontrollen för snart en månad sen, tror inte hon kommer att ha passerat 6 kg på nästa veckas BVC besök.

Hur stora är era?
 
Nora är ganska exakt 4 mån, i måndags på BVC vägde hon 5665 g och var 60 cm lång. Drar 56/62 i kläder.
Men hon var liten när hon kom, bara 2735 g och 46 cm lång.

Men det är ju så individuellt det där. Och vad jag förstått är det mycket genetiskt hur liten/stor bebisen blir. Både jag och sambon var pyttisar. Idag är vi 172 resp 192 cm ;) Det jämnar ut sig med åren :up:
 
Det känns som alla har så himla stora bebisar om jag jämför med våran. En kompis till mig var på 4 månaders kontroll idag, bebisen vägde 8 kg och var 87 cm lång. 😮 Vår lilltjej vägde 5280 och var 60 cm på 3 månaders kontrollen för snart en månad sen, tror inte hon kommer att ha passerat 6 kg på nästa veckas BVC besök.

Hur stora är era?

6300 g och 62 cm vid 4 mån-kollen. 87 låter ju helt enormt för en fyramånaders! Är inte det typ medel för en ettåring?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 958
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 366
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 020
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 933
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp