Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad har era bebisar fått för reaktioner av tremånadersvaccinet?

Det har varit väääldigt gnälligt och kinkigt här i drygt tre dygn, med feber på runt 39 grader som kommit och gått, väääldigt ont kroppen. Dessutom blev hela ungen helt prickig! Känns som väldigt kraftig reaktion. Kommer inte ihåg att våra andra fått mer än lite feber möjligen.

Stackars liten :(

Här vart det bara lite feber efter några timmar, fick alvedon på kvällen och på morgonen dagen efter var det som vanligt.
 
Vad har era bebisar fått för reaktioner av tremånadersvaccinet?

Det har varit väääldigt gnälligt och kinkigt här i drygt tre dygn, med feber på runt 39 grader som kommit och gått, väääldigt ont kroppen. Dessutom blev hela ungen helt prickig! Känns som väldigt kraftig reaktion. Kommer inte ihåg att våra andra fått mer än lite feber möjligen.
Ingen reaktion mer än att han var lite tröttare. Men det var också mitt under varmaste juli.
Vid andra dosen vid 5 månader så var han gnällig på kvällen, upplevde det som att han var öm på låren och det gick över med en dos Alvedon.
 
Vad har era bebisar fått för reaktioner av tremånadersvaccinet?

Det har varit väääldigt gnälligt och kinkigt här i drygt tre dygn, med feber på runt 39 grader som kommit och gått, väääldigt ont kroppen. Dessutom blev hela ungen helt prickig! Känns som väldigt kraftig reaktion. Kommer inte ihåg att våra andra fått mer än lite feber möjligen.
Först feber, 38,1 som värst. Kinket kom efter ett par dagar först. Det gick bättre än jag hade trott.
 
Stackars liten :(

Här vart det bara lite feber efter några timmar, fick alvedon på kvällen och på morgonen dagen efter var det som vanligt.

Det låter lite mer som jag kommer ihåg stora barnen!

Nu verkar han äntligen bättre, ingen feber och glad och pigg när han vaknade. Prickarna har bleknat massor. Vågar lyfta honom som vanligt igen utan att han skriker för att han har så ont i kroppen :( alltså stackars krake! Är sååå glad att han verkar bättre nu.

Bifogar en bild på hur prickig han var som värst :eek: (han ser typ lite blå ut, men det är bara konstigt ljus i tvättstugan där vi har skötbordet)
 

Bifogade filer

  • F0B413B6-4EA0-4F58-A4C4-E30E9284A649.jpeg
    F0B413B6-4EA0-4F58-A4C4-E30E9284A649.jpeg
    132,8 KB · Visningar: 33
Ingen reaktion mer än att han var lite tröttare. Men det var också mitt under varmaste juli.
Vid andra dosen vid 5 månader så var han gnällig på kvällen, upplevde det som att han var öm på låren och det gick över med en dos Alvedon.

Öm i låren märkte jag också hos vår bebis, men han verkade också ha rejält ont i hela kroppen. Han skrek till om man lyfte upp honom som vanligt, så fick liksom ta upp honom jätteförsiktigt utan att trycka/klämma någonstans, stackarn!! :(
 
Först feber, 38,1 som värst. Kinket kom efter ett par dagar först. Det gick bättre än jag hade trott.

Va skönt att det gick så bra! Vår bebis fick över 39 flera gånger, men gav alvedon och då gick det ner. Jag bävar inför femmånadersvaccineringen nu :eek: men det är väl bara att ladda upp med alvedon och kämpa sig igenom det antar jag. Det blir ju betydligt värre om man inte vaccinerar och han får någon av sjukdomarna :(
 
Va skönt att det gick så bra! Vår bebis fick över 39 flera gånger, men gav alvedon och då gick det ner. Jag bävar inför femmånadersvaccineringen nu :eek: men det är väl bara att ladda upp med alvedon och kämpa sig igenom det antar jag. Det blir ju betydligt värre om man inte vaccinerar och han får någon av sjukdomarna :(
Jag väntade med Alvedon. Det finns hemma om det behövs men då hade han inte kommit över 5 kg heller så jag tänkte att jag bara skulle ge det "i nödfall", han var verkade inte vara påverkad av febern. Hoppas nästa gång går lika bra. Förutom själva vaccinationen då vi båda grät..
 
Jag väntade med Alvedon. Det finns hemma om det behövs men då hade han inte kommit över 5 kg heller så jag tänkte att jag bara skulle ge det "i nödfall", han var verkade inte vara påverkad av febern. Hoppas nästa gång går lika bra. Förutom själva vaccinationen då vi båda grät..

Inte gilla på själva vaccinationen med gråt, utan på det andra! Ja själva vaccinationen är ju inte kul, särskilt inte när de är så himla små :( tyckte på något sätt att just den biten var lite lättare med dottern som hade kolik och skrek typ hela tiden, visst man märkte väl att skriket steg med någon decibel när hon fick sprutan men man blev till slut van vid att hon skrek :( det känns nästan värre med yngsta som nästan aldrig gråter i vanliga fall. (Sedan var det ju fruktansvärt med ett kolikbarn på andra sätt, man gick ju sönder inombords av att ens lilla bebis hade en så hemsk första tid i sitt liv :()
 
Inte gilla på själva vaccinationen med gråt, utan på det andra! Ja själva vaccinationen är ju inte kul, särskilt inte när de är så himla små :( tyckte på något sätt att just den biten var lite lättare med dottern som hade kolik och skrek typ hela tiden, visst man märkte väl att skriket steg med någon decibel när hon fick sprutan men man blev till slut van vid att hon skrek :( det känns nästan värre med yngsta som nästan aldrig gråter i vanliga fall. (Sedan var det ju fruktansvärt med ett kolikbarn på andra sätt, man gick ju sönder inombords av att ens lilla bebis hade en så hemsk första tid i sitt liv :()
Usch, det måste vara hemskt..

Är det någon annan som typ får vallningar när bebisen skriker? Jag vet inte vad det är men jag får typ svettattacker.. skitjobbigt.
 
Idag var vi på 4 månaderskontroll, 5665 g tung och 60 cm lång har Nora nu blivit.
Ikväll ska hon få provsmaka mat för första gången, mosad potatis får det bli :)

Nästa besök om en månad blir det spruta igen :cry: Valde en dag jag vet att sambon är ledig så han får vara med och hålla :angel:
Och sjukt att nästa gång vi ska dit så bor vi i stan och kan promenera dit, istället för att köra 25 minuter med bil!
 
Är det någon annan som typ får vallningar när bebisen skriker? Jag vet inte vad det är men jag får typ svettattacker.. skitjobbigt.
Nu när du säger det... Första veckorna svettades jag massor ibland när bebisen var missnöjd, och det kom plötsligt och borde inte ha berott på värmen. Intressant!
 
Vad jobbigt med så kraftig reaktion, @westernsuzie ! Jag minns knappt dotteens reaktion, så den bör inte ha varit så farlig. Nästa måndag är det dags för tremånaders här. Ser inte fram emot det...

(Men jag ser ännu mindre fram emot storas femårsvaccin! :arghh: Hon borde få tid för det inom några veckor.)
 
Har varit några dagar med en extra ledsen K. Han vill ju redan i vanliga fall bli buren mest hela tiden och har ju dagliga magknip. Kvällarna är fortfarande en pers att ta sig igenom. Hoppas det snart vänder.

Vi har vaccinationen den 7e, återkommer därefter med hur det blir för oss.

@IsisEm jag blev sån någon gång i början. Sambon som visserligen har lätt att svettas blir sjöblöt vid bärande av ledsen/skrikande K.
 
Är det fusk att behålla honom en liten stund till under täcket i stället för en varmvattenflaska. Minus 6-7 grader ute och vi har inte på någon värme inne. Ungefär 18 grader i sovrummet

Visa bifogad fil 21016Visa bifogad fil 21016
Bilderna syns inte. Är det bebisen du ska använda som varmvattenflaska? :D Själv har jag hunden omväxlande vid fötterna/på någon sida av underkroppen och bebisen bredvid överkroppen. Har nog också runt 18 grader i sovrummet (och mycket kallare på nedervåningen på morgnarna :nailbiting: ).
 
Nu har jag och sonen åkt bil själva från mormor och hem, knappt 10 mil.
Han fick sova i mormors säng ca 19.30-21, han vaknade till lite när jag satte på honom kofta och sen protesterade han lite när jag satte honom i babyskyddet. Somnade (antar jag, tyst var han) i stort sett på en gång vi började åka.
När jag parkerade hemma hörde jag att han var vaken men han höll sig helt lugn.

Känns väldigt bra med tanke på att vi i somras ett tag hade bekymret att han var arg/ledsen hela vägen till sommarstugan (knappt 3 mil).
 
Min unge vaknade 3 i natt. Vi kunde slumra en timme till ungefär mellan 4 och 5 (efter att jag stått vid fläkten på fullt blås för att svalka mig efter "vallningen "..) från 5 låg vi och gillade lite i sängen och vid halv 6 gav vi upp och gick upp för att sätta på kaffe. Gissa vem som karatesparkade muggen och fick pyjamasen full i kaffe? Lyckligtvis dricker jag med mjölk så det var inte så varmt. Det regnar och blåser men vi måste gå snart för vi ska vara på bvc om en halvtimme. Dessutom har mensen kommit tillbaka med full kraft (Åh, äntligen... :meh:) bra morgon alltså.

Men sen ska vi på kyrkans bebistisdag så det kanske blir en trevlig dag ändå.
 
Jag ljög nog i går - det är nog några grader under 18 i sovrummet efter att vi inte eldade en kvällsbrasa i går. Jag och V och vovven ligger kvar under täcket och värmer oss och stora är nere i vardagsrummet under sitt räcke och tittar på tv. Jag har ingen riktig lust att stiga upp... :meh:

Usch, vilken morgon @IsisEm ! Hoppas dagen fortskrider på ett bättre sätt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 961
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 366
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 028
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 936
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp