Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon är det gång 2 på föräldrautb,
Ett roligt litet gäng är det.
Känns lite annorlunda denna gången då man nästan precis gått denna utb men jag gör det mest för att träffa andra spm kommer ha barn i samma ålder :)
Sen när bebisarna är födda är det ju fortsatta träffar med bl.a. 5ggr babymassage, babysång osv fram tills man har ettårskalas med sin grupp o dem då avslutas :)
Så ger mkt även sen när bebis är ute tycker jag.
Går ni föräldrautb?
Har ni beställt babyboxar?
Tyckte det var värt det med dottern så kommer hämta ut denna gången med.
Vi har gått utbildning eftersom det är första barnet. Här får man också fortsätta i samma grupp sen, vi kommer också ha bebismassage tex.

Har beställt och hämtat liberos box, har två till jag väntar på. Om jag minns rätt...
 
32+1, så det är väl bra om jag står ut ett tag till. Men ska kolla hur dom ser på öka smärtlindringen vs plocka ut bebis tidigare.
Morfin är ju inte farligt i sig vad jag föestår men bebis kan få utsättningssyndrom när han är ute. Ska inte vara någon katastrof det heller men dom måste vara medvetna om det.
Jag står på SSRI så finns risk för utsättningssymtom här med. Inget farligt enligt bm och läkare, men kan behöva andningsstöd och kan vara lite ryckigt och lättgråtet i början.
 
Hmm ja dem borde nog dra igång nu, iaf borde du fått info tycker jag
Vi började förra veckan o då var det för föräldrar med bf juni/juli
Babyproffsens är absolut sämst om jag minns rätt så hoppas du tycker dem andra är bättre :)


Min BM frågade mig på förr, förra besöket då i vecka 24 om jag/vi var intresserade av föräldrakurs och jag tackade ja, men på förra besöket i vecka 28 nämnde hon inget om det.

När brukar dem kurserna dra igång? Är i vecka 29 nu och ska till BM nästa gång i vecka 31, får höra med henne då.

Jag hämtade en babybox från babyproffsen i förra veckan med okänt innehåll, var inte mycket att hänga i julgranen, slängde allt utom blöjorna.
Har beställt apotek hjärtats babybox, där stod det specat vad man fick och det verkar vettigt :up: Har även beställt en babybox från Libero, ej specat innehåll.
 
Jag har utbildning tre dagar i maj. Har inte hört om det fortsätter när barnen är födda. Ska ni begära föräldrapenning för de timmarna? Har förstått att man kan göra det men tänkte det är mer värt att ta det på flex. Jag har fått pampers babybox, ska få från libero också. Fler än så har jag inte kollat upp. Tips?
 
Jag gjorde mitt första vattengympapass igår, väldigt skönt att ta i ordentligt igen men har fått rejäl träningsvärk idag (iofs också skönt).

Ang babyboxar så hämtade jag ut Babyproffsens, Lloyd & Apoteksgruppens i helgen. Där var Lloyds bäst, men liknande innehåll i alla tre.
Har beställt de tre andra jag har koll på också.
 
Jag hämtade en från apoteksgruppen igår. Tyckte ändå den va rätt bra. Var våtservetter, trosskydd, blöjor, napp mm. Ska även få från libero och apoteket hjärtat :)
 
Jag är trött på att vara ständigt kissnödig :arghh:. Ibland hittar jag en position där det inte känns lika mycket, men känner det ändå mer eller mindre. För att inte tala om alla gånger jag får springa på toa på nätterna.
Det blir inte bättre av att jag dricker ca 2 liter vätska per dag.

Ska nog be att få lämna urinprov när jag ska till bm imorgon, bara för säkerhets skull.
 
Jag gjorde mitt första vattengympapass igår, väldigt skönt att ta i ordentligt igen men har fått rejäl träningsvärk idag (iofs också skönt).

Ang babyboxar så hämtade jag ut Babyproffsens, Lloyd & Apoteksgruppens i helgen. Där var Lloyds bäst, men liknande innehåll i alla tre.
Har beställt de tre andra jag har koll på också.
Är inte det typ samma box som beställs via babybox för alla tre? Och fick man beställa flera stycken gratis?
 
Jag är trött på att vara ständigt kissnödig :arghh:. Ibland hittar jag en position där det inte känns lika mycket, men känner det ändå mer eller mindre. För att inte tala om alla gånger jag får springa på toa på nätterna.
Det blir inte bättre av att jag dricker ca 2 liter vätska per dag.

Ska nog be att få lämna urinprov när jag ska till bm imorgon, bara för säkerhets skull.
För sent nu säkert, men ett tips för framtiden är att barnmorskor gillar när man har med sig morgonurin. :D
 
Är inte det typ samma box som beställs via babybox för alla tre? Och fick man beställa flera stycken gratis?
Jo precis, två av dom hade samma förpackning också. Tror iofs det var Apoteksgruppens som hade bäst innehåll (inte Lloyds), men tror det beror lite på när man hämtar ut också. Jag var inne flera gånger när de inte hade några boxar inne.

Man kan beställa alla tre från Babybox utan kostnad och hittills (beställde i början av februari) så har jag bara fått några reklammail, inga telefonsamtal.
 
För sent nu säkert, men ett tips för framtiden är att barnmorskor gillar när man har med sig morgonurin. :D
Har haft det nån gång, men även fått ta nytt när jag varit där senare på dagen. Har tid 14 idag.
Inatt har jag dock sovit 4 timmar i sträck utan att behöva upp och kissa :banana:.

För övrigt ny vecka idag, 33+0!
 
Har haft det nån gång, men även fått ta nytt när jag varit där senare på dagen. Har tid 14 idag.
Inatt har jag dock sovit 4 timmar i sträck utan att behöva upp och kissa :banana:.

För övrigt ny vecka idag, 33+0!
Som jag fattat det är det främst för att kolla äggvita som dom vill ha morgonurin.

Grattis till sovandet! :D Själv har jag roats halva natten av febrig treåring. Bl.a. satte hon sig upp, la undan kudden och kysste madrassen...O_o:crazy::rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 801
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
840
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
511
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp