Sommarföräldrar 2021

Äntligen fått datum nu iaf, den 12/8 kommer hon, om hon inte bestämmer sig för att komma före då..:love:
Fixa det sista här i veckan så vi bara kan vila och ta det lugnt sista lediga helgen tillsammans.

Lite orolig dock, var hos Bm i torsdags och mitt sf mått har stått still sen senaste besöket, så ska dit på extra mätning och ultraljud nästa vecka.
Får hoppas allt är bra:heart
Mitt sf mått sjönk flera cm mellan två mätningar. Så blev extra UL, måste varit bebisen som sjunkit för han var fortfarande normal.
Hoppas samma för dig!
 
Haha ja, åh är det tungt, är du varm, ät lite mer, du borde vila lite, sitt ner osv..... :banghead:
Som att man inte redan vet att man är stor som ett hus och väldigt gravid :P
vad ska hon heta..jadajada, fast vi sagt till alla att vi håller det hemligt tills hon tittat ut.
Jaa, och samtidigt blir jag lika irriterad på tex sambon om jag antyder att jag är trött och han genast ska påtala hur trött han är :D vill liksom varken bli daltad med eller bortglömd, inte lätt det där.

Igår blev jag också irriterad över de som ville säga att det väl skulle bli så kul och bra med "en av varje". Jag är jätteglad över att det verkar som att vi väntar en lillasyster, men det är verkligen inte viktigt vilket kön mina barn har. Detta var iofs också strax efter att treåringen blivit kallad "lilla flicka" av ingift släkting, (eftersom han hade sin finklänning på morfars kalas), så jag var redan irriterad.
 
Är också DÖLESS på att vara gravid, ska på bröllop på lördag och efter det tänker jag parkera mig i en bekväm stol och äta bullar tills knodden behagar komma ut. Sambon rider på heltid nu, jag skrittade en sväng men det var ju sjukt obekvämt så nä, är nöjd nu! Det är så lite kvar så känner mig helt ok med det.

Idag boar vi, skötbordet ska förankras och sambon har gjort ordning i badrummet, alla kläder tvättade… har hittat korgen jag sov i som barn (vi har köpt mitt föräldrahem) så den ska målas och bli bedside crib, byggde ett underrede till den. Kommer bli super!
 
Är också DÖLESS på att vara gravid, ska på bröllop på lördag och efter det tänker jag parkera mig i en bekväm stol och äta bullar tills knodden behagar komma ut. Sambon rider på heltid nu, jag skrittade en sväng men det var ju sjukt obekvämt så nä, är nöjd nu! Det är så lite kvar så känner mig helt ok med det.

Idag boar vi, skötbordet ska förankras och sambon har gjort ordning i badrummet, alla kläder tvättade… har hittat korgen jag sov i som barn (vi har köpt mitt föräldrahem) så den ska målas och bli bedside crib, byggde ett underrede till den. Kommer bli super!
Så mysigt att återanvända din gamla korg, kommer säkert bli toppen :)

Jag hade gärna använt mer grejer från min egen barndom, mina föräldrar slänger i princip inget, men nackdelen är att det mesta också förvarats i fuktiga uthus eller ligger bland en massa annat och därför knappt går att hitta. Så sonen har något av mina gamla gosedjur, annars har det varit dåligt på den fronten. Blir istället nostalgisk att plocka fram sonens bebisgrejer igen, trots att det bara gått tre år. Längtar tex så efter att få bära i sele och sjal igen!
 
@FeatherCloud :grin: hög igenkänning på den. Just nu vill jag inte ens höra att han är trött, eller har lite ont någonstans.
Igår klagade han på promenaden var så jobbig, jag går liksom bredvid och flåsar som en åsna men säger ingenting :meh:
Tittade bara på honom och tror han fattade vinken.
 
Så mysigt att återanvända din gamla korg, kommer säkert bli toppen :)

Jag hade gärna använt mer grejer från min egen barndom, mina föräldrar slänger i princip inget, men nackdelen är att det mesta också förvarats i fuktiga uthus eller ligger bland en massa annat och därför knappt går att hitta. Så sonen har något av mina gamla gosedjur, annars har det varit dåligt på den fronten. Blir istället nostalgisk att plocka fram sonens bebisgrejer igen, trots att det bara gått tre år. Längtar tex så efter att få bära i sele och sjal igen!
Sele vill jag ha! Vi har köpt typ allt man kan behöva men just det är kvar på listan, blir nästa inköp!
Vi hoppas ju på en tvåa sen så kommer packa ihop ettans saker prydligt sen så man kan ta fram när nästa kommer 🥰
 
Är också DÖLESS på att vara gravid, ska på bröllop på lördag och efter det tänker jag parkera mig i en bekväm stol och äta bullar tills knodden behagar komma ut. Sambon rider på heltid nu, jag skrittade en sväng men det var ju sjukt obekvämt så nä, är nöjd nu! Det är så lite kvar så känner mig helt ok med det.

Idag boar vi, skötbordet ska förankras och sambon har gjort ordning i badrummet, alla kläder tvättade… har hittat korgen jag sov i som barn (vi har köpt mitt föräldrahem) så den ska målas och bli bedside crib, byggde ett underrede till den. Kommer bli super!

Vad skönt att du har kunnat rida så länge ändå =)
Min har varit dräktig så jag har inte ridit sen i höstas.
Har varit så enormt rid sugen nu på sistonde :(

Åh vad mysigt :D
 
Vad skönt att du har kunnat rida så länge ändå =)
Min har varit dräktig så jag har inte ridit sen i höstas.
Har varit så enormt rid sugen nu på sistonde :(

Åh vad mysigt :D
Det har varit riktigt lyxigt! Men nu är jag så tung och flåsig så är inte ens sugen på att rida haha! Förstår att man längtar när det blir lång tid, men det kommer ju! :)
 
Är också DÖLESS på att vara gravid, ska på bröllop på lördag och efter det tänker jag parkera mig i en bekväm stol och äta bullar tills knodden behagar komma ut. Sambon rider på heltid nu, jag skrittade en sväng men det var ju sjukt obekvämt så nä, är nöjd nu! Det är så lite kvar så känner mig helt ok med det.

Idag boar vi, skötbordet ska förankras och sambon har gjort ordning i badrummet, alla kläder tvättade… har hittat korgen jag sov i som barn (vi har köpt mitt föräldrahem) så den ska målas och bli bedside crib, byggde ett underrede till den. Kommer bli super!
Förlåt, men jag tål själv inte målarfärg. Blir väldigt påverkad av lukten och ångorna. Kanske olämpligt att måla den precis innan bebis kommer? Skrivet av all välmening ❤️
 
Sele vill jag ha! Vi har köpt typ allt man kan behöva men just det är kvar på listan, blir nästa inköp!
Vi hoppas ju på en tvåa sen så kommer packa ihop ettans saker prydligt sen så man kan ta fram när nästa kommer 🥰
Sele var en riktig lifesaver med första barnet! Och så är det ju mysigt som sagt också.

I våras gick jag igenom och sorterade alla gamla bebiskläder i storleksordning i separata påsar, känner mig sjukt smart nu som bara kan ta fram en påse i taget :D Men ser nästan lika mycket fram emot att sen få rensa ut och sälja av grejer som vi inte vill spara som minnen - barnkliniken tar mycket plats! Och då har vi ändå inte haft överdrivet mycket till sonen...
 
Förlåt, men jag tål själv inte målarfärg. Blir väldigt påverkad av lukten och ångorna. Kanske olämpligt att måla den precis innan bebis kommer? Skrivet av all välmening ❤️
(Lägger mig också i... Sorry)
Vattenbaserad färg och tex linoljefärg och liknande är ingen fara, men man ska tex undvika terpentin och färg med olika lösningsmedel. :)

Jag målade köksluckor med vattenbaserad snickerifärg när jag var gravid i nionde månaden med ettan, och nu målar jag med linoljefärg så gott som dagligen... Så länge man själv inte mår dåligt av ev lukt går det hur bra som helst.
 
Förlåt, men jag tål själv inte målarfärg. Blir väldigt påverkad av lukten och ångorna. Kanske olämpligt att måla den precis innan bebis kommer? Skrivet av all välmening ❤️
Det är nog ingen fara, det är vattenbaserad färg men känner jag att det blir jobbigt lämpar jag över det på sambon! Sen kan den ju alltid stå på vädring tills denne luktfri :)
 
Ny kontroll idag, fortfarande inte min ordinarie barnmorska, men sf-måttet har ökat och bebis ligger med huvudet ner och fixerat, så det känns skönt!

Vi pratade en del om att riktlinjerna för hur långt man får gå över tiden har ändrats sen jag födde sist, jag med bmi över 30 får dessutom ytterligare lite kortare, så om hon hade rätt för sig blir jag senast igångsatt 22 augusti, om inte bebis tittat ut självmant innan dess.
 
Ny kontroll idag, fortfarande inte min ordinarie barnmorska, men sf-måttet har ökat och bebis ligger med huvudet ner och fixerat, så det känns skönt!

Vi pratade en del om att riktlinjerna för hur långt man får gå över tiden har ändrats sen jag födde sist, jag med bmi över 30 får dessutom ytterligare lite kortare, så om hon hade rätt för sig blir jag senast igångsatt 22 augusti, om inte bebis tittat ut självmant innan dess.

Skönt och få ett slutdatum iaf, verkar vara lite olika i olika kommuner hur dom resonerar kring igångsättningar.
Här i dalarna, får man max gå en vecka över tiden.
 
Skönt och få ett slutdatum iaf, verkar vara lite olika i olika kommuner hur dom resonerar kring igångsättningar.
Här i dalarna, får man max gå en vecka över tiden.
Ja, det är lurigt att regionerna gör så olika, inte bara detta som skiljer ju. Gissar att det är en kombination av forskningsläget och ekonomi, typ..
 
Någon mer som upplever tryck nedåt?
Haft det lite till och från senaste veckan, och spänner i magen så fort man gör något.

Knappt haft några cravings alls, men nu sista veckan här... skulle ja kunna 'äta godis,fika,glass till frukost,lunch middag nu.
Är inte ens en fika/bulle människa i vanliga fall :cautious: 😆



Nu känns det otroligt skönt att det bara är en vecka kvar.
 
Någon mer som upplever tryck nedåt?
Haft det lite till och från senaste veckan, och spänner i magen så fort man gör något.

Knappt haft några cravings alls, men nu sista veckan här... skulle ja kunna 'äta godis,fika,glass till frukost,lunch middag nu.
Är inte ens en fika/bulle människa i vanliga fall :cautious: 😆



Nu känns det otroligt skönt att det bara är en vecka kvar.
Inte tryck men magen spänner när jag går, men känns mer som musklerna än livmodern liksom, som att det är tungt att bära upp hela alltet liksom.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
10 092
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 581
Senast: orkide
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 695
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 883
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp