Sommarföräldrar 2021

Tack för stödet!

Jag fick ultraljud idag med koll på tillväxt och flödet från moderkakan etc. Allt såg fint ut, bebis ÄR fixerad och har huvudet ner så nu kan jag släppa den nojan. Och moderkakan funkar fint. Fortfarande lite liten (-14%) men ingenting jag skulle oroa mig för.

Vad skönt att allt såg bra ut ❤
Tufft nu sista tiden när man bara vill att allt ska vara över och ha gått bra
 
Tack för stödet!

Jag fick ultraljud idag med koll på tillväxt och flödet från moderkakan etc. Allt såg fint ut, bebis ÄR fixerad och har huvudet ner så nu kan jag släppa den nojan. Och moderkakan funkar fint. Fortfarande lite liten (-14%) men ingenting jag skulle oroa mig för.
Så skönt ♥️
De där mätningarna kan vara lite vanskliga, och -14% är som du säger inget att oroa sig för :)
 
Så skönt ♥️
De där mätningarna kan vara lite vanskliga, och -14% är som du säger inget att oroa sig för :)
Nä, jag vet ju att det kan vara väldigt osäkert. Det sa även barnmorskan.
Men första barnet var också liten (inom normalspannet) och jag kan faktiskt nästan mest känna att det finns vissa fördelar i samband med förlossningen iallafall :D
 
Nä, jag vet ju att det kan vara väldigt osäkert. Det sa även barnmorskan.
Men första barnet var också liten (inom normalspannet) och jag kan faktiskt nästan mest känna att det finns vissa fördelar i samband med förlossningen iallafall :D
I vårt fall räknade de helt tokigt på andra hållet. Sonen beräknades till +22% av två olika barnmorskor. Mindre än 24h efter sista TULet kom sonen i raketfart i v 38+1 och vägde 2996 😅 så helt normalt trots att de trodde han skulle bli stor 🤷🏼‍♀️
 
8 dagar kvar till bf här, det är full bongotrumma till sparkar dagligen men inga direkta sammandragningar än, knappt alls. Får säkert vräka ungen från boendet med tvång hehe. Är så trött och andfådd nu, sover ändå ok på nätterna men lätt en tre timmar extra på dagarna OCKSÅ. Är med på lite promenader med hundarna men sambon sköter det mesta just nu. Han har även fått börja hjälpa mig med skor och strumpor, jag storknar nästan om jag ska försöka själv 😆
 
8 dagar kvar till bf här, det är full bongotrumma till sparkar dagligen men inga direkta sammandragningar än, knappt alls. Får säkert vräka ungen från boendet med tvång hehe. Är så trött och andfådd nu, sover ändå ok på nätterna men lätt en tre timmar extra på dagarna OCKSÅ. Är med på lite promenader med hundarna men sambon sköter det mesta just nu. Han har även fått börja hjälpa mig med skor och strumpor, jag storknar nästan om jag ska försöka själv
Åh, lika här, magen är verkligen ivägen nu, om det är ganska mycket tryck neråt. Idag har jag börjat möblera vårt gästrum som vi renoverat och när jag skulle kika efter en matta under en soffa trodde jag nästan bebis skulle trilla ut. Går i foppatofflor eller skor som jag kan ta på mig med långt skohorn, såvida ingen kan hjälpa mig :D Och vilar massor, idag har jag legat en stund vid lunch och sen innan middag, plus att jag sov nästan 23-09... (Fast jag vaknar iofs varje gång jag ska vända mig eller kissa etc :p )

Stackars blivande storebror får stå ut med mitt obefintliga tålamod och korta stubin till följd av tröttheten, jag hoppas kunna blir en trevligare mamma när bebis är på utsidan :crazy:
 
Åh, lika här, magen är verkligen ivägen nu, om det är ganska mycket tryck neråt. Idag har jag börjat möblera vårt gästrum som vi renoverat och när jag skulle kika efter en matta under en soffa trodde jag nästan bebis skulle trilla ut. Går i foppatofflor eller skor som jag kan ta på mig med långt skohorn, såvida ingen kan hjälpa mig :D Och vilar massor, idag har jag legat en stund vid lunch och sen innan middag, plus att jag sov nästan 23-09... (Fast jag vaknar iofs varje gång jag ska vända mig eller kissa etc :p )

Stackars blivande storebror får stå ut med mitt obefintliga tålamod och korta stubin till följd av tröttheten, jag hoppas kunna blir en trevligare mamma när bebis är på utsidan :crazy:
Min ligger och vrider på huvudet så hela bäckenet ilar, och så blir man ju akutkissnödig av det! Så fort jag ska gå lite spänner och drar det i magen.

vi var dock på bästisens bröllop och då var jag döpigg och kunde dansa, kom i säng 3 och kände mig vrålstark och smidig. Dock fick jag inte på mig mina fina skor eftersom mina fötter är svullna så hade birkenstocks hela vigseln och festen men ingen sa ett ljud om det, alla var mest fascinerande att jag ens var där 😂 bästa kvällen/dagen på läääänge!
 
Min ligger och vrider på huvudet så hela bäckenet ilar, och så blir man ju akutkissnödig av det! Så fort jag ska gå lite spänner och drar det i magen.

vi var dock på bästisens bröllop och då var jag döpigg och kunde dansa, kom i säng 3 och kände mig vrålstark och smidig. Dock fick jag inte på mig mina fina skor eftersom mina fötter är svullna så hade birkenstocks hela vigseln och festen men ingen sa ett ljud om det, alla var mest fascinerande att jag ens var där 😂 bästa kvällen/dagen på läääänge!
Jisses, mycket imponerad över att du orkade det! :jawdrop: Jag som tvekar över om jag orkar ta med sonen in till stan imorgon med pendeln och luncha med en kompis :D
 
Hur mycket övar ni magträning mer dra bebisar?
Ca 1-3 gånger per dag i 5-10 minuter, oftast liggandes på oss istället för golvet. Blir ju dock mer nackträning i form av sittande i vårt knä, bära runt så han tittar över axeln etc så han blir allt stabilare. Blir mer magläge när han blir lite större och kan lyfta huvudet mer själv och därmed är nöjd längre stunder.
 
Gjorde typ som @astilbe med ettan, iallafall tills han blev större och tyckte det var roligare. Och vissa dagar var det knappt läge alls :p Men även upprätt bärande och bära i sjal/sele stärker, nej inte vara magläge :)
 
Status just nu: skalbagge-på-rygg typ :eek:Kommer tusan inte upp om jag lägger mig att vila eller sätter mig i tex sängen utan någonting att dra mig upp med igen. Och det sitter ett väldigt markant huvud typ mellan benen på mig :D

idag har jag gått en promenad med en kompis. Bf imorgon. Hoppas lite att det kan sätta igång snart :p
 
Det här känns surrealistiskt på något sätt
ReactNative-snapshot-image8973087926817470604.png
Men ingen bebis på g än. Igår hade jag dock galet mycket sammandragningar, ibland med bara minuter mellan, och det varade i flera timmar.. Men dom gjorde inte ont och tilltog inte, så jag lägger inte så stor vikt vid det.

Väskan är iallafall packad sen ett tag, jag har bäddat vår bedside crib och sovit lite med bebis snutte så den ska lukta tryggt :D

Vilka är vi som är kvar nu? @Piaff och jag?
 
Det här känns surrealistiskt på något sätt
Visa bifogad fil 75285
Men ingen bebis på g än. Igår hade jag dock galet mycket sammandragningar, ibland med bara minuter mellan, och det varade i flera timmar.. Men dom gjorde inte ont och tilltog inte, så jag lägger inte så stor vikt vid det.

Väskan är iallafall packad sen ett tag, jag har bäddat vår bedside crib och sovit lite med bebis snutte så den ska lukta tryggt :D

Vilka är vi som är kvar nu? @Piaff och jag?
Jag har bf på onsdag! Får se när det händer nåt, sååå spännande att du har bf nu!
 
Gud, jag tar tillbaka otåligheten, nu får bebis hålla sig inne ett tag. Stora barnet lyckades trilla ner från äppelträd idag och bryta några revben och punktera lungan :crazy: :( Inlagd på sjukhuset minst över natt, sambon stannade kvar. Känns inte som en helt optimal uppladdning inför bebis ankomst... (Sjukhuspersonalen tyckte mest det var praktiskt att familjen isåfall var samlad...)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
10 124
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Senast: orkide
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 695
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 902
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp