Sommarföräldrar 2021

Imorse kom för övrigt mensen tillbaka. (Eller det tror jag åtminstone, det är typ en vecka sen avslaget slutade, så tror inte det är det som börjat igen) Och herrejisses vad det blöder! Har ett vagt minne av att jag hade ovanligt riklig mens även när det kom tillbaka efter ettan men det här känns nästan löjligt :o Hoppas det stabiliserar sig lite med tiden...
 
Här har hela tillvaron vänts upp och ner i om fröken ankomst

Första veckan var en dröm, bebis bubbla och allt det där.

Sen smällde koliken till och det har varit riktigt jobbiga veckor.
Nu börjar det lätta något, men kan inte lägga mig ifrån henne alls och är ingen nöjd bebis/enkel bebis.
Provat alla trick men får det inte och funka på henne.
Har henne 00-18 varje dag och känner att jag blir så sjukt trött på allt ibland att jag bara har lust lämna allt och dra bara för att få vara i fred 5 minuter utan gnäll/skrik.

Längtar bara tills hon är större nu, och känns som hela bebis tiden har varit en mardröm hitills :(

Fy så tufft. Tror kolik är en mardröm för många.
vissa får hjälp av naprapat/akupunktur.

för din skull så öronproppar eller hörlurar med annan musik i. Blir det för tufft är det BVCs råd att lägga bebis i vagn och gå undan i 5 min.

Tycker även du kan be din sambo ta ut dubbeldagar 1 dag/veckan eller semester så du får lite brejk. Hans arbetsdagar är en dröm jämfört med dina.
 
Min lilla fick 3 månaders vaccinet igår. Trött och febrig nu :( burit babyn nästan hela dagen så nu har jag mjölksyra i ryggmusklerna 😅

tidigare i veckan lämnade jag babyn hos mina föräldrar och gick på massage! Så himla skönt! Babyn sov sött när jag kom tillbaka och de verkade ha haft det trevligt :)
 
Min lilla fick 3 månaders vaccinet igår. Trött och febrig nu :( burit babyn nästan hela dagen så nu har jag mjölksyra i ryggmusklerna 😅

tidigare i veckan lämnade jag babyn hos mina föräldrar och gick på massage! Så himla skönt! Babyn sov sött när jag kom tillbaka och de verkade ha haft det trevligt :)
Gillar inte febern men egentid och massage låter härligt!

Lilla E fick första dosen rota idag på bvc, får se om hon reagerar på det. Vägde in på drygt 4,3 kg och 56 cm såhär 6 veckor gammal.

Hon är lite mer närhetskrävande nu när hon är mer medveten om världen, vaknar oftast när man lägger ner på dagarna (på kvällen går det fint) så jag bär mycket i sele för att ha händerna fria.
Svarsleenden har börjat komma mer nu, ett paket om dagen. Jag har ju varit med om det innan men blir nästan förvånad över hur det bubblar i mig när den där lilla pysen spricker upp i ett leende :love: :D
 
Jag har haft en natt ensam jag! Blev bjuden till en kompis i Stockholm på tjejkväll vilket är rätt långt bort men sambon sa ”ÅK” så det gjorde jag, det kändes bra! Litar så fullständigt på sambon och de hade haft myskväll hemma och lilla S sov i princip hela natten förutom en matpaus, vilken grej!

Sen blir hon förstoppad ibland och gråter och då ligger gråten vääääldigt nära för både mig och sambo, det är verkligen högt och lågt med bebis. Inser hur lyxigt det är att bara ha en!
 
Fy så tufft. Tror kolik är en mardröm för många.
vissa får hjälp av naprapat/akupunktur.

för din skull så öronproppar eller hörlurar med annan musik i. Blir det för tufft är det BVCs råd att lägga bebis i vagn och gå undan i 5 min.

Tycker även du kan be din sambo ta ut dubbeldagar 1 dag/veckan eller semester så du får lite brejk. Hans arbetsdagar är en dröm jämfört med dina.

Funkar tyvärr inte för sambon att ta ut dubbeldagar eller semester just nu .
Vi har letat ny personal jättelänge så vi ska kunna ha möjlighet till det :(
Men till våren blir vi en till iaf.

Så får hålla ut, har lugnat sig lite grann iaf och räknar ner till 3 månaders sträcket och hoppas det ger med sig då.
2 månader igår..
 
Låter väldigt likt våran lilla. Endast bärsele funkade. Kombinerade med att gunga på pilatesbollen för att slippa gå runt hela tiden. Våga be om hjälp med det äldre syskonet ❤️
Ja är väl bara hålla ut som gäller ❤
Det blir bättre säger dom men när man är I det så känns det som ett skämt när dom säger så.

Äldre syskonet är snart 14 så han klarar sig själv på det viset, sover som en stock han så störs inte så mkt av henne skrik vad han själv säger.
Farmor bor här också och han får sova där hur mkt han vill.
 
Ja är väl bara hålla ut som gäller ❤
Det blir bättre säger dom men när man är I det så känns det som ett skämt när dom säger så.

Äldre syskonet är snart 14 så han klarar sig själv på det viset, sover som en stock han så störs inte så mkt av henne skrik vad han själv säger.
Farmor bor här också och han får sova där hur mkt han vill.
Ja, visst känns det som ett hån när nån säger att det blir bättre. Eller ännu värre ”passa på att njut”. 😔 Skönt att storebror är lite äldre och sköter sig själv ❤️
 
Åhh vad jag ogillar att träffa äldre släktingar med liten bebis. Mamma och andra släktingar har liksom prickat av alla dom klassiska kommentarerna plus några till. "Oj, vad ofta hon äter!" (Var 3-4 timme), "har ni henne mycket sådär? (I bärsele) Aldrig vagnen?", "Ska hon sova IGEN? Bättre hon sover på nätterna..." (Efter att ha varit vaken nästan 2 timmar, och hon sover heela nätterna igenom)
Samt att hon är såå konstig som svettas mycket för det "kan" tydligen inte bebisar.. vilket ju helt klart måste vara en gammal myt.

Det är som att den äldre generationen verkligen inte kan förstå att man utgår från bebisens behov och signaler och inte en massa "sanningar"...
 
Åhh vad jag ogillar att träffa äldre släktingar med liten bebis. Mamma och andra släktingar har liksom prickat av alla dom klassiska kommentarerna plus några till. "Oj, vad ofta hon äter!" (Var 3-4 timme), "har ni henne mycket sådär? (I bärsele) Aldrig vagnen?", "Ska hon sova IGEN? Bättre hon sover på nätterna..." (Efter att ha varit vaken nästan 2 timmar, och hon sover heela nätterna igenom)
Samt att hon är såå konstig som svettas mycket för det "kan" tydligen inte bebisar.. vilket ju helt klart måste vara en gammal myt.

Det är som att den äldre generationen verkligen inte kan förstå att man utgår från bebisens behov och signaler och inte en massa "sanningar"...
Jag tror att de helt enkelt har glömt bort hur det är. Min mamma som har fyra barn började också med lite såna kommentarer men sen kom hon på sig själv och sa att hon nog inte minns hur det är att ha en bebis.
 
Jag tror att de helt enkelt har glömt bort hur det är. Min mamma som har fyra barn började också med lite såna kommentarer men sen kom hon på sig själv och sa att hon nog inte minns hur det är att ha en bebis.
Så är det nog. Och mycket rön har ändrats. Önskar kanske mest att man kunde vara lite ödmjuk inför det då. Men det är nog också så att jag bär på en del osäkerhet sen första barnet, som jag fixar att hantera hemma men det kommer liksom fram bland andra. Och så har mamma och jag kanske inte världens bästa relation och det blir också tydligt när jag ser henne med mina barn...
 
Så är det nog. Och mycket rön har ändrats. Önskar kanske mest att man kunde vara lite ödmjuk inför det då. Men det är nog också så att jag bär på en del osäkerhet sen första barnet, som jag fixar att hantera hemma men det kommer liksom fram bland andra. Och så har mamma och jag kanske inte världens bästa relation och det blir också tydligt när jag ser henne med mina barn...
Ja verkligen. Det är svårt att inte ta åt sig ibland, speciellt när man verkligen gör sitt allra bästa och det man tror är bäst för sitt barn och sin familj, och så blir man ifrågasatt.

Vi fick länge kommentarer i stil med ”är det inte dags att hon lär sig sova i sin egen säng” men det verkar ha slutat tack och lov.
 
Åhh vad jag ogillar att träffa äldre släktingar med liten bebis. Mamma och andra släktingar har liksom prickat av alla dom klassiska kommentarerna plus några till. "Oj, vad ofta hon äter!" (Var 3-4 timme), "har ni henne mycket sådär? (I bärsele) Aldrig vagnen?", "Ska hon sova IGEN? Bättre hon sover på nätterna..." (Efter att ha varit vaken nästan 2 timmar, och hon sover heela nätterna igenom)
Samt att hon är såå konstig som svettas mycket för det "kan" tydligen inte bebisar.. vilket ju helt klart måste vara en gammal myt.

Det är som att den äldre generationen verkligen inte kan förstå att man utgår från bebisens behov och signaler och inte en massa "sanningar"...
vilka trista typer :( eller är de vara sugna på att kommentera underverket?

Så är det nog. Och mycket rön har ändrats. Önskar kanske mest att man kunde vara lite ödmjuk inför det då. Men det är nog också så att jag bär på en del osäkerhet sen första barnet, som jag fixar att hantera hemma men det kommer liksom fram bland andra. Och så har mamma och jag kanske inte världens bästa relation och det blir också tydligt när jag ser henne med mina barn...
vad tråkigt :(
När en situation som borde kunnat stötta dig gör dig mera osäker! De får ju skärpa sig.

Klart babyn ska få äta och sova när babyn behöver! Allt annat känns ju vansinnigt.
Just nu sover min baby bara borta om han får ligga och snutta samtidigt. Jag har inga principer så det är klart han får!
 
vilka trista typer :( eller är de vara sugna på att kommentera underverket?


vad tråkigt :(
När en situation som borde kunnat stötta dig gör dig mera osäker! De får ju skärpa sig.

Klart babyn ska få äta och sova när babyn behöver! Allt annat känns ju vansinnigt.
Just nu sover min baby bara borta om han får ligga och snutta samtidigt. Jag har inga principer så det är klart han får!
Jag tror det från mammas sida är tänkt som någon sorts klumpigt stöd. Typ "jobbigt för er att bebis skriker sig genomsvettig i bilen/äter var tredje timme på natten/etc, så ska det ju INTE behöva vara!" Och sen kommer det ut någon groda för att det inte riktigt går att prata om känslor eller jobbiga saker...

De andra äldre släktingarna är barnlösa hela bunten och där tror jag det är ganska mycket okunskap/genuin förvåning. Men du retar sig likafullt. Men det känns mer småsint att reta sig på sånt här än faktiska "åsikter", så det retar mig nästan dubbelt. :p
 
Ja, visst känns det som ett hån när nån säger att det blir bättre. Eller ännu värre ”passa på att njut”. 😔 Skönt att storebror är lite äldre och sköter sig själv ❤️

Ja passa på och njut av vad tänker jag?
Dom är bara små en gång, ja jo ... :meh:




Saker och ting har lugnat sig lite med magen, men nu har hon problem med reflux, eller kanske funnits där hela tiden men "dolts" av magontet?.
Så vi ska eventuellt få prova medicin,nexium, någon med erfarenhet av det?
 
Åhh vad jag ogillar att träffa äldre släktingar med liten bebis. Mamma och andra släktingar har liksom prickat av alla dom klassiska kommentarerna plus några till. "Oj, vad ofta hon äter!" (Var 3-4 timme), "har ni henne mycket sådär? (I bärsele) Aldrig vagnen?", "Ska hon sova IGEN? Bättre hon sover på nätterna..." (Efter att ha varit vaken nästan 2 timmar, och hon sover heela nätterna igenom)
Samt att hon är såå konstig som svettas mycket för det "kan" tydligen inte bebisar.. vilket ju helt klart måste vara en gammal myt.

Det är som att den äldre generationen verkligen inte kan förstå att man utgår från bebisens behov och signaler och inte en massa "sanningar"...

Åh vad jobbigt :( :heart
Du får försöka ignorera, känns som det ändras hela tiden men nya råd och rön osv men förr i tiden kanske råden var mer krav`?
Så upplevde mormor det berättade hon och gjorde man annorlunda var man knäpp/hemskt mot barnet osv.
 
Åh vad jobbigt :( :heart
Du får försöka ignorera, känns som det ändras hela tiden men nya råd och rön osv men förr i tiden kanske råden var mer krav`?
Så upplevde mormor det berättade hon och gjorde man annorlunda var man knäpp/hemskt mot barnet osv.
Det ligger säkert något i det! Som tur är :p bor vi en bit ifrån varandra, nu tror jag inte vi kommer ses förrän till jul :)
 
Inte lätt att vara andra barnet... Storebror hade nog sin första förkylning när han var ~7 månader, E är nu 7 veckor och inne på sin andra förkylning nu. Storebror släpar hem dom och det verkar vara en omöjlighet att undvika att hon också smittas...
 
Inte lätt att vara andra barnet... Storebror hade nog sin första förkylning när han var ~7 månader, E är nu 7 veckor och inne på sin andra förkylning nu. Storebror släpar hem dom och det verkar vara en omöjlighet att undvika att hon också smittas...
De rekommenderar väl att hålla förskolebarn hemma nu om man har bebis pga RS?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 376
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 606
Senast: orkide
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 704
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 962
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstips kök
  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp