Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2022

Jag samsover och liggammar också men ungen vaknar oftast vid 03 och blir mer och mer högljudd och frustrerad och ligger och sparkar och viftar så jag får nog tillslut och går upp med honom. Vad tusan gör jag för fel 😅 Vill inte alls upp och härja.

Jag samsover och liggammar också men min bebis härjar också så jag måste upp tillslut 😅 Tror inte vi gör nåt fel 😄
 
Jag samsover och liggammar också men ungen vaknar oftast vid 03 och blir mer och mer högljudd och frustrerad och ligger och sparkar och viftar så jag får nog tillslut och går upp med honom. Vad tusan gör jag för fel 😅 Vill inte alls upp och härja.
Inget fel antar jag, bara hur barnen här 😅. Här har det varit oroligt inatt och var nära på att gå upp vid kl 5 men hon somnade om till sist.
 
Tror inte heller att särskilt många (någon?) njuter heeela tiden. Det skulle man väl bli helt matt av på något vis. Jag älskar tiden med liten bebis men jag tappar det totalt ibland ändå.

Som nu, känns som att vi är förkylda precis hela tiden, det bara börjar om och börjar om. Bebis är inne i en jättedålig sömnperiod och jag blir så frustrerad när jag tänker på alla som tror att "bebisar sover mycket", det gjorde inte storebror och det verkar då minsann inte lillebror göra heller, förutom någon enstaka dag här och där. Många uppvak varje natt och på dagen sover han korta stunder, endast i sele, när vi kör bil (inte står still!) eller i rullande vagn (inte stå still!). Rådet "sov när bebisen sover" gör mig helt rosenrasande inombords för det får det att kännas som att de flesta bebisar faktiskt sover på ett sätt så att det går att sova en stund själv, och jag känner mig helt ensam om att inte få möjlighet att göra det. Vet ju helt klart att jag är långt ifrån ensam och även om jag önskar er all sömn ni någonsin kan få så är det ju skönt att läsa här att jag såklart inte är den enda med bebis som sover dåligt och lite.

Tror också att det är lätt att "tappa det" när saker staplas på varandra. Om jag bara hade tappat hela högen med tvättade och vikta kläder i trappan så hade jag suckat och plockat upp tvätten igen, men om jag innan det dessutom sovit uruselt, upptäckt att vi har is på INSIDAN av våra gamla fönster, hästarnas värmebalja gått sönder, bilens batteri var urladdat, treåringen varit som ett plåster på mig varje sekund precis hela dagen och bebis bara nöjt sig med att bli buren, buren och buren så kan det vara den där lilla grejen som får bägaren att till slut rinna över. Och vem är det som får ta emot all frustration som bubblar över? Jo, min man förstås, stackarn... Fast hm, lite befogat kanske också, han tog faktiskt ett stort tag i tvättstugan samt gick ut och härjade med treåringen i snön efter mitt lilla utbrott. :angel1:
 
Här är en bebis till som vaknar och donar på natten, alltid runt 4-tiden. Kravlar runt i sängen och tjoar, tar 1,5-2h innan han somnar om igen. Jag är dock för trött att gå upp då så han får ligga och dona jämte mig när jag halvsover 😅 dagarna består av 3 naps, 30min vardera.
 
Tvillingarna sover hyffsat, absolut inte perfekt men över förväntan! De äter några ggr per natt, men samsover och liggammar, så ibland märker inte min klocka (fitbit) ens av att jag är vaken, för att jag nästan ammar i sömnen.
 
Igår gick region örebro län ut med rekommendationen att hålla förskolebarn hemma om man har barn under sex månader, vilket vi ju har två av, pga rs. Så nu har vi bestämt att hålla femåringen hemma några veckor. Får se hur det går 🙈
 
Bebis är för härlig! Så otroligt nöjd liten grabb så länge han fått mat och fått sova. Hans favorit är att gå runt i gåstolen och dra i saker, han norpar storasyskonens julkalendrar till deras stora fasa och imorse fick han tag i min telefon genom att dra i laddningssladden, sen släpade han på den en stund innan någon märkte nåt 😂 Julgranen kom upp i helgen och den är såklart otroligt intressant, väntar bara på att den ska ramla i backen 😄
 
Idag har jag varit så trött så trött. Varit hemma med 3 åring och lillan på 3 månader sedan rekommendationer om att hålla syskon hemma från dagis kom. Har försökt hålla igång 3åring på dagarna och det har faktiskt gått bra. Idag som är sista dagen sambon jobbar innan lite julledigt så tog orken slut. Lillan vägrade somna och treåring busat och jag har varit en grinig mamma. Hoppas kunna ta ett bad med ett glas vin ikväll och sen ladda till imorgon.
 
Så lustigt vad barnen anpassar sig efter livet. De Vår bebis sover så bra när allt är kaos. 4 åringen har varit hemma första två månaderna med bebis och sen gått väldigt lite på förskolan. Han är ett barn med mycket energi så vi andra får bara hänga på! Första barnen sov i sängarna på övervåningen eller i vagnen ute men lillebror hinner jag aldrig lägga när stora barnen är hemma så han får ”sova i farten”, soffan bredvid bröder som spelar tv spel, i lekrummet medans syskonen leker, en filt på golvet när vi andra bakar, i bilen, bärselen på promenad/ affär osv på morgonen kommer storbarnen in till min säng och tittar på tvn en stund då vaknar han oftast först när vi stänger av tvn och ska smita ner.
Sambon har mycket på jobbet så jag och barnen är mycket själva och har veckohandlat, städat huset, varit iväg på ridning osv själva. Bebis har varit på tjejkvällar, restaurangbesök, Ullared, hotellvistelse med mina tjejkompisar osv och alla tycker han är så snäll. Men de få gånger vi är ensamma hemma han och jag och jag ska försöka få något gjort är han såå missnöjd. Spännande att se hur länge de håller i sig att han bara sover riktigt bra när de är mycket omkring honom :D

Låter värre än det är bebis sover bra och det han behöver, bara lite annorlunda än de andra två som vi levde riktigt bebisliv med
 
Så lustigt vad barnen anpassar sig efter livet. De Vår bebis sover så bra när allt är kaos. 4 åringen har varit hemma första två månaderna med bebis och sen gått väldigt lite på förskolan. Han är ett barn med mycket energi så vi andra får bara hänga på! Första barnen sov i sängarna på övervåningen eller i vagnen ute men lillebror hinner jag aldrig lägga när stora barnen är hemma så han får ”sova i farten”, soffan bredvid bröder som spelar tv spel, i lekrummet medans syskonen leker, en filt på golvet när vi andra bakar, i bilen, bärselen på promenad/ affär osv på morgonen kommer storbarnen in till min säng och tittar på tvn en stund då vaknar han oftast först när vi stänger av tvn och ska smita ner.
Sambon har mycket på jobbet så jag och barnen är mycket själva och har veckohandlat, städat huset, varit iväg på ridning osv själva. Bebis har varit på tjejkvällar, restaurangbesök, Ullared, hotellvistelse med mina tjejkompisar osv och alla tycker han är så snäll. Men de få gånger vi är ensamma hemma han och jag och jag ska försöka få något gjort är han såå missnöjd. Spännande att se hur länge de håller i sig att han bara sover riktigt bra när de är mycket omkring honom :D

Låter värre än det är bebis sover bra och det han behöver, bara lite annorlunda än de andra två som vi levde riktigt bebisliv med
Haha, känner till 100% igen det där att en lugn "tråkig" dag = kaos, och en dag när man flänger runt och hittar på saker = supernöjd bebis 😁
 
Cajsa vände runt från rygg till mage första gången när hon var 4 månader och en vecka. Nu i dagarna har hon kommit på hur man rullar tillbaka till rygg, de är 5,5 månader nu. Carl är som en sköldpadda på rygg mest! Har försökt några ggr att vända och har lyckats av en slump i sängen där det är mjukt men inte mer än så. Nu är han dock inne i en gnällperiod, tror det är för att han är lite orörlig och vill mer! Samma förutsättningar men så olika!
 
God jul alla sommarbebisar 🤶🏼🎄🎁

Här har vi insett att bebis inte gillar att bli matad så han får helt enkelt plocka själv. Både jag och sambon avskyr kladdet som blir men med tredje barnet får man väl bara kapitulera 😄 Idag blev det grötpinnar och kokt ägg.
 
God jul alla sommarbebisar 🤶🏼🎄🎁

Här har vi insett att bebis inte gillar att bli matad så han får helt enkelt plocka själv. Både jag och sambon avskyr kladdet som blir men med tredje barnet får man väl bara kapitulera 😄 Idag blev det grötpinnar och kokt ägg.
God jul 🎄

Min sambo gillar inte heller kladd, jag kanske inte älskar kladd men överlever 😅
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 310
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 012
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 456
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 734
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp