Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2022

Sex månaders läkarkontroll idag! Båda fick godkäntstämpel! Jag så gott som helammar, folk blir så förvånade. Så även läkaren, som jag vet är strikt föreståndare för amning (vet att han fällt lite halvklantiga kommentarer till bekanta som haft svårt att amma). Jag hade absolut inte räknat med att helamma båda, men glad att det funkar!
Carl väger ett kilo mer än Cajsa, men kortare 😅 visserligen bara en cm idag men! Mamma kallar honom för pösmunken, för att han är lite ”stabbig” och gärna myser i knäet 🙈
Pösmunken 😂❤️
 
Här har vi corona för andra gången på typ tre månader. Helt otroligt. MEN vi är inte uppe och springer på nätterna längre utan ligger i sängen hela natten. Rena drömmen. Nog för att han vaknar stup kvarten men jag är nöjd bara jag slipper gå upp.

Denna unges ljudnivå alltså, den är något utöver det vanliga. 😅 Han SKRIKER allt vad han förmår så fort allting inte är 100 % bra. Typ om något hamnat liite för långt bort eller om han blir lite frustrerad över att han inte får grepp om något, eller börjat tröttna. Eller om man sätter sig ner med honom i knät. Man måste stå upp och gå runt med honom sittandes i armarna som om han satt i en stol. 🙃
 
Här har vi corona för andra gången på typ tre månader. Helt otroligt. MEN vi är inte uppe och springer på nätterna längre utan ligger i sängen hela natten. Rena drömmen. Nog för att han vaknar stup kvarten men jag är nöjd bara jag slipper gå upp.

Denna unges ljudnivå alltså, den är något utöver det vanliga. 😅 Han SKRIKER allt vad han förmår så fort allting inte är 100 % bra. Typ om något hamnat liite för långt bort eller om han blir lite frustrerad över att han inte får grepp om något, eller börjat tröttna. Eller om man sätter sig ner med honom i knät. Man måste stå upp och gå runt med honom sittandes i armarna som om han satt i en stol. 🙃

Gilla på sömnen, kanske inte lika roligt med frustrerad bebis 😄
 
Önskar vi kunde gå babysim men blev fullbokat direkt här. Och jag vägrar gå typ lördagar kl 8, då vill jag sova 🤣. Hoppas på en plats nästa termin.

Här har lillan senaste dagarna blivit så enkel. Har ju aldrig haft en nöjd bebis innan (sonen var krävande och lillan har ju haft kolik) så jag njuter i fulla drag. Bara sömnen som ska bli bra nu också 😅
 
Idag ska vi plaska i pool för första gången, dock inget uppstyrt babysim tyvärr!

Är så mycket som händer just nu! Vi testade babyosteopati igår (vanligt här i sambons hemland för att kolla att skallen växer ihop som den ska efter förlossningen m.m.), första tanden håller på att spricka fram och ungen babblar och skrattar sig igenom dagarna medans hon blir mer och mer rörlig.

Vi har börjat ge lite mat (lite vid lunch och sedan välling på kvällen). Vällingen är jättesvår för hon ogillar flaskan och fattar inte hur den funkar, och hon verkar inte tycka välling är särskilt gott 😅 Rekordet är typ... 1ml hittills 😂 Vi fortsätter kämpa för jag vill verkligen få till en matning välling innan läggdags för att försöka fasa ut att amma till sömns.
 
Idag ska vi plaska i pool för första gången, dock inget uppstyrt babysim tyvärr!

Är så mycket som händer just nu! Vi testade babyosteopati igår (vanligt här i sambons hemland för att kolla att skallen växer ihop som den ska efter förlossningen m.m.), första tanden håller på att spricka fram och ungen babblar och skrattar sig igenom dagarna medans hon blir mer och mer rörlig.

Vi har börjat ge lite mat (lite vid lunch och sedan välling på kvällen). Vällingen är jättesvår för hon ogillar flaskan och fattar inte hur den funkar, och hon verkar inte tycka välling är särskilt gott 😅 Rekordet är typ... 1ml hittills 😂 Vi fortsätter kämpa för jag vill verkligen få till en matning välling innan läggdags för att försöka fasa ut att amma till sömns.
Ang välling läste jag någon som skrev att hon hade i liiite socker typ två dagar och sedan drack barnet. Hon skrev att hon inte var riktigt stolt över sockret men att det hade funkat i alla fall.
 
Önskar vi kunde gå babysim men blev fullbokat direkt här. Och jag vägrar gå typ lördagar kl 8, då vill jag sova 🤣. Hoppas på en plats nästa termin.

Här har lillan senaste dagarna blivit så enkel. Har ju aldrig haft en nöjd bebis innan (sonen var krävande och lillan har ju haft kolik) så jag njuter i fulla drag. Bara sömnen som ska bli bra nu också 😅
De var samma här!! Jag ställde klockan och bokade direkt så fick plats på ett varmare badhus i mormors stad, dessutom lyckades jag få plats för storebror på simskolan som går direkt efter märkligt nog och kan äta kvällsmat där 😁

Badhuset här i stan hade bara någon ledig tid kl 13.30 typ på vardagar då är jag själv med alla barn, de blir nog ingen hit om jag tar med en 4 och en 7 åring på babysimmet😁
 
Två dagar i rad har bebis nu vaknat 05 😩 Det är så fruktansvärt tråkigt för då vet jag att jag kommer vara så trött senare under dagen. Har ingenting planerat idag som tur är så kan ta det lugnt sen när han ska sova.
 
Aaah, sämsta natten sedan vi alla var magsjuka typ. Ungen är mitt i ett språng, plus håller på att få sin första tand, plus var lite förstoppad och kämpade med det. Tror hon snuttade 90% av natten 😅 En riktig monsterbajs levererades i alla fall, så nu är ett av problemen ur världen 😂 Jag och sambon får försöka ta varsin tupplur idag för det blev inte mycket sömn i natt 😴
 
Idag vaknade bebis 06.30, kändes som sovmorgon! Han vaknade en sväng inatt och jag lyckades få honom att somna om utan att amma, vi låg bara och myste och lyssnade på white noise och tillslut så sov han 😍
Skönt! Jag funderar på hur jag ska lyckas sluta nattamma två stycken. Med enlingen var det rätt enkelt, dels för att han var en och dels för att han var ganska så enkel. Men Carl skriker som besatt när han inte får som han vill, så han lär väcka hela hushållet. Funderar på att låta storebror sova borta två dagar så att i alla fall inte han störs av det, men sen har vi Cajsa också. Tror att hon kan vara ganska lätt att vänja av, OM hon hade varit ensam och inte blivit störd av gallskrik 😂

Har varit ute på promenad, vagnen börjar bli tung med två bebisar som växer 🙈
 
Skönt! Jag funderar på hur jag ska lyckas sluta nattamma två stycken. Med enlingen var det rätt enkelt, dels för att han var en och dels för att han var ganska så enkel. Men Carl skriker som besatt när han inte får som han vill, så han lär väcka hela hushållet. Funderar på att låta storebror sova borta två dagar så att i alla fall inte han störs av det, men sen har vi Cajsa också. Tror att hon kan vara ganska lätt att vänja av, OM hon hade varit ensam och inte blivit störd av gallskrik 😂

Har varit ute på promenad, vagnen börjar bli tung med två bebisar som växer 🙈
Know the feeling! Ungen förlitar sig helt på bröstet för att sova och hon är envis som synden 😂 Här inväntar vi att hon får i sig iaf typ 100ml välling (rekordet är 30 nu!), sedan ska vi orka börja träna på att man kan somna utan ett bröst i munnen 😅 Tror nästan jag får sova på nedervåningen och låta sambon ta smällen iaf de första nätterna, för hon blir lite triggad om jag är nära eftersom jag är mjölkbaren 😂

Nu när vi är i sambons hemby så har vi börjat åka mycket bil, och där har hon lärt sig att somna av sig självt efter ett tag, och sjalen och vagnen funkar ju redan, så hoppas att det hon lärt sig från bil, sjal och vagn kan appliceras även på nattsömnen.
 
@Fille @Kaching

Inser nu att det lät som att han bara vaknade en gång och att han då inte ammade alls under natten. Så var inte fallet 😂 Han ammade flera gånger under natten men just den där enda gången när vi lyssnade på white noise så behövde han inte bröstet. Så vi är med er i nattamningen och undrar också hur vi ska lyckas sluta någon gång 😄
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 269
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 312
Senast: jemeni
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 558
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 485
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp