Sommarföräldrar 2024

Känner exakt så, tänk om det blir en skitvarm sommar och man mest behöver ligga och flåsa..inte roligt att montera saker eller åka på shoppingrundor då inte!

Hittills har vi köpt:
Barnvagn
Skötbädd
Kläder
Babynest
Skötvätska
Sängkläder till spjälsäng
Babyfilt (ar) - olika tjocklekar

Närmast på listan:
Spjälsäng

Något närmare förlossning:
Småprylar, såsom krämer, saker till skötväskan, snacks till förlossningen osv.

Går in i vecka 23 idag och fyfan vad den lilla bruden kan sparka!
Hon är dessutom nattuggla, så inatt när jag varit på toa mitt i natten var det inte lätt att somna om..var någon som tyckte mamma behöver vara vaken 😎

Sitter på jobbet och är lagom trött nu, haha!
Mamma behöver träna på att vara uppe😂Det jag inte har är vagn och skötväska, får ett skötbord av syster så det känns bra!

Det kändes som min kropp gick igenom en stor förändring i helgen(är i vecka 19)
Magen känns annorlunda och kunde helt plötsligt inte sova på mage (:cry:) Och haft väldigt ont, känner inte av knodden ännu men hoppas att det är positivt.
Längtar till RUL som är nästa vecka.❤️
Sambon är lite orolig för att knodden ska ha tagit skada när jag var så dålig❤️🥰

Jag är lite nojig för att använda filt vid sovning, någon som testat sovpåse?
 
Mamma behöver träna på att vara uppe😂Det jag inte har är vagn och skötväska, får ett skötbord av syster så det känns bra!

Det kändes som min kropp gick igenom en stor förändring i helgen(är i vecka 19)
Magen känns annorlunda och kunde helt plötsligt inte sova på mage (:cry:) Och haft väldigt ont, känner inte av knodden ännu men hoppas att det är positivt.
Längtar till RUL som är nästa vecka.❤️
Sambon är lite orolig för att knodden ska ha tagit skada när jag var så dålig❤️🥰

Jag är lite nojig för att använda filt vid sovning, någon som testat sovpåse?

Är nog så, haha! Busfia :D

När våra bebisar föds, behöver de ens filt/täcke på några månader? Tänkte att en pyjamas borde funka, också lite rädd för filtar..filt/täcke/sovpåse får kanske vänta till hösten?

Jag har fått kommentarer om min mage....jag är jättestor, otymplig och tung.
"Är det tvillingar?!!"
"Oj vilken mage redan!"

Tack tack liksom...

Klart det är bra med bebis i din mage :heart
 
Är nog så, haha! Busfia :D

När våra bebisar föds, behöver de ens filt/täcke på några månader? Tänkte att en pyjamas borde funka, också lite rädd för filtar..filt/täcke/sovpåse får kanske vänta till hösten?

Jag har fått kommentarer om min mage....jag är jättestor, otymplig och tung.
"Är det tvillingar?!!"
"Oj vilken mage redan!"

Tack tack liksom...

Klart det är bra med bebis i din mage :heart
Tack för den, när man vet att det bara går åt ett håll😅
Vi brukar ha väldigt på sommaren i vår lägenhet så det blir att sova utan i början, tänker mer framåt vintern. Så vida den inte får pappas egen värmekälla😂
 
När våra bebisar föds, behöver de ens filt/täcke på några månader? Tänkte att en pyjamas borde funka, också lite rädd för filtar..filt/täcke/sovpåse får kanske vänta till hösten?
Vår första sov bara i blöja med tunn muslinfilt över sig de första veckorna när han sov på mig, därefter i pyjamas med strumpor. Filt tror jag vi började med när han var ganska många månader.
 


Vi låg inne endel i början där vill de inte ha kläder på barnet, vi hade dock strumpor.
Uppskattade dock jätte mycket vår tjockare mysiga filt den följde honom hela första året sen.
 

Bifogade filer

  • IMG_8132.png
    IMG_8132.png
    459,6 KB · Visningar: 71
Jag får antagligen åka själv på vårt RUL nästa vecka :cry:
Gubben ligger sjukhuset och ska ev operera
men så tråkigt!
Hoppas antibiotikan fungerar snabbt och att han kan få följa med ❤️

Första barnet var under covid så maken fick inte följa med på något.
Andra barnet så fick maken vabba på första ultraljudet. Personalen tyckte så synd om honom att de bjöd på bilder och filmer i mängder 😁
På RUL kunde han iaf följa med.
 
Han hatar sjukhus så han är inte nöjd, den här ovissheten. Att det kanske blir operation.
Går just nu på intravenös antibiotika av bred super duper sort som man hoppas räcker till 😔
Håller tummarna för att det går över mycket fort!

Vår första var också under covid, det var mycket trist för partner att missa alla ultraljud. Den här gången har han fått vara med på ett tidigt för datering, två riktigt långa KUB för bebisen ville inte visa upp några mått och sedan RUL på sin födelsedag så nu är han nöjd. Be att få filma lite om det blir så att han missar!
 
Håller tummarna för att det går över mycket fort!

Vår första var också under covid, det var mycket trist för partner att missa alla ultraljud. Den här gången har han fått vara med på ett tidigt för datering, två riktigt långa KUB för bebisen ville inte visa upp några mått och sedan RUL på sin födelsedag så nu är han nöjd. Be att få filma lite om det blir så att han missar!
Han kommer tyvärr missa då det blir operation på måndag😔
Vi får göra det bästa av situationen och hoppas bra läkning av gubben❤️
 
den här ungen är galen omkring 5 😅 då blir jag kissnödig och sen är de omöjligt att somna om! Spännande om de blir samma på utsidan 😁

Hos BM igår, blodtryck åt de lägre hållet och ett ferritinvärde som kliver ner ordentligt. Annars var allt fint :)
 
den här ungen är galen omkring 5 😅 då blir jag kissnödig och sen är de omöjligt att somna om! Spännande om de blir samma på utsidan 😁

Hos BM igår, blodtryck åt de lägre hållet och ett ferritinvärde som kliver ner ordentligt. Annars var allt fint :)
Vad räknar din BM som lägre blodtryck?
 
Vad räknar din BM som lägre blodtryck?

110/70 tror jag de var?! så absolut inte katastrof lågt men lägre än vad jag brukar ha. Så med lägre menar vi vad som är lägre för mig ☺️ jag har haft endel yrsel och mått lite sådär på kvällarna när jag ska igång tex så vi misstänker det är blodtrycket då när de är instressande på mvc är lägre än jag brukar ha
 
Hur har ni de?

Fick tid för tillväxtultraljud på posten igår och allt blir lite mer verkligt igen :)
Högt socker i morse, ännu högre efter frukost och nästan oförändrat nu efter 3 km promenad 😖
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 779
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 848
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 000
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 754
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp