Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om man har en bebis som inte vill ha napp kan man vänja dom på nått bra sätt? Har försökt ett antal gånger men hon spottar bara ut. Även hon vill gärna smutta hela kvällarna så då hade ju napp varit fint.
Tack så mycket för input om napp. Jag skickade sambon att köpa ett urval, men hon bara kväljer när de kommer in i munnen på henne. Känns som att mundelen är för lång, trots att det står 0-6 mån på dem. Ska ta oss ned på stan i morgon och kolla i barnbutikerna efter lite mindre nappar..
Om man har en bebis som inte vill ha napp kan man vänja dom på nått bra sätt? Har försökt ett antal gånger men hon spottar bara ut. Även hon vill gärna smutta hela kvällarna så då hade ju napp varit fint.
Hur tänker, känner och resonerar ni kring napp?
Vi ammar helt fritt på Heddas signaler, hon får amma både när hon är hungrig och när hon har behov av närhet och bara ligga och snutta. Dock har hon ett enormt stort sugbehov på kvällarna, liksom hon äter inte utan vill bara ligga med bröstet i munnen från sju till midnatt typ. Vi sätter på en TV-serie och myser ned oss i soffan, men en del av mig har funderat på att testa napp. Förstår inte varför det får mig att känna mig som en sämre förälder som liksom önskar tid ifrån mitt barn.. Men jag vill bara kunna gå på toaletten eller lämna över henne till pappan även på kvällstid liksom.På dagarna duger pappa precis lika bra som jag så länge det inte handlar om hunger. Hon somnar fint i vagnen, man kan lägga ifrån sig henne och hon sover vidare osv. Men på kvällarna är hon ett tuttfreak.
Amningen känns befäst, det fungerar jättebra, hon tar bra grepp, äter bra och går bra upp i vikt. Hade ni testat introducera napp? Jag känner mig så enormt kluven till det verkligen.
MAM har ju mindre nappar i storlek 0-2 mån.Tack så mycket för input om napp. Jag skickade sambon att köpa ett urval, men hon bara kväljer när de kommer in i munnen på henne. Känns som att mundelen är för lång, trots att det står 0-6 mån på dem. Ska ta oss ned på stan i morgon och kolla i barnbutikerna efter lite mindre nappar..
MAM har ju mindre nappar i storlek 0-2 mån.
Tack ska testas!Har du testat att doppa den i bröstmjölk/ersättning?
Ibland när vår är lite kinkig så hjälper det om vi "gnuggar" nappen lite lätt i gommen och ibland på läpparna om du förstår vad jag menar![]()
Skönt att hon går upp så bra!Nu har vi shoppat MAM start, Esska Happy Mini samt Philips avent mini. Så får vi testa lite mindre nappar också då.
Idag var vi på BVC igen. Hedda är 2 veckor och 3 dagar. Hon väger nu 3675g, alltså upp hela 600g sedan födsel.Och jag som är vegan och borde ha näringsbrist.
![]()
Har ni någon app på telefonen för alla utvecklingsstadier för bebis?