Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man har en bebis som inte vill ha napp kan man vänja dom på nått bra sätt? Har försökt ett antal gånger men hon spottar bara ut. Även hon vill gärna smutta hela kvällarna så då hade ju napp varit fint.

Tack så mycket för input om napp. Jag skickade sambon att köpa ett urval, men hon bara kväljer när de kommer in i munnen på henne. Känns som att mundelen är för lång, trots att det står 0-6 mån på dem. Ska ta oss ned på stan i morgon och kolla i barnbutikerna efter lite mindre nappar..

Om man har en bebis som inte vill ha napp kan man vänja dom på nått bra sätt? Har försökt ett antal gånger men hon spottar bara ut. Även hon vill gärna smutta hela kvällarna så då hade ju napp varit fint.

Har du testat att doppa den i bröstmjölk/ersättning?
Ibland när vår är lite kinkig så hjälper det om vi "gnuggar" nappen lite lätt i gommen och ibland på läpparna om du förstår vad jag menar :D

Tack så mycket för input om napp. Jag skickade sambon att köpa ett urval, men hon bara kväljer när de kommer in i munnen på henne. Känns som att mundelen är för lång, trots att det står 0-6 mån på dem. Ska ta oss ned på stan i morgon och kolla i barnbutikerna efter lite mindre nappar..

Esskas Happy Mini är små :)

Vilka köpte ni hem? Jag har också haft en nappvägrande bebis som enbart ville ha Esskas mini i latex just för att dom är kortare.

Hoppar in från vintertråden. Det verkar vara ganska vanligt att de ratar napp först, innan de vant sig. Min plutt vägrade också napp i början fast han var väldigt snuttig. Sen började det funka när han satt i bärselen, men bara då. Och sen efter ett tag funkade det i vagnen, sängen osv. Nu vid snart 6 mån har han gärna napp när han är trött, och är inte alls särskilt snuttig längre överhuvudtaget så det går faktiskt över även om man har svårt att tro det! :)

Hur tänker, känner och resonerar ni kring napp?

Vi ammar helt fritt på Heddas signaler, hon får amma både när hon är hungrig och när hon har behov av närhet och bara ligga och snutta. Dock har hon ett enormt stort sugbehov på kvällarna, liksom hon äter inte utan vill bara ligga med bröstet i munnen från sju till midnatt typ. Vi sätter på en TV-serie och myser ned oss i soffan, men en del av mig har funderat på att testa napp. Förstår inte varför det får mig att känna mig som en sämre förälder som liksom önskar tid ifrån mitt barn.. Men jag vill bara kunna gå på toaletten eller lämna över henne till pappan även på kvällstid liksom. :p På dagarna duger pappa precis lika bra som jag så länge det inte handlar om hunger. Hon somnar fint i vagnen, man kan lägga ifrån sig henne och hon sover vidare osv. Men på kvällarna är hon ett tuttfreak. :o

Amningen känns befäst, det fungerar jättebra, hon tar bra grepp, äter bra och går bra upp i vikt. Hade ni testat introducera napp? Jag känner mig så enormt kluven till det verkligen.

Rasmus fick börja använda napp samma dag vi kom hem från BB och då var han 3 dygn gammal och vi hade fått igång amningen 1,5 dygn tidigare.

Han älskar nappen och det påverkar inte vår amning.
Detta gör att även andra människor så som hans far kan erbjuda närhet och trygghet.

Tycker inte du behöver känna dig som en sämre förälder för att du överväger napp. Man måste få lov att vara människa också även om man är mamma och ammar! :)

Vår lilla fröken gillar inte napp, men hon är inte heller särskilt snuttig - när hon börjar äta på fingrar, armar och andra delar av inredningen så är hon HUNGRIG och inget annat. :D Om hon inte är hungrig ligger hon gärna hos sin pappa och myser. Men om hon använde mig som napp skulle jag inte tveka alls att ta till nappen.

@Reykur, använd du napp med gott samvete. :)

MAM har ju mindre nappar i storlek 0-2 mån.

Nu har vi shoppat MAM start, Esska Happy Mini samt Philips avent mini. Så får vi testa lite mindre nappar också då. :p

Idag var vi på BVC igen. Hedda är 2 veckor och 3 dagar. Hon väger nu 3675g, alltså upp hela 600g sedan födsel. :eek: Och jag som är vegan och borde ha näringsbrist. :cool::rofl:

Nu har vi shoppat MAM start, Esska Happy Mini samt Philips avent mini. Så får vi testa lite mindre nappar också då. :p

Idag var vi på BVC igen. Hedda är 2 veckor och 3 dagar. Hon väger nu 3675g, alltså upp hela 600g sedan födsel. :eek: Och jag som är vegan och borde ha näringsbrist. :cool::rofl:
Skönt att hon går upp så bra!

Idag var vi på 1 månadskontroll (helt sjukt att hon redan är 1 månad tyckte hon föddes nyss).
Allt såg fint ut, lillan vägde 4660 g och var 57 cm så hon växer!

Hon har börjat sova oförskämt bra på nätterna sover runt 6 timmar i sträck!

Häftigt att läsa om vad era små väger! Vi har ju vant oss vid hur liten Lykke är, hon vägde igår 3065 gram, 5 veckor gammal:)

Idag hade vi 2 veckors kontroll.
Han hade gått ner 30 gr sen förra veckan så nu ska vi pröva lite metoder med amningen och väga igen på fredag.

6 v koll idag och M är 55 cm lång och väger 4600 g, följer sin kurva perfekt :)
Testade också mam napp idag, kört esska tidigare, och det var inte populärt :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6... 13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 911
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna... 38 39 40
Svar
787
· Visningar
76 652
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 129
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla... 7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 770

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Diskbråck
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka