SoffiProppi
Trådstartare
Är det någon här på buke som vet något om hingsten Son of a gun xx? Hittar inget på nätet...
Snälla, vill gärna veta mankhöjd, meriter etc.. 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Son of a Gun, stod en hel del på Gotland. Där blev han pappa till fina korsningsponnyer. Många med mycket stor kapacitet, framförallt i hoppning. En del hade lite kämpigt humör. Han har en son som går i avel. En ponnyhingst, ZOY GUN (fullblod-russ). Han har en jättefin liten skimmel-son som hoppar 1.40. Top Gun (tror jag han heter). Han tävlade i Juli 07 på Visby Nationella hoppning.
En duktig fälttävlansponny. FAKIR, hade också Son of a Gun i stamtavlan. Jag det var lite jag grävde fram ur minnet.
Han är populär inom ridponnyaveln tack vare de meriter hans avkommor presterade. Gun´s Firecracker RP 132 har Son of a Gun som morfar.Är det någon här på buke som vet något om hingsten Son of a gun xx?
Det fanns en russhingst som hette Pontus och det skulle kunna vara han. Son of a Gun stod på Gotland och användes en del på russton. Jag har sett flera sådana korsningar som gick på en ridskola i Grästorp.Hennes möderne var Dorina-Pontus, och hon var född hos Axe´ns i Lärbo. Någon här som vett vad hennes möderne hade för rastillhörighet/er?
Lite andra bra ponnier från förr som hade Son Of a Gun i stammen var: Möingegårdens Napoleon som vunnit SM-guld och EM-guld i lag hoppning för ponnier. Dikkie Dunder som var framgångsrik i fälttävlan - har för mig att han vann NM bland annat.
Har för mig att Son of a Gun var känd för att lämna skarpa avkommor och de krävde sin ryttare. Hade själv ett sto efter honom på foder (förstahäst) men klarade inte av henne så vi var tvungna att lämna tillbaka henne till ägaren.
En duktig fälttävlansponny. FAKIR, hade också Son of a Gun i stamtavlan. Jag det var lite jag grävde fram ur minnet.