Sonen kom hem piercad igår

Sv: Sonen kom hem piercad igår

Min har också läkt ihop på ett fult sätt :(
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

Därför att jag tycker det är fult och ohygieniskt på intima ställen (mitt ex exempelvis hade i bröstvårtorna och de åkte bort första gången jag såg honom utan tröja. Tycker det är ruskigt fult. Men det är min personliga åsikt bara) och naveln för att hon kan råka fastna i den om hon har byxor. Men visst kan det vara snyggt med en fin sten eller dylikt i naveln. Men säkerhetsrisken tänker jag på där.
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

De kan läka ihop fint också. Jag har haft i näsvingarna och det syns inte alls idag. Den i ögonbrynet har däremot lämnat ärr för den fastnade jag med och slet loss.
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

jag hade absolut inte varit emot det. spelar ingen roll om det varit i tungan, bröstvårtan osv. i den åldern så bör man ju kunna sköta det väl.

har sj haft i ögonbrynet, tungan och naveln.


sätter däremot en gräns om barnet är ex 14 och vill ha i typ underlivet eller så. det hade jag never tillåtit.
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

Fortsätter på mitt förra inlägg ...
Igår kväll bröt h-vetet lös här då 16 årige sonen kom hem från gymnasiet med en örontöjningspinne och en rejäl infektion i sitt öra.
Pinnen är nu avlägsnad under stora protester från sonen och hot om diverse indragningar på förmånsfronten från oss föräldrar.
Jag har gett sonen rådet att skylla på sin knäppa morsa inför kompisarna som varit behjälpliga med töjandet, det bjuder jag på!
Nu är det bara att vänta och se hur infektionen tänker utvecklas, jouren i grannkommunen 7 mil bort givetvis, sabla ungar!
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

Imorgon ska sonen skrämma slag på farmor och faster :D
Vi har inte sagt nåt till dom nämligen, och ena kusinen fyller år och ska grattas.
Dom vet inte ens om att han är svarthårig :rofl:

Jag är glad åt han var så pass smart att han gjorde det på en salong och inte med hjälp av kompisar, eftersom hårfärgningen gjordes i skolans omklädningsrum.
Han tycker själv att om han tröttnar tar han ut dom, blir det inte bra i ögonbrynet spelar det ingen roll eftersom han har värsta fula ärret i det andra (hade närkontakt med en lyktstolpe för ett par år sen)
Som sagt töjningar är big nono, och det vet han om.
Tatuering är ok när han är 18, men jag vill vara med och kolla vilken studio han går till och det sa han var helt ok.
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

Tatuering är ok när han är 18, men jag vill vara med och kolla vilken studio han går till och det sa han var helt ok.

Jag har som sagt lovat att bjuda på första tatueringen, det gör att jag automatiskt har kontroll över hur och när och vad.:devil:
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

Något bra med infektionen är ju att det är inget att diskutera då, bara att plocka ut skiten.
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

Vi fick höra önskemål om tungpiercing när den yngsta var 16 år, något som båda jag och pappan motsatte sig starkt. Inte för att det var piercing utan pga skaderisk mot tänder.

Vi hade långa och givande diskussioner om VARFÖR sonen ville ha en piercing, VAD som gjorde det så lockande. Vi fick oväntat stöd från en tandsköterska om emaljskador och så var tungpiercingen borta. (Själv kan jag inte för mitt liv förstå varför man ska göra så att man talar sämre.)

Det landade i en ögonbrynspiercing och den har inte ställt till med några problem med infektioner. Jag var med när det gjordes och fick skriva på att jag godkände det hela. Kändes seriöst.
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

Bara lite input :laugh. Jag har hål i tungan och haft det i 4,5 år. Inga emaljskador och heller inte problem att prata. (Undantaget första dagarna när det var svullet.) Faktum är att ingen av de tandläkare jag besökt sen dess har haft något negativt att säga om den. Tror inte jag känner någon med tungpiercing som haft något av de problem du nämner.
Däremot ska man vara på det klara med att om smycket placeras fel eller om man t.ex. leker mycket med staven så kan det bli problem.
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

Jag har för mig att du och jag har pratat om det här tidigare. Det är ju glädjande att du är oskadad men jag har svårt att tänka mig att de som jobbar med tänder hittar på det här med skador bara för att jävlas med folk.

Sen hade jag faktiskt en fråga till sonen, jag undrade varför man ville ha ett smycke som ju inte direkt är synligt. Det kändes rimligare att placera det där det syns, om man nu vill sticka ut lite så att säga. Han hade inget riktigt bra svar på det. Summan av kardemumman, han, jag, hans pappa och tandläkare är nöjda.
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

Här i huset var det förbud på piercing och tatuering (bortsett från hål i öronen) tills de var myndiga.

Det var inte ens "negotiable".
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

min mamma tyckte väl mest "jaja.." när jag kom hem som 15 åring med ring i näsan..

vad jag tycker är mest intressant med dessa piercing trådar och ungdommar är att ingen nämner alla dessa småbarn som får öronen piercade.. det tycker jag är mycket värre än när en ungdom kommer hem med hål i kroppen
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

Där har du fel. Det har funnits flera trådar om småbarn med hål i öronen på föräldraforumet. Men det är egna trådar eftersom det är en helt annan diskussion.
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

Det finns vissa oanade fördelar med tungpiercing, fast inte för din son då utan mer för hans eventuella flickvän. :o
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

Jag har för mig att du och jag har pratat om det här tidigare. Det är ju glädjande att du är oskadad men jag har svårt att tänka mig att de som jobbar med tänder hittar på det här med skador bara för att jävlas med folk.

Sen hade jag faktiskt en fråga till sonen, jag undrade varför man ville ha ett smycke som ju inte direkt är synligt. Det kändes rimligare att placera det där det syns, om man nu vill sticka ut lite så att säga. Han hade inget riktigt bra svar på det. Summan av kardemumman, han, jag, hans pappa och tandläkare är nöjda.

Min Tandläkare var glad över att jag skaffat min piercing. Jag har aldrig haft så bra salivbildning som när jag skaffade den.. Men det är klart. Då skall man ha en stav i rätt längd, och man får inte leka med den. Och det gäller såklart inte alla heller.

Jag skaffade min när jag var ganska nyfyllda 17, med pappas underskrift på en seriös studio.
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

Fullt möjligt att vi diskuterat detta tidigare. Jag påstår inte att någon hittar på, däremot överdriver riskerna och i vissa fall överdriver riskerna på ett alldeles överväldigande sätt. Risker finns men det gör det med mer eller mindre allt. Det jag tycker är viktigast är att man är medveten om riskerna och gör det man kan för att förebygga dem. (Ett sätt är förstås att inte utföra piercingen.)
Jag anser att får man inte göra en tungpiercing, eller vad det nu gäller för sort, så väntar man tills man är myndig. Därefter är ju valet fritt.

Smycket syns och jag har alltid gillat tungpiercings, inklusive min egen. Och som Jadzia skriver så finns fördelar även för andra, för din son kan det finnas trevliga upplevelser om en partner har en tungpiercing ;)

För mig är det liksom obegripligt hur man kan tycka att det är okej att "skjuta" hål i örsnibbarna, eller någon annan kroppsdel, men inte tycka det är okej att utföra en piercing på ett bra vis med kanyl/piercingnål. Man kan förvisso tycka att själva piercingen är ful och det får man ju tycka vad man vill om. Däremot skulle jag hellre propagera för ett förbud av "piercingpistol" än förbjuda barnet att göra en piercing öht.
Nu kan man absolut göra båda men det är tämligen vanligt med personer som tycker det är okej att skjuta hål i örsnibbarna, med de onödiga risker som finns, men inte tycker det är okej att pierca tunga eller näsa eller navel för att riskerna är så enormt stora... Snacka om att sila mygg och svälja kameler.
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

i den här tråden menar jag..
"alla" förfasas över att ungdommar skaffar piercingar men så har dom själva piercat sina barn när dom var små..
 

Liknande trådar

Hästvård .. är min kompis häst... För att göra en historia lite kort: Min kompis köpte en häst som har gått lättare ridning och ja, hobby...
2
Svar
28
· Visningar
3 915
Övr. Hund Till er som är bra på hundpsykologi och beteende. Jättelångt! :eek: Noterat många små förändringar hos min hund och funderar lite...
Svar
2
· Visningar
1 904
Senast: Yrja
·
L
Hästmänniskan Hej hyr sedan ca 15 månader ett stall med tillhörande hagar. Vi har inte fått ihop något skriftligt kontrakt trots att vi velat men vi...
Svar
7
· Visningar
1 248
Senast: livius
·
  • Låst
Övr. Barn Jag deppar ihop snart Ingenting jag gör verkar vara rätt längre,har på väldigt kort tid gått upp och ner hela tiden i humöret,ner när...
Svar
17
· Visningar
1 502
Senast: maiagull
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Tapetsera på vävd tapet
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp