Sorgbearbetning.

När man precis ändå börjat känna sig lite mer hel och människa får man ett väldigt tråkigt besked ♥️💔 så blir nog några månader till med bearbetning och sorg.
Fan vad jag saknar honom och det var ju inte meningen att det skulle sluta såhär ♥️💔
Mitt allra första riktiga förhållande och så som jag älskade denna människa ♥️💔
Vet inte hur jag ska våga älska någon igen, när den första riktiga kärleken slutade såhär tragiskt 💔😭

Jag såg ju framemot ett liv med honom, men nu får jag hoppas han vakar över mig ovanifrån ♥️

Men och ta tag i och våga ge sig ut i dejtingvärlden får nog vänta tills sommaren minst om inte kanske flertalet år, detta kommer ta tid att bearbeta.


Jag som verkligen inte gillar livet som singel och vantrivs något så fruktansvärt.
Och saknar honom har jag gjort varje dag sen det som hände hände.
Och nu inte bara bearbeta vad som gjorde att det tog slut, nu även att han tyvärr inte är i livet längre 💔💔😭😭😭😭😭
Vila i frid, jag älskar dig fortfarande något så oerhört ♥️💔

"Tyst slocknar
Tyst slocknar en mänsklig hjärna
efter år av glädje och strid.
En blomma, en människa,
en stjärna har sin bestämda tid.
– Hjalmar Gullberg"

"Döden betyder ingenting
Döden betyder ingenting.
Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum.
Jag är Jag, Du är Du.
Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande.
Kalla mig vid mitt vanliga namn.
Tala till mig sådär som Du alltid gjort.
Ändra inte Ditt tonfall,
Håll sorgen borta från Din röst.

Sluta inte skratta åt våra gemensamma små skämt.
Skratta som vi alltid har gjort.
Var med mig. Le mot mig. Tänk på mig.
Låt alltid mitt namn finnas med Er där hemma.
Uttala det som ingenting hänt,
sorglöst och utan spår av skuggor.

Låt livet gå vidare med samma innebörd som tidigare.
Det går vidare därför att det måste gå vidare.
Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott
i vår gemenskap.

Varför skulle du sluta tänka på mig
för att Du inte längre kan se mig.

Jag väntar på Dig någonstans väldigt nära.
Alldeles runt hörnet.
Allt är väl.
– Henry Scott-Holland "
 

Personligen har jag en mycket nertonad och diskret make up samt inget urringat eller kort kjol/klänning. Har en inga lämpliga svarta kläder hade jag kört med dämpade färger (under förutsättning att det inte står ljus klädsel i annonsen då).
Smink har jag sällan, och lär definitivt inte ha det vid begravningen, då den ändå lär bli förstörd av alla tårar 😭 får helt enkelt åka förbi hm någon dag och se om jag hittar något som kan fungera vid begravningen och även till vardags
 
Smink har jag sällan, och lär definitivt inte ha det vid begravningen, då den ändå lär bli förstörd av alla tårar 😭 får helt enkelt åka förbi hm någon dag och se om jag hittar något som kan fungera vid begravningen och även till vardags
Om du har sportvaruhuset Dechatlon i närheten kan jag verkligen rekommendera denna byxa:

https://www.decathlon.se/p/325954-2...ize-3432xs_slash_w24_l30/demodelcolor-8588912

(Kan inte göra hyperlänk från telefonen av någon anledning.)

Ser ut som vanliga byxor men är av mjukistyg. Ett par lätta, sköna, svarta byxor har de flesta ju nytta av då och då. Dessutom billiga. Jag upptäckte dem för några år sen och köper nytt par så fort jag slitit ut ett. Ingen anar att det är mjukisbyxor, så jag har dem på jobbet.

Beklagar din förlust!
 
Märker på kvällarna att hjärnan är helt slut mentalt av att försöka fungera någorlunda i vardagen.
Bröt nästan ihop av att det skjutits på när hogwarts legacy ska släppas till min xbox jag fått av min syster, skulle släppts 1 april först men framskjutet tills i början av maj.
Var något som jag distraherat mig till när allt detta började, att jag skulle köpa detta spel när de väl släpps.
 
Varje dag är så jobbig, livet känns inte lika komplett utan honom 💔 vissa dagar gråter jag inte alls och vissa dagar gråter jag mer. Däremot så känner jag mig mest tom, de dagar tårarna inte rinner.
Begravningen är nästa vecka och jag vet inte hur jag ska orka, men samtidigt skulle jag ångra mig så om jag inte gick på den alls istället.
 
Jag saknar verkligen honom 💔 jag saknar oss, jag saknar att ha honom här, jag saknar att ha någon och krama om, någon som håller om mig varje kväll när vi ska sova. Jag saknar när han hade hur roligt som helst med och försöka kittla mig på ryggen nästan varje kväll och han tyckte de var lika roligt varje gång. Jag saknar t.o.m hans snarkande som skulle kunnat jämföras med hur en traktor låter.
Jag saknar att ha hans fantastiska sällskap så gott som varje dag här och hur vi drog våra dåliga skämt osv. Hur han alltid vann över mig på sällskapsspel och var lika nöjd varje gång han vann 🤣 Han var verkligen allt jag hade önskat och världens mest fantastiska människa 💔😭
 
Jag beklagar så ❤️. Ta hand om dig. Sjukskriv dig om det blir för mycket.
Ibland behöver man bara få vara i sorgen...
Tack ❤️ jobbdagarna går ändå bra, och jag behöver ju inte "tack och lov" rodda med något pappersfix osv iom hans bortgång. Utan jag har ist fått frågan om någon passande låt och så att dem ville ha bilder på honom utifall jag hade några bra, så de kunde fixa fotoalbum till hans 2 barn ifrån hans tidigare förhållande.
Så som det känns nu är det ändå skönt och jobba, för då hinner man inte tänka på saknaden lika mycket. Utan kan få en andningspaus.
 
@ii-ssa, jag tänker på dig idag. :heart
Det kommer förmodligen att kännas jättejobbigt, som en fysisk ansträngning, men det brukar också kännas varmt och kärleksfullt att få dela sorgen och smärtan med andra sörjande och höra griftetalet. Jag hoppas att det blir en fin ceremoni.
Stor kram/Tualma
 
@ii-ssa, jag tänker på dig idag. :heart
Det kommer förmodligen att kännas jättejobbigt, som en fysisk ansträngning, men det brukar också kännas varmt och kärleksfullt att få dela sorgen och smärtan med andra sörjande och höra griftetalet. Jag hoppas att det blir en fin ceremoni.
Stor kram/Tualma
Just nu sitter jag fortfarande hemma i soffan, och har planerat att lämna bilen hemma och åka kommunalt till kyrkogården istället. Känner att köra bil när man är ett vrak inte är en bra idé. Men ska om några minuter röra mig ner mot pendeltåget, är bara ceremonin i kapellet. Han är inte kremerad än så askspridningen över minneslunden blir senare i vår så som jag förstod det. Så tänker gå till minneslunden innan och tända ljus för honom oavsett 💔😭
 
Just nu sitter jag fortfarande hemma i soffan, och har planerat att lämna bilen hemma och åka kommunalt till kyrkogården istället. Känner att köra bil när man är ett vrak inte är en bra idé. Men ska om några minuter röra mig ner mot pendeltåget, är bara ceremonin i kapellet. Han är inte kremerad än så askspridningen över minneslunden blir senare i vår så som jag förstod det. Så tänker gå till minneslunden innan och tända ljus för honom oavsett 💔😭
Låter fint. Och klokt att åka kommunalt. Men har du någon som kan stötta dig efteråt? :heart
 

Liknande trådar

Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 600
Senast: Eva S
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 036
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 838
  • Artikel
Dagbok Funderingar kring tvåsamhet fortsätter att ockupera min hjärna till och från. Och det är väl inte så konstigt, för det tar väl ett tag...
Svar
4
· Visningar
1 021
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp