Speciellt på den sista bilden, om än "Fågel" är mycket mycket ljusare.
Fågel har ju också teckning på hela kroppen, tom hakan och magen.
 
du,fågel heter SPARVF!!!...det ska uttalas med östermalmsdialekt!!gärna med näsan i vödret oxå...Sparvfen af Ben (han var bara skinn o ben när han kom...)

men sparf e gammal o då bli de mörkare,hennes var ju liksom tabby på kroppen...det e inte sparf... :crazy:
 
Ja kanske kan det vara så. Mina var 10,5 vecka när de flyttade hem till mig. Två härliga blandisar med extra tår så det ser ut som om de har lovikavantar...Kunde inte välja katt så två fick följa med hem.... :love:
 
Ja men Sparvf ( :cool:) är ju...
Äh, jag vet inte, hennes är så diffust mönstrad på kroppen. Det var det jag tänkte på. Titta på bilderna, så ser du att han är mer tydligt mönstrad i ansiktet bl.a.
 
Så var det när jag skulle välja ut min första katt. Jag fastnade direkt för Balder, den ljusa i handfatet, fast när jag satt och gosade med honom så smög Rumlis fram och tittade på mig & såg ledsen ut. :angel: Han var dessutom jätteskygg och rädd för folk när han var liten, så jag hade inte hjärta att lämna kvar honom där! Tänk om nån "elak" människa hade köpt honom! :crazy:
 
Ja ibland är man helt såld. Min man vill inte ha katt men inser att de gör ett bra jobb på stallbacken. Vi har nu tre katter, en ettårig och två småttingar samt att min mamma som bor på samma gård har två småttingar till (samma ålder) så nu går inga råttor säkra..... :devil:
 
Min sambo har ingen talan... :devil: Blir jag tvungen att välja mellan honom eller katterna så... Det blir ju inte de som packar sina saker iallafall! :D Närå, han är ganska härdad vid det här laget, dessutom så brukar han smälta ganska snabbt för de söta bäbisarna jag släpar hem! :smirk:
 
Hahaha de får stå ut med en del våra andra hälfter...Vi flyttade till gård för 4 år sedan och har nu 2 hundar, 2 hästar, 3 katter, 3 höns och en tupp. Vill ha en kanin till dottern men mannen skriker...
 
Kanin frågade jag inte ens om, hon bara satt på köksgolvet en dag när sambon kom hem! :devil: Den gången sa han faktiskt inget direkt, han suckade lite lätt, frågade om jag var tvungen, och när jag svarade ett bestämt "ja, kissarna vill ha en kanin att busa med", gick han och satte sig så var det slutdiskuterat! :D Min gamla kanin dog veckan innan så han kunde väl inte med att tvinga mig att lämna tillbaks "bebis"... :angel: Det gäller att vara smart.. :rofl:
 
Jo smart måste man vara! Väntar nu på att min dotter ska säga att hon vill ha en kanin för hon har redan större makt över mannen än vad jag någonsin kommer att få. Och hon är bara 2,5 år. ( har redan egen häst som hon fått av pappa :angel:)
 
Girlpower.. :devil: Nä, nu ska jag nog försöka få lite sömn, ska visst upp om 4,5 timmar! :angel: Tur att man har ett rörligt jobb, ingen risk att man somnar iallafall!! :smirk:
 
Hej.
Nu har jag hittat några som är vaken. :banana:
Själv har jag varit inne på andra trådar men det är haä alla är ( tror jag ). :bump:

Själv har jag en bondkatt som är röd med mörkröda tecken och han är 17 år.
Har haft honom sedan jag var 12 år och han är en utekatt men på senare år blivit mer innekatt av naturliga skäl.
 
Jag jobbar också i natt, så då finns det en iallafall som inte sviker. Om inte arbetat kräver det.
 
Va bra! Ser att du sitter i Västernorrland. Jag sitter på Telia Mobiles driftledning i Birsta Sundsvall
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 155
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min kisse, sibirisk Kastrerad hane 1,5 år, har aldrig haft problem att åka bil. Haft samma bur sen vi hämtade honom från uppfödaren och...
Svar
8
· Visningar
953
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: Bison
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 834
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Montevideo
  • Framridning inför träning

Omröstningar

Tillbaka
Upp