Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
https://carlssonring.se/objekt/vill...UYVqZLptb0HNnxncsGQyIfzu91rgSKKycRBAZc2zDfEbs

Utropspriset är inte mer än 495' 😱 Hoppas nån med stora renoveringsfickor räddar det. 600 kvm/23 rum.
CBILD4UAC8TMEG7UJUU6J.jpg
https://www.expressen.se/leva-och-b...amla-barnhemmet-till-salu-for-495-000-kronor/
 
Det ligger på hemnet också. Inte undra på att det var så få bilder i artikeln för alla andra bilder ser ut som vilket hus som helst typ.

Tror inte det blir lättsålt. Förutom rensning av krypgrund är inget jobb gjort på över 10 år typ och huset är från 1907. Det är vanliga enkelfönster med stora rum och det värms upp med direktverkande el.

Energideklaration "behövs inte" tydligen? Lite osäker på varför det är så men tro på fan att man inte vill redovisa de siffrorna i alla fall..

Kostnaden för uppvärmning ska tydligen vara ca 4000 kr/mån men det finns ju ingen redovisning av det så att säga. Får en känsla av att det inte är många grader beräknat där då det inte ens används som bostadshus. Skorstenarna är inte godkända heller så stödelda för rumsvärme är inte ett alternativ.
 
Det ligger på hemnet också. Inte undra på att det var så få bilder i artikeln för alla andra bilder ser ut som vilket hus som helst typ.

Tror inte det blir lättsålt. Förutom rensning av krypgrund är inget jobb gjort på över 10 år typ och huset är från 1907. Det är vanliga enkelfönster med stora rum och det värms upp med direktverkande el.

Energideklaration "behövs inte" tydligen? Lite osäker på varför det är så men tro på fan att man inte vill redovisa de siffrorna i alla fall..

Kostnaden för uppvärmning ska tydligen vara ca 4000 kr/mån men det finns ju ingen redovisning av det så att säga. Får en känsla av att det inte är många grader beräknat där då det inte ens används som bostadshus. Skorstenarna är inte godkända heller så stödelda för rumsvärme är inte ett alternativ.

Det är väl nyare hus som måste vara energideklarerade? Är de av en viss ålder behövs det inte (men jag kan ha fel).
 
Det ligger på hemnet också. Inte undra på att det var så få bilder i artikeln för alla andra bilder ser ut som vilket hus som helst typ.

Tror inte det blir lättsålt. Förutom rensning av krypgrund är inget jobb gjort på över 10 år typ och huset är från 1907. Det är vanliga enkelfönster med stora rum och det värms upp med direktverkande el.

Energideklaration "behövs inte" tydligen? Lite osäker på varför det är så men tro på fan att man inte vill redovisa de siffrorna i alla fall..

Kostnaden för uppvärmning ska tydligen vara ca 4000 kr/mån men det finns ju ingen redovisning av det så att säga. Får en känsla av att det inte är många grader beräknat där då det inte ens används som bostadshus. Skorstenarna är inte godkända heller så stödelda för rumsvärme är inte ett alternativ.
Skicket tycker jag ser bra ut och arkitektur och material är högklassigt, problemet med huset är läget. Lika rätt om huset legat i Professorstaden i Lund lika fel blir det utplacerat långt ut på landet i Värmland. Den kategori köpare som efterfrågar hus likt detta söker inte där.
 
Det ligger på hemnet också. Inte undra på att det var så få bilder i artikeln för alla andra bilder ser ut som vilket hus som helst typ.

Tror inte det blir lättsålt. Förutom rensning av krypgrund är inget jobb gjort på över 10 år typ och huset är från 1907. Det är vanliga enkelfönster med stora rum och det värms upp med direktverkande el.

Energideklaration "behövs inte" tydligen? Lite osäker på varför det är så men tro på fan att man inte vill redovisa de siffrorna i alla fall..

Kostnaden för uppvärmning ska tydligen vara ca 4000 kr/mån men det finns ju ingen redovisning av det så att säga. Får en känsla av att det inte är många grader beräknat där då det inte ens används som bostadshus. Skorstenarna är inte godkända heller så stödelda för rumsvärme är inte ett alternativ.

Kanske använt som Fritidshus?
 
Det är väl nyare hus som måste vara energideklarerade? Är de av en viss ålder behövs det inte (men jag kan ha fel).
Så kan det säkert vara :)
Kanske använt som Fritidshus?
Det har använts som museum och arkiv bland annat tydligen. Gissar oavsett på att det bara varit bitvis uppvärmt.
Skicket tycker jag ser bra ut och arkitektur och material är högklassigt, problemet med huset är läget. Lika rätt om huset legat i Professorstaden i Lund lika fel blir det utplacerat långt ut på landet i Värmland. Den kategori köpare som efterfrågar hus likt detta söker inte där.
Ja det är ju inget större fel på det men underhåll kommer ju ändå med tiden. Och som sagt med tanke på fönsterna och åldern på huset lär det inte vara billigt att värma upp om det ska användas som bostad. Sen hjälper såklart inte läget till heller. Faktiskt förvånad över det höga priset.

Dessutom varken kommunalt avlopp eller vatten. Det är åtminstone inte sluten tank för avloppet.
 

Så kan det säkert vara :)

Det har använts som museum och arkiv bland annat tydligen. Gissar oavsett på att det bara varit bitvis uppvärmt.

Ja det är ju inget större fel på det men underhåll kommer ju ändå med tiden. Och som sagt med tanke på fönsterna och åldern på huset lär det inte vara billigt att värma upp om det ska användas som bostad. Sen hjälper såklart inte läget till heller. Faktiskt förvånad över det höga priset.

Dessutom varken kommunalt avlopp eller vatten. Det är åtminstone inte sluten tank för avloppet.
Nä, billigt att bo i lär det inte vara. Som du skriver så förutom uppvärmning kostar även underhållet på ett sådant hus, även om det är i bra skick, mycket pengar. Det var det jag tänkte på när det gäller läget, det finns de som har råd att bo så men de vill nog inte bo där det här huset ligger.
 
Förstår inte trenden med slarvigt bäddade sängar? Allt annat är perfekt upplagt osv sen så kommer det skrynkliga som fan täcken, överkast som ligger snett, ligger delvis på golvet osv. Resultatet Ser ju ut som något man kunde förvänta sig av ett 5årigt barn som bäddar en dubbelsäng, och kan man inte bädda så borde väl de ringa till morsan eller den som tar bilderna om hjälp?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
62 117
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 243
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 518
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp