Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Utifrån de budgivningar i Umeå-trakten jag hört om senaste året (flera vänner i husköpartagen) tror jag absolut inte att det är i överkant.
Det är definitivt i överkant, vilket styrks av att det legat ute i flera månader... och fortfarande osålt.
 
Ja, det kanske är smart att sälja det på vintern. Att ha det här vid tomtgränsen skulle jag också se som ett rätt stort minus. Fast visst, att det beskrivs som "ett stenkast bort" kanske ska ses som en fördel, baserad på nuvarande ägares erfarenhet? (ja, jag gillar lugn och ro...)

Visa bifogad fil 84020
Lägg också till att huset ligger i princip på vägen till det populäraste havsbadet…Njut av sköna sommardagar i den grönskande trädgården, köp brusreduserande hörlurar för att inte störas av campingskoj eller hundratals fordon, på kvällen kommer du att kunna njuta av mopeder och epor som sladdar till kvällens äventy vid vid vackra havsbadet 😁

fint hus med potential, men med tanke på att det inte har ett bra läge och att det ser ut som att en och annan krona behövs till slutförande…
 
Alltså jag funderar verkligen på när den där soffan ska användas. När en sitter och väntar på sin tur på toa? När borstar tänderna men inte pallar stå? När det är förfest och alla ska fixa sig tillsammans?:confused:
 
Var väl egentligen inget speciellt så med detta hus, ett nybyggt fint hus liksom. Tills jag kom till bilden från loftet, och fick svindel 😳 såg minst sagt intressant ut, ur ett säkerhetsperspektiv ivarjefall 😆

https://www.hemnet.se/bostad/villa-...utm_campaign=tipsa&utm_content=android-mobile
Kanske någon som inte är förtjust i sin familj och vill göra det lätt för sig.... Hur kan det vara tillåtet att vara byggt så när man till och med måste ha trappräcke i en trappa?

Och vad nästan värre är, allt är grått, väldigt väldigt väldigt grått. Någon har hört att grått är inne och tänkt att "vi tar ALLT i grått. Och en pläd i gult. Och ett vitt lakan som duk på ett bord, snyggt!"
 

Ooooh får flashback till när jag bodde i London och hade ett liknande badkar fast spygrönt. Stod på en liten scen med matchande spygrön heltäckningsmatta! Hade aldrig tillräckligt med varmvatten för att fylla det.
 
Var väl egentligen inget speciellt så med detta hus, ett nybyggt fint hus liksom. Tills jag kom till bilden från loftet, och fick svindel 😳 såg minst sagt intressant ut, ur ett säkerhetsperspektiv ivarjefall 😆

https://www.hemnet.se/bostad/villa-...utm_campaign=tipsa&utm_content=android-mobile
Får verkligen hoppas att det inte är färdigt på det viset.... :crazy:

Kalt, kallt, tillrättalagt och opersonligt var annars känslan jag fick av huset. Förutom den där turkosa fondväggen som piggade upp lite :up: !
 
Det som jag lider mest av när jag ser den där typen av renoveringar är hur man brutit upp och satt in storglasfönster. :wtf:

Huset var inte jättemycket att bevara om man ser till hur det såg ut innan det renoverades om, det var rätt fult efter tidigare "förbättringar". Men om man tittar på hur det lär ha sett ut från början så är det lite sorgligt att man inte satsade mer på att återställa det till dess ursprungliga utseende. Det byggdes i en stil specifik för eran och som inte är särskilt vanlig där det står. Det ljusgula grannhuset har nog byggts vid ungefär samma tidpunkt men bevarats mycket bättre.
Eller hur! Som en arkitektvän sa - renovera med huset, inte emot det.

I en grannby har en bekant påbörjat ett långsamt renoverande av en gård som stod obebodd ett tag. Han har ersatt de stora fönstren med sådana sm satt där förr och tagit bort fula tillägg. Njuter varje gång jag kör förbi och ser det han gjort.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 472
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 273
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 006
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 555
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp