Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det är ju ett hett område (även om jag inte hade gett så mycket för det).
Ok... vad gör det hett? Pendlingsavståndet till Umeå?

Tänker att tomten på 4000 m2 mest verkar utgöras av gårdsplanen, det går säkert att göra charmigt men... med camping på ena sidan och vägen precis framför huset... så hade jag nog också lagt mina pengar någon annanstans om jag hade haft ett val. :)
 
Ok... vad gör det hett? Pendlingsavståndet till Umeå?

Tänker att tomten på 4000 m2 mest verkar utgöras av gårdsplanen, det går säkert att göra charmigt men... med camping på ena sidan och vägen precis framför huset... så hade jag nog också lagt mina pengar någon annanstans om jag hade haft ett val. :)

Umeå med omnejd har varit populärt ett bra tag. Hela norra norrlandkusten har mycket som händer nu och en stadig inflyttning. Med Umeå är det ju inte bara industrietableringar som drar utan universitetet också.
 
Jag tyckte att det var fint och lite blanc canvas sådär. Det var ju inte ett jättemärkvärdigt hus att bevara. Då blev jag mer upprörd över en typ femtiotumsTV direkt vid fotänden av sängen och två julgranar i samma hus. :arghh::D

Det som jag lider mest av när jag ser den där typen av renoveringar är hur man brutit upp och satt in storglasfönster. :wtf:

Huset var inte jättemycket att bevara om man ser till hur det såg ut innan det renoverades om, det var rätt fult efter tidigare "förbättringar". Men om man tittar på hur det lär ha sett ut från början så är det lite sorgligt att man inte satsade mer på att återställa det till dess ursprungliga utseende. Det byggdes i en stil specifik för eran och som inte är särskilt vanlig där det står. Det ljusgula grannhuset har nog byggts vid ungefär samma tidpunkt men bevarats mycket bättre.
 
Ok... vad gör det hett? Pendlingsavståndet till Umeå?

Tänker att tomten på 4000 m2 mest verkar utgöras av gårdsplanen, det går säkert att göra charmigt men... med camping på ena sidan och vägen precis framför huset... så hade jag nog också lagt mina pengar någon annanstans om jag hade haft ett val. :)

Ja, det kanske är smart att sälja det på vintern. Att ha det här vid tomtgränsen skulle jag också se som ett rätt stort minus. Fast visst, att det beskrivs som "ett stenkast bort" kanske ska ses som en fördel, baserad på nuvarande ägares erfarenhet? (ja, jag gillar lugn och ro...)

1642171488232.png
 
Alltså jag tyckte det var snyggt, inte min stil dock. Sen om huset blivit "mördat" eller inte tycker jag beror på i vilket skick huset var i när de började och det går inte att utläsa av annonsen.

I och med åldern på huset går det att säga att det inte har sitt ursprungliga utseende. Jag dubbelkollade och fick även bekräftat att inte bara insättningen av storglasfönster utan hela trädäcket med pool är något som gjorts de senaste 10 åren. Det var inte vackert innan det heller, t ex pga av valet av fönster och dörr, men det hade varit väldigt mycket lättare att åtgärda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 476
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 275
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 006
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 556
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp