Spänner mig...ond cirkel (långt)

Sv: Spänner mig...ond cirkel (långt)

Den ska jag definitivt se om den finns på biblioteket, annars ska den inköpas!

Olina: en timme från mig då ;) Jag ska hojta om jag tar en tur norrut :p
 
Sv: Spänner mig...ond cirkel (långt)

Ja gör det du, måste ju få skryta med att vi har superfina ridvägar kring mitt stall ;)
 
Sv: Spänner mig...ond cirkel (långt)

Uppdaterar min egen tråd lite för att säga att idag var första dagen jag var själv i stallet sedan jag och hästen blev "osams".
Tog ingen ridning, utan promenerade med henne bara och det gick riktigt bra. Den stackars hästen fick dock stå ut med mina falska sånger för att jag även på marken skulle hålla från att vara spänd och hålla andan.
Nu är jag sugen på att prova rida igen på fredag, bara jag får hjälp av ägaren eller dennes mamma.
 
Sv: Spänner mig...ond cirkel (långt)

Du har fått många bra tips redan men jag vidhåller att sjunga är oerhört underskattat i dessa situationer :D

Jag blev skrämd en gång i tiden och vågade inte längre hoppa, fick privat lektioner av min ridlärare som stod i mitten och guidade men samtidigt ropade sjung! Jag hör dig inte!! :) Hon kom på att jag höll andan mest hela tiden, så jag sjöng till slut för kung och fosterland och det hjälpte mycket :D Kan än i dag ta till det vid en jobbig ritt i skogen eller vid tävling men då betydligt tystare ;)
 
Sv: Spänner mig...ond cirkel (långt)

Idag har jag varit ute och ridit i över en timme i skogen (med sällskap av ett annat ekipage). Både skritt och trav - såååå mysigt. Vi har tom snubblat på en sten och hoppat till för en hund som skällde och ruskat oss för bromsar och flugor, men det var inget som bekymrade mig. Blev mer och mer avslappnad vartefter tiden gick. Hade halsrem på för säkerhets skull och det tänker jag fortsätta med ett tag.
Hon fick höra mig sjunga/nynna lite också, i början för att jag var nervös, i slutet för att jag var avslappnad.
Sån härlig känsla :D
 

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 189
Senast: AbCdE
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 401
Senast: Linda_A
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 166
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 166
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp