Spaldingsadel som ligger super men inte för mig...

Matten

Trådstartare
Alltså, har en Spalding dressyrsadel som ligger jättebra på hästen, men är inte optimal för mig, dock ingen katastrof (får skav:crazy: och sitter aningens obekvämt för att hamna rätt i sadeln). Att ge sig ut i sadeldjungeln är inget man gör frivilligt, särskilt inte om man nu har en sadel som ligger bra..., men om någon har ett tips på en sadel med likvärdig passform så tas det tacksamt emot, så kan man ju alltid testa om tillfälle ges...:)

/Matten

Sv: Spaldingsadel som ligger super men inte för mig...

Jag har Spalding på min lilla tjockis, har inte hittat något annat som passat men typ Crown, Cliff Barnsby kanske? hittade en sån som låg rätt ok på min :)

Jag har en Spalding som jag trivs super med. Min häst kan även ha Edinburgh/Wellington, Dominus och Amerigo Vega. Halvblod med lång manke och rygg som är svängd vid stillastående men blir betydligt rakare vid arbete. Sadlarna glider lätt framåt så jag har en svängd gjord och ett fårskinnsschabrak.

Glömde helt bort denna tråd...:angel: Tack för tips!

/Matten

Har du provat andra Spaldingmodeller eller andra sitstorlekar ibland kan det göra enorm skillnad för ryttaren.

Nej det har jag faktiskt inte gjort, känner inte till så många, bara Finesse och Britannica. Vilka finns det mer?

/Matten

Liknande trådar

Utrustning Ja nu ligger ju sadeln inte tillräckligt bra eftersom att kila upp den ens kommer på tal. Men jag behöver prata om detta.. Jag är... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
14 072
Senast: Nominous
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula... 2
Svar
23
· Visningar
4 997
  • Låst
Utrustning Nu har jag letat efter en ny sadel i över ett halvår. Vill egentligen helst rida bomfritt, men har inte hittat någon som ger mig riktigt...
Svar
15
· Visningar
3 016
Senast: Linisen
·
Utrustning Ja, som rubriken berättar har jag äntligen köpt mig en ny hoppsadel och på kuppen blivit väldigt mycket klokare. ;) Ffa har jag lärt mig... 2
Svar
23
· Visningar
3 572
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31