Spaniel-tråden

Sv: Spaniel-tråden

Åh vilken vacker färg han har! Gillar deras uppsyn, ser på något vis ofta lite "förnärmade" ut, jättegulligt!
 
Sv: Spaniel-tråden

Åh vilken vacker färg han har! Gillar deras uppsyn, ser på något vis ofta lite "förnärmade" ut, jättegulligt!

Tack så hjärtligt :bow: han är rätt ovanlig i sin förgsättning ja. De har ett himlans härligt uttyck som du säger. Och väldigt starka personligheter.
 
Sv: Spaniel-tråden

Härlig färg på din pojke! :)

Starka personligheter, oja, det kan man lugnt säga.

Ang. uttrycket så tycker jag de ser väldigt fundersamma ut. Min herre har en förmåga att rynka ögonbrynen vilket gör att han ser vääldigt bestämd ut :D (vilket han också är)
 
Sv: Spaniel-tråden

KL
Har en fråga till folket med spaniel, hur mycket aktiverar ni era hundar per dag så att dom ska vara nöjda?

Har en eng. springer spaniel som är med i stallet på morgonen, sen på eftermiddagen så går jag ut och går runt 1½-2 timmar beroende på lite vad det är för väder, sen är resten bara små promenader när han behöver ut och kissa.

Är detta lagom eller mycket eller för lite för en sån här ras? Eller vad är "normalt" för en sån här ras?

Sen tränar jag givetvis också en del, mycket av träningen sker på promenaderna som kontaktövningar och sånt. Inne försöker jag hålla honom så lugn som möjligt. Försöker att inte liva upp honom inne pga att han har lite svårt att varva ner ibland, har inte riktigt hittat av och på knappen än.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Spaniel-tråden

Tror inte man kan aktivera dem för mycket :p Ju mer desto bättre förmodligen. Understimulerade spaniels / hundar är ganska omysiga att ha att göra med när man försöker koppla av :angel:

Fast mina hundar gnäller även om de har blivit aktiverade massor.
 
Sv: Spaniel-tråden

Tror inte man kan aktivera dem för mycket :p Ju mer desto bättre förmodligen. Understimulerade spaniels / hundar är ganska omysiga att ha att göra med när man försöker koppla av :angel:

Fast mina hundar gnäller även om de har blivit aktiverade massor.

Så man märker med andra ord om man gör för lite?

Min hund gnäller ibland en del på kvällen, han är hungrig och vill gå ut och vill göra allt på en gång verkar det som, eller jag vet inte vad det är han vill riktigt, verkar han inte veta själv heller. Men den perioden håller på i ca 1 timma på kvällen sen lägger han sej igen, sån är han oavsett vad man gjort på dagen.

Blir ju orolig att han inte får allt han behöver.. :crazy:
 
Sv: Spaniel-tråden

Jag har gått och kärat ner mig i rasen Fieldspaniel. Den verkar perfekt för en tredjehund. Några större planer på en tredje hund finns inte i dagsläget. Men kanske om 2-3år. Dock har den perfekta valpen från de perfekta föräldrarna fötts redan. Jag sitter här och är valpsjuk helt i onödan :p
 
Sv: Spaniel-tråden

Jag har en engelsk cockertik, Lowa 3 år :)

blandat078.jpg


vinter08-09126.jpg



Världens mysigaste och mattes ögonsten!
Temperamentsfull dam som behöver massor av närhet, trygghet, aktivering och motion! Min syster har också en cocker och dom är som natt och dag, hennes är försiktig och mild i sättet och Lowa är precis tvärtom haha.
En riktig ängel deep down men hon har känslorna på utsidan kan man kanske säga :D
 
Sv: Spaniel-tråden

jag har en welsh springer spaniel "gubbe":) på 11 år:)

världens snällaste, men också värlsdens mest ouppfostrade:)
Det är familjens hund så han bor kvar hos mina föräldrar, och det gör inte saken bättre.
Min sambo brukar säga att han är världens äldsta valp:)
busar, skäller, biter i kopplet mm, men han är ändå så underbar:)

H an kastrerades för ett tag sedan därför att han fick en knuta, detta har lett till att han är ganska tjock, och inget vidare vaker längre:)
Men han är min favorit och kommer alltid vara.

Nu ska jag och min sambo köpa en egen valp. en engelsk springer spaniel blandat med golden retriver:)
 
Sv: Spaniel-tråden

Lenita... jag undrar:
är det en mumie-cavalier du har?
: )
 
Sv: Spaniel-tråden

Har en blandning cocker/tibbe (får vi vara med då? :angel:) på 14 veckor. Han är helt underbar till temperamentet! :love: Mammas kelgris som är otroligt tillgiven och uppmärksam. Samtidigt lite försiktig vad gäller nya människor och saker, vilket jag bara tycker är bra!

Bilder på sötnosen

27291060.jpg


27291119.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Spaniel-tråden

Min blir medelaktiverad. har amerikansk cocker spaniel
försöker ta minst en promenad om dagen som inkluderar lite grundläggande lydnads träning, fotingångar, sitt ligg stå och lite finslip. Vi brukar gå till lekparken och träna lite mentala bitar, samt balans, Åka rutchkana, balansera lite, samt titta på barn( =mental träning) även springa upp och ner för kullen är populärt :P
1-2 ggr i veckan är vi på klubben och då är det främst agility men även endel lydnad. Cyklar ett par gånger i veckan.
 
Sv: Spaniel-tråden

Vilken snygging! jag älskar dom partyfärgade ^^

Min har precis blivit nerklippt, så idag gick vi genom alla löv vi kunde hitta och INGENTING trasslade in sig i pälsen, underbart!


Jag har haft min nerklippt senaste åren i lite varierande längder, men nu håller jag pälsen riktigt kort hela tiden. Tycker det är så skönt att slippa trasslet och smutsen. Och så trivs han också bättre. :)
 
Sv: Spaniel-tråden

Jag är otroligt kär i cocker spaniel... Min faster och farbror hade uppfödning under hela min uppväxt, och givetvis köpte vi en från dem när jag var 9 år. En underbar pojke, som tyvärr fick avlivas när han var 13. Då var han nog både blind, döv och smått senil. Min första kärlek var han!
 
Sv: Spaniel-tråden

Min nya livskamrat jag får hämta om några veckor, är han inte alltför söt? :)



DSC_1080.jpg
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag ska skaffa hund och letar efter en lämplig ras. Är väldigt förtjust i golden retriever då de verkar ha ett underbart...
2
Svar
29
· Visningar
7 259
Senast: nickan1
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 799
Senast: Gumman123
·
Hundavel & Ras Ja, det är en av de där välja rätt hundras trådarna igen :p Men det här är lite mera på seriöst skoj då jag inte planerar att skaffa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 564
Senast: AraSlei
·
I
Övr. Hund Jag sökte igenom Hund forumet men kunde inte hitta en tråd på detta ämne. Eftersom jag inte lyckas hitta svaret själv på nätet vänder...
Svar
8
· Visningar
10 018
Senast: Izzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp