Spännande och intressanta hus till salu, del 2

Bukefalos 30 år!

Jag med! Funderar dock på om det inte blir kallt väldigt lätt på vintern med tanke på glasvägg? Men som sommarhus är det nog underbart.

Om man har något riktigt bra isolerglas så funkar det nog på vintern också, men i annat fall är det nog inte så bra.
På erat tema, jag rös på riktigt av att första tanken var - jösses vilka el-kostnader!! :nailbiting:

Även dom bästa isolerglasen är sämre än en isolerad plankvägg, men som sommarhus funkar det ju.

Nej, så där nära en kamin ska det vara sten/tegel eller mineritskivor, men jag tvivar på att det är ok ändå. Jag skulle då inte våga elda i den ;)

Men du rätt om utsidan, det såg jättegulligt ut!
Undrar om sotare har varit där? De borde ju i så fall ha haft en åsikt vid brandskyddsinspektion. Sedan undrar man ju över effekten om man bygger in kaminen på det viset?

Eller detta hus som står på "en fantastisk tomt" :angel:

1765130416893.webp

Buke köper byn, vi flyttar in alla som kan och driver det delvis som hotell och exklusivt SPA/hälsobrunn/rekreation/kursgård mm. :idea:
Vem har pengarna stt satsa? Står att hotell och spa avyttras som separata fastigheter.
Lär ju vilja äga rubbet så man inte äger allt utom hotellet och ändå har de inpå knuten på hela "vår" by tänker jag 😇.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka