Spännande och intressanta hus till salu, del 2

Bukefalos 30 år!

Tappade liksom intresset när denna bild dök upp. Bara bilder från utsidan annars.
Screenshot_20260201_135644_Chrome.webp

Bra samhälle att bo i för övrigt. Bra affär, bra vårdcentral, schysst busstrafik till städer där det finns jobb. Så fortsätt hålla utkik i min del av världen. Är det bara småsaker som en skåpdörr så är det billigt för vår kommun.
Är också sugen på det området!

Det känns alldeles för stelt och stramt i sin inredning. Men vad hände med duschväggarna i det blå badrummet - där var de väl lite oväntat "crazy" :D ? Läget är jättetråkigt, tycker jag också, insprängt mellan lägenhetshus... Men jättefint på utsidan :) !

Ja, duschväggen var oväntad 😁
Ytskikt är ju lätt att fixa med färg och roliga tapeter, läget är ju betydligt svårare att ändra 😅

Ja, duschväggen var oväntad 😁
Ytskikt är ju lätt att fixa med färg och roliga tapeter, läget är ju betydligt svårare att ändra 😅
Jag tar gärna det där huset, river sommarstugan och flyttar dit det istället :love:

Jag gillade verkligen husets form både in och ut-vändigt och det såg välskött ut. Ytskikt är bara ytskikt, det ändrar man fort. Mycket mycket värre är det om stomme och underlag är i dåligt skick.

Jag tar gärna det där huset, river sommarstugan och flyttar dit det istället :love:

Jag gillade verkligen husets form både in och ut-vändigt och det såg välskött ut. Ytskikt är bara ytskikt, det ändrar man fort. Mycket mycket värre är det om stomme och underlag är i dåligt skick.

Jag med! Det är så fint 😍
Hade varit perfekt om det låg här en bit ut på landet. Då kan partner bo där och jag kan åka dit på retreat någon helg då och då 😁

Mäklaren "för de som vill ha mer mark kan det finnas 2 ha att arrendera av grannen" :rofl:

2 ha ? Det är ju liksom knappt en "skräphage" till några hästar.... (överdrev men ändå)
Knappast. Kanske där du bor men inte där jag bor. Ni i norr är så bortskämda med typ gratis mark. Här får man vara glad om man hittar en gård med mer än två hektar till.
Vi hade 7 hästar på 2.5 ha. Gick utmärkt. Hade en del bete på annat ställe men de flesta hästarna hemma året runt. Med bete.

Knappast. Kanske där du bor men inte där jag bor. Ni i norr är så bortskämda med typ gratis mark. Här får man vara glad om man hittar en gård med mer än två hektar till.
Vi hade 7 hästar på 2.5 ha. Gick utmärkt. Hade en del bete på annat ställe men de flesta hästarna hemma året runt. Med bete.

Jag har haft 4 hästar på min "tomt" som med stall, lada och hus var på 7000 kvm, men då enbart skräphage såklart. Men sista gården var på 5 ha och då arrenderade vi 2 ha till... Detta inom Stockholms län. Så ska jag köpa en gård är MINIMUM 5 ha, men ska jag ha gård vill jag helst äga minst 10 ha... Men det behöver bli en eurojackpottvinst för att det ska förverkligas.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Uppdateringstråd 33
  • Barmarksdrag/canicross

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Årets bantningstråd