Spara pengar

Om man vill ha bara sparkonto, vilken bank ger då bäst ränta? Om man tex väljer något konto där man kanske bara har 4 uttag per år eller så.
 
Om man vill ha bara sparkonto, vilken bank ger då bäst ränta? Om man tex väljer något konto där man kanske bara har 4 uttag per år eller så.
Det varierar så jag brukar söka på den här sidan https://www.compricer.se/sparande/ när det är aktuellt. Obs att deras partners hamnar överst i listan så det är värt att scrolla ned och titta om någon annan har bättre ränta/villkor.
 
När jag letade i våras var det SevenDay jag hittade med då 0.85 % ränta. Nu 0.80 %. Ingen aning om jag faktiskt hittade det bästa dock?
Nej de är inte bäst för mig längre i alla fall. Därför värt att söka när det är dags att välja. Jag kollar sen några gånger om året och byter ibland om mitt aktuella sparkonto har blivit alltför dåligt jämfört med övriga. Nu lär jag snart byta bort SevenDay.
 
Nej de är inte bäst för mig längre i alla fall. Därför värt att söka när det är dags att välja. Jag kollar sen några gånger om året och byter ibland om mitt aktuella sparkonto har blivit alltför dåligt jämfört med övriga. Nu lär jag snart byta bort SevenDay.

Jag ställde frågan till "vår tjänsteman" på banken om de inte hade något bättre sparkonto där man inte tar ut pengar särskilt ofta, då tyckte hon att jag istället skulle börja spara i ISK. Antagligen för att just de inte har något vidare bra sparkonto och hon ville inte att jag flyttar pengarna. Men det här med insättningsgaranti då, om banken skulle gå i konkurs (vet inte ens om det kan hända men det borde kunna hända ?) Är det mer riskabelt att välja en mindre bank ? Och kan man se dessa risker någonstans, eller hur bedömer man det ?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 116
Senast: cassiopeja
·
Samhälle Sån't här roar mig. Men i min värld har jag en betydligt striktare definition på vad ett nyord egentligen är. Animoji Emojis vars...
2
Svar
33
· Visningar
2 648
Senast: VLMF
·
Äldre Detta blev ett väldigt öppet inlägg, men det känns ok. En del kanske kan ta lärdom av mina misstag, eller åtminstone känna att det är...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 765
Senast: Kakis
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 179
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik
  • Boende bredvid fjäderfäfarm och grisfarm

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp