Sv: Spartråden
Då har man köpt hus idag

En dyr investering men det är just en investering eftersom vi nu kommer börja renovera och höja värdet på huset.
Det drar igång imorgon!
Så om det ser ut som jag slösar väldigt mycket pengar den närmsta tiden så är det välplanerade köp till huset

Som vi självklart har en planerad budget till.
Imorgon ska vi hämta lite golv och jag hoppas vi hinner fixa lite annat vi behöver så vi kan sätta fart.
Det har gått över matbudgeten med pizzan igår och fikan vi köpte för att fira husköpet idag.
Så inte 4800 kr utan 5200 kr. Inte hela världen. Har inte gjort ett skit egentligen för att hålla igen men nu hoppas jag på att city gross kassen jag beställt nu ska ordna mer planerad mat åt oss och därmed göra det billigare trots matkasse.
Jag tror det kan vara lösningen på en del av matproblemen. Jag gillade att planera matlista tidigare men har helt tappat sugen nu. Nu behöver jag ju bara koncentrera mig på frukosten och kvällsmaten, ingen Big deal med andra ord.
Nu börjar min månad om på måndag och jag tycker det har gått bra.
Måste tyvärr shoppa nästa vecka för jag ska på begravning

Har svarta byxor och svart kavaj som funkar men inte någon tröja att ha under. Men det blir ju inget dyrt inköp. Hittade ett fint plagg inne i stan idag men bestämde mig för att tänka på det några dagar så jag inte köper något onödigt. Men nu har jag tänkt och kommit på att det blir nog ett bra plagg att använda i fortsättningen med. Ska åka in nästa vecka och prova det.
Har fått undan jättemycket till både sparande och resan. Hälften av det som vi har som mat/shopping konto. Räkningar och sånt har ett eget konto.
Planerar att placera lite pengar på en annan bank rätt så snart för att få bättre ränta. Inga pengar jag behöver utan det är ett konto som bara växer, så det kan lika gärna växa på ett annat ställe.
Det verkar vara en svacka för några av oss här och jag är faktiskt glad över hur bra det gått denna månaden.
Jag har lagt pengarna där jag velat placera dom och det har funkat enligt planen.
Ska bli roligt med en omstart på måndag. Då taggar jag för en ännu bättre månad framför mig

Har redan öronmärkt alla pengar så nu vet jag hur mycket som får spenderas på de olika sakerna.
Återkommer med den listan senare så får vi se om jag lyckas hålla den sen