Speciell egenhet?

Om jag äter något som inte är jätteblött och inte druckit på länge kan jag få hicka. Speciellt på morgonen. Och det är sådan envis, stor och ljudlig hicka. Går dock över direkt om jag dricker.

Pappa fick ofta morgonnysningar där han toknös i serier. Och så enormt högt! Jag blev vansinnig då jag var tonåring och försökte sova till det oljudet. :laugh:

Jag är också väldigt mycket för att göra konstiga ljud och ljudeffekter.

Och sjunger gärna egenpåhittade sånger för mina djur(och träningshästar).

Är vansinnigt nyfiken och vill titta, pillra och lukta på allt nytt. Jättejobbigt ibland för en mer neurotiskt lagd sambo tex på utlandsresor med, för honom iaf, en massa faror.

Och jag ställer enormt mycket frågor om varför saker funkar på vissa sätt etc.

Det ledde till att då jag var liten kunde min pappa hitta mig mitt i ett berg av prytlar iom att jag skruvat sönder mekaniska leksaker etc för att se hur det funkade. Han trodde första gångena att "nu har ungjäveln förstört den dyra leksaken/kameran/etc". Men jag fick ihop det utan att några delar blev över.
 
Jag skulle inte kunna äta ”rätt” ens på Nobelmiddagen. Det hade ju helt klart stänkt mat överallt... :p Hade inte brytt mig ett smack heller. Tänker folk på sånt ens? Alltså sitter och analyserar hur andra människor äter?
Jag märker absolut om någon har dåligt bordskick. Tycker dåligt bordskick är riktigt jobbigt faktiskt, allt från smackande, slaffsande med maten, till att folk sitter brett/"pekar ut med armbågarna" så att de sitter utanför sin plats mm. För mig är bordsskick att vissa hänsyn till dom man äter med.
Att hålla gaffel i höger hand och kniven i vänster räknar jag dock inte som dåligt bordskick. Att det stänker mat när man äter är dock enligt mig dåligt bordskick. Därtill vill jag ju inte få stänk på mig, varken av min egen mat eller någon annans.
 
Jag märker absolut om någon har dåligt bordskick. Tycker dåligt bordskick är ritkigt jobbigt faktiskt, allt från smackande, slaffsande med maten, till att folk sitter brett/"pekar ut med armbågarna" så att de sitter utanför sin plats mm. För mig är bordsskick att vissa hänsyn till dom man äter med.
Att hålla gaffel i höger hand och kniven i vänster räknar jag dock inte som dåligt bordskick. Att det stänker mat när man äter är dock enligt mig dåligt bordskick. Därtill vill jag ju inte få stänk på mig, varken av min egen mat eller någon annans.
Självklart är det du nämner dåligt bordsskick. Och nej, det stänker inte när jag äter. Jag smaskar inte heller, eller hänger med armbågarna på bordet på finmiddagen... Däremot om någon tvingat mig att ha gaffeln i vänsterhanden då hade det nog stänkt mat eftersom jag inte kan äta så. Det var gaffeln i fel hand jag syftade på - alltså om det verkligen finns någon som bryr sig om vilken hand jag har gaffeln i... Allmänt hyfs när man äter är ju något helt annat.
 
Vet inte när det är ifrån men det är ju inte nytt i alla fall så den är nog låg. Bara jag som inte fattade det. Är väl van!

84,5 centimeter.
Min diskbänk är 91 cm hög. Jag har med mina 163 cm en beninnerlängd på 82 cm. Visst kan jag få upp benet, men direkt bekvämt blir det inte... :D
 
Håller snarlikt:
IMG_20210414_134948.jpg

Kom också på att när vi hoppade höjdhopp på skolgympan så hoppade jag från vänster (ansats alltså). Det var jag och någon mer i våran klass som gjorde det, alla andra hoppade från höger. Har faktiskt aldrig funderat över det här riktigt. Allt ovan kanske hör ihop? :cautious:
Jag hoppade också höjdhopp från vänster och va den ende som gjorde det, kändes bättre.. 😜
 
I övrigt så har jag klockan på höger arm (när jag väl använder en)..

Känner alltid så att dörren är låst fast att jag precis låste..

Nyser av skarpt ljus - solen, snö, lampa osv..

Räknar "feligt" på fingrarna.. 😁
IMG_20210414_135411.jpg
 
Håller snarlikt:
Visa bifogad fil 67875

Jag hoppade också höjdhopp från vänster och va den ende som gjorde det, kändes bättre.. 😜
Det gjorde jag också av den enkla anledningen att högerfoten är den som lämnar marken sist för mig, vad jag än hoppar över. Det går ju inte att saxa över en ribba med benet som är längst bort först. Så ni är helt enkelt medlemmar av vänsterfotklubben (Underavdelning till klubben för vänsterhänta som jag också är medlem i).
 
Det gjorde jag också av den enkla anledningen att högerfoten är den som lämnar marken sist för mig, vad jag än hoppar över. Det går ju inte att saxa över en ribba med benet som är längst bort först. Så ni är helt enkelt medlemmar av vänsterfotklubben (Underavdelning till klubben för vänsterhänta som jag också är medlem i).
Tänk om jag kunde varit lite vänsterfotad i fotbollen också.. 😅 Är förövrigt högerhänt och skjuter med högerfoten i fotbollen.. 😁
 
I övrigt så har jag klockan på höger arm (när jag väl använder en)..

Känner alltid så att dörren är låst fast att jag precis låste..

Nyser av skarpt ljus - solen, snö, lampa osv..

Räknar "feligt" på fingrarna.. 😁
Visa bifogad fil 67876
Jag har klockan på höger arm, jag verkar reagera på mitt klockarmband när jag har den på vänster. Tänkte köpa ett i ett annat material, men kommer nog inte göra det innan jag börjar reagera på höger också. :laugh:

På tal om att nysa när det är ljust. Jag gör det också. Tre gånger. Alltid tre!
 
Min diskbänk är 91 cm hög. Jag har med mina 163 cm en beninnerlängd på 82 cm. Visst kan jag få upp benet, men direkt bekvämt blir det inte... :D
Samma här med 89 cm diskbänk, det går men är inte bekvämt. Även om jag är längre än dig, Netia, 168 cm.
 
Självklart är det du nämner dåligt bordsskick. Och nej, det stänker inte när jag äter. Jag smaskar inte heller, eller hänger med armbågarna på bordet på finmiddagen... Däremot om någon tvingat mig att ha gaffeln i vänsterhanden då hade det nog stänkt mat eftersom jag inte kan äta så. Det var gaffeln i fel hand jag syftade på - alltså om det verkligen finns någon som bryr sig om vilken hand jag har gaffeln i... Allmänt hyfs när man äter är ju något helt annat.
Då är jag med. Förstår absolut att det blir svårt att äta normalt/fint om man ändrar hand.
 
Jag nyser när jag plockar ögonbrynen och kan få kraftig hicka om jag dricker något kolsyrat när jag är riktigt varm. Kul med rejäl "fyllehicka" som håller i sig en kvart eller så 🤷
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
902
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp