Bukefalos 28 år!

Speciell tävling för travare?

I

Isbel

Denna fråga kanske låter konstig, men, men. Frågar iaf ;)

Finns det någon speciell dressyrtävling för just varmblod?
Eller är det de ENDAST vanliga tävlingarna som gäller då med? :p
Tack för svar :)
 
Sv: Speciell tävling för travare?

Ta kontakt med ridtravarföreningen i ditt distrikt. De brukar anornda tävlingar för travare.
 
Sv: Speciell tävling för travare?

ja jag har oxå hört om spec. ridtravar tävlingar med programm som tex LD:1
 
Sv: Speciell tävling för travare?

en trav förening som är ganska stor är iaf i bollnäs, de ordnar hopptävlingar där för travare .
men min undrar är behöver de vara reggad travare?
 
Sv: Speciell tävling för travare?

Om det är en tävling som arrangeras av Svenska Ridtravarföreningen så måste hästen vara registrerad hos STC.
 
Sv: Speciell tävling för travare?

ridtravarföreningen har ju en hel del tävlingar. De finns program där som passar alla tom LA fast utan galoppen. Dom har tagit fram egna program.
Vet ej om dom måste vara reggade vet dock att de finns en tjej utanför Vara som är medlem och var med på ridtravarlägret som har en korsning travare/new forest

ha de gott // Jessica
 
Sv: Speciell tävling för travare?

för hade varit roligt att varit med, är en tävling den 31:a i bollnäs tror jag . mailade och frågade om de måste vara reggade .
men av vilken anledning måste de det?
 
Sv: Speciell tävling för travare?

Misstänker att det har något att göra med att föreningen är sponsrad av stc i ett led att se nya möjligheter för travare som av olika anledningar inte tävlar inom travet längre.

Här är länken till svenska ridtravarföreningen

www.ridtravare.com

Edit: läste på sidan att de numera är fristående men att huvuduppgiften är att citat: "Föreningens syfte är att på olika sätt främja travhästens liv efter karriären på travbanan. Prioritet ett är att hjälpa till med information, uppvisningar, utbildning mm." slut citat
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 838
Senast: hhere
·
Western Några frågor gällande westernridning som tävlingsform (från en som har noll koll...): Är det indelning i klasser med olika...
Svar
1
· Visningar
980
Senast: Ramona
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 254
Senast: Snurrfian
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 290

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp