Speciella söta kattnamn?

R

REFUSE

Någon som vet ett gulligt med annorlunda kattnamn? Språk och sådant spelar ingen roll, bara det är ganska lätt uttalat.
Snälla svara, jag ska få en kattunge idag :p
 
Sv: Speciella söta kattnamn?

Katterna i min närhet heter

Yoga
Abbie
Simon
Cordelia
Muffins

Annars tycker jag Mira är ett mycket vackrt kattnamn.
 
Sv: Speciella söta kattnamn?

Glömde mina 2 som inte bor här längre

Julia
Fideli "Fia"

Julia, Yoga och Abbie är raskatter med långa namn, men dessa är smeknamnen på dom.
 
Sv: Speciella söta kattnamn?

Ares
Aslan, det är kanske inte så ovanligt längre.
 
Sv: Speciella söta kattnamn?

Våra stora heter Tyke och Tindra. Grannkatten som går här kallar vi Lillsnorre (kastrerad). :devil:

Mira heter våran minsta.. kommer att kallas Mii av mig, med all säkerhet.. :D

MissFideli - va roligt att du nämnde det. :)
 
Sv: Speciella söta kattnamn?

Det är en honkatt förresten, får henne imorgon (måndag 4/7).
 
Sv: Speciella söta kattnamn?

Har en kompis som har en kisse som heter Mira, tycker det är jättefint. Så du har gjort ett bra val :p :D
 
Sv: Speciella söta kattnamn?

tintilar skrev:
Våra stora heter Tyke och Tindra. Grannkatten som går här kallar vi Lillsnorre (kastrerad). :devil:

Mira heter våran minsta.. kommer att kallas Mii av mig, med all säkerhet.. :D

MissFideli - va roligt att du nämnde det. :)


Tindra tycker jag är fint :)
 
Sv: Speciella söta kattnamn?

Saga är fint. Felicia... Hade 3 jourkatter ett kort tag som hette Glittra, Tindra och Lucky.
 
Sv: Speciella söta kattnamn?

Jag döpte min till Smilla. Det tyckte jag var gulligt och det passade på henne. När jag fick henne så hette hon Jena.
Man brukar kunna se på katten vad den ska heta när man haft den nån dag. Så var det för mej iallafall.
 
Sv: Speciella söta kattnamn?

Jag tycker att fina, vanliga namn passas bäst på katter. De tre som jag döpt själv hette/heter Wilma, Alice och Siri. Siri skulle egentligen ha varit en liten kattungepojke (men Siri kom emellan och valde mig först! :love: ) och han skulle ha hetat Edgar om det blivit så.

Fast man vänjer sig. Var inte alls nöjd med raskattens namn, Artemis, men ville inte döpa om henne heller. Hon fick kort och gott heta Mis. Även om det lät dökonstigt ibörjan, så är hon en riktig liten Mis nu! :love:
 
Sv: Speciella söta kattnamn?

Sirisiri skrev:
Jag tycker att fina, vanliga namn passas bäst på katter. De tre som jag döpt själv hette/heter Wilma, Alice och Siri. Siri skulle egentligen ha varit en liten kattungepojke (men Siri kom emellan och valde mig först! :love: ) och han skulle ha hetat Edgar om det blivit så.

Fast man vänjer sig. Var inte alls nöjd med raskattens namn, Artemis, men ville inte döpa om henne heller. Hon fick kort och gott heta Mis. Även om det lät dökonstigt ibörjan, så är hon en riktig liten Mis nu! :love:


Nu har jag fått kissekatten, hon fick heta Alice precis som en av dina katter. Hon jätteliten och helgrå och skitsöt :p *kääär* Så nu har jag en Alice och en Kiwi
 
Sv: Speciella söta kattnamn?

Vad kul!! Alice är ett klockrent kattnamn!
 
Sv: Speciella söta kattnamn?

Du kanske redan har bestämt dig, men mina katter genom åren har i alla fall hetat;

Mississippi (försvann 2002, har inte synts till... :()
Missouri (syster till ovanstående, bor hos mina föräldrar)
Skugge (försvann också, tror det var hösten 2004, världens gulligaste katt!)
Azrael (bor hos mina föräldrar, är en såndär som badar i diskhon...)

Katterna som jag tog hand om förra våren;

Tuffa (jättecool och mysig kattjej!)
Vilda (lite skygg, men VÄLDIGT tillgiven! Fick somna in i höstas, efter en rad urinvägsinfektioner...)
 
Sv: Speciella söta kattnamn?

De som jag valde mellan när jag fick;

Alice
Isola
Smilla
Saga
Tula
Vilda

Till sist blev det Tula. Sån tur att jag nu kan döpa de andra kattungarna till Isola och Smilla :angel: :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
974
Senast: tott
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 858
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 564
Senast: Lobelia
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 233
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp