spela av musik från webbradio

Sv: spela av musik från webbradio

Hej Laban! Tack för att du svarade. Jag provar med det som Baka_kun svarade. Har laddat hem det nu så får vi se om jag fattar det. Annars provar jag ditt. Fattar jag inte detta heller så får jag väl visa min okunskap i en databutik. Kram Carina
 
Sv: spela av musik från webbradio

Hej Baka_kun! Skulle ladda ner streamripper men det fanns 4 st att välja på. Vilket rekommemderar du? om jag får fråga. Kunde inte se om det var gratis eller kostade nåt. Hoppas inte det bara dimper ner en ockerfaktura.
 
Sv: spela av musik från webbradio

jag tycker du ska ta winamp 5 versionen, det finns en till som fungerar på windows, win32 console, men den är jobbigare att använda...
 
Sv: spela av musik från webbradio

NU har jag laddat ner dom här grejorna som du tyckte. Allt fungerar precis som jag tänkt det. Mitt enda problem som kvarstår är hur jag ska kunna lyssna på svenska kanaler. Det fanns plänty av kanaler att lyssna på men den enda svenska jag fick fram var "dansbandsdax". Har du tips på hur jag får in dom i winamp?
Kram Carina
 
Sv: spela av musik från webbradio

gå in på stationernas hemsidor och rota fram en address du kan öppna i winamp ^^ tex på www.radioseven.nu så har du en .pls fil du kan ta ner, och öppna i winamp, sedan välja "playlist entry" i högerklicksmenyn för att kunna kopiera addressen till streamripper.
 
Sv: spela av musik från webbradio

Jag vill bara säga att du är en PÄRLA. Vet inte hur jag ska tacka dig men jag skickar dig en jättefin julhälsning om jag får. Carina
 
Sv: spela av musik från webbradio

Bra att det fungerar men fattar inte varför Winamp ska vara så grafisk tungt. Jag använder musikspelare till att spela upp inte se på den :)
 
Sv: spela av musik från webbradio

jeesh, använd {url=http://www.stack.nl/~brama/mp3blaster.html]Mp3blaster[/url] om din daotr inte klara av att rendera lite 2d grafik. tycker definitivt inte winamp är grafiskt tungt, speciellt inte i classic mode, och DEFINITIVT inte om man jämför med tex wmp eller itunes (huuuga)...

personligen så har jag winamp minimerat för det mesta, och använder hotkeys igenom ampcontrol (www.exscape.org, heter multiremote numera tror jag) för att styra det.
 
Sv: spela av musik från webbradio

Jodu classic mod är det enda jag förstår för då tar det inte sååå mycket men de jag har sett som kör Winamp är inte i classic mode
 
Sv: spela av musik från webbradio

man kan ju välja själv. personligen kör jag med eq av, med mmd3 skinnet och top bar always on top. dvs när jag sminkar till datorn, annars ser den ut som nån hybrid emellan aqua och winxp ^^ för övrigt så var jag spydig med flit i förra inlägget därför att jag är trött på alla dessa "men det drar ju så jävla mycket, 31mb minne jue, så jag kör foobar2k" liksom hej jag har inte mer än 128mb minne eller?
 
Sv: spela av musik från webbradio

He he jasså du var spydig de märkte jag faktist inte.
Visst som jag sa att smaken är delad när det gäller vilka program man kör. Att jag snackar om minne är för jag är så snål att jag vill inte att det ska slösa i onödan. Ska jag vara riktigt snål så ska jag köra allt i VLC men hur kul är det ;)
 

Liknande trådar

Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
459
Senast: Smoothi
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
222
Senast: Enya
·
Tjatter Jag ligger ofta på soffan och lyssnar på musikvideos på youtube i datorn. Ibland pausar uppspelningen, eller så är det för mycket reklam...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 305
Senast: Habina
·
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
337
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp