Spelet om väljarna (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Mirtai
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 363
  • Visningar Visningar 4 478

Bukefalos 30 år!

Väldigt vad många ändringar nu. Visserligen lämpligt att inte bara lägga förstaröster, men funderar på om det skulle kunna vara en och annan ulv som ändrade ganska sent för att undvika att en kollega åker, eller (osannolikt) att det blir lottning mellan två ulvar. Eller så var det bara goda som har viktiga roller eller helt enkelt inte vill åka ut tidigt. Tror iallafall inte att jag sett så många röständringar i första DL i någon tidigare lek.

UPPDATERING

Under valrörelsens mest kritiska dagar skickades assistenten iväg på ett hemligt uppdrag. Ingen visste exakt vart. Ingen visste exakt varför. Det enda som var säkert var att uppdraget var av största vikt för partiets framtid.

Men assistenten kom aldrig tillbaka.

Telefonen slutade svara. Spåren tog slut. Och sedan dess har ingen sett till personen.

Var det bara ett olyckligt sammanträffande? Eller låg något mer bakom försvinnandet?

Det vet ni fortfarande inte.

En sak är däremot säker: valkampanjen fortsätter. Maktkampen hårdnar. Och medan en spelare har lämnat scenen tvingas resten av er fråga er själva:

Vem vinner valet? Vem kan man lita på?

Valnatten närmar sig.

Hedinn var assistenten (nattvakt)

Natt-dl imorgon kl 9.00

DL1 21:30
15:05 flyingchange röstar på bollen__

17:40 Blacksmithfarm röstar på Habina
18:55 cirkus röstar på Hedinn
19:07 Elo röstar på Sryoqwe
19:25 Kilauea röstar på cirkus
19:43 Hedinn röstar på Blacksmithfarm

19:44 Artline röstar på Elo
19.55 qitis röstar på LenaH
19:56 Sryoqwe röstar på Artline
20:17 LenaH röstar på flyingchange
20:38 Blacksmithfarm ändrar röst till Hedinn
20:50 Artline ändrar röst till LenaH

20:56 bollen__ röstar på Elo
21:13 qitis ändrar röst till bollen__

Habina röstar på Elo
21.28 Bollen ändrar röst till hedinn
21.30 qitis ändrar igen till LenaH

Hedinn nattvakt

Funderar även över möjligheten att både Art och LenaH är i lyan tillsammans. Och kör ett hejdundrande spel för gallerierna.
Det är väl mina främsta tankar just nu.

Habina röstar på Elo

Hedinn nattvakt
jsh vet inte riktigt vad jag ska tänka om det hela idag.
Men lite sticker ändå ut för mig.
Ffa allt rösterna på Elo ( som jag såklart inte vet vart hon hör hemma !)
Artline la första rösten på Elo (som hon senare ändrade till LenaH )
Följt av bollens egna första röst på Elo , vilken jag reagerade på enligt tidigare inlägg eftersom bollen själv då inte hade ledning -det var LenaH som
Hade två röster
Men det som verkligen sticker ut för mig är Blacksmithfarm s ändring från Habina ( kan kanske vara en alibiröst rentav ?) till Hedinn
I det läget var det väl den första andrarösten ? Den känns lite skum tycker jag nog så här i efterhand.
Ffa som Habina också röstade på elo, precis som bollen gjorde först innan hon ändrade tilll Hedinn

Jag vet inte riktigt vart mina tankar landar -men något bör finnas att nysta i här tycker jag ändå -tror jag

Herregud, sist jag var inloggad såg rösterna ut att vara spridda för vinden och så ändras det hej vilt. Av rösterna på Hedinn så tycker jag väl ändå att bollens känns hyfsat logisk, det var rätt tydligt att hon räddade sig själv (men av vilken anledning gjorde hon det - god som inte vill ryka eller luden svans?). Blacksmithfarm lade en andraröst vilket alltid finns skäl att vara uppmärksam på. cirkus röst på Hedinn känns svår att orda om i dagsläget då den var så tidig. Känns osannolikt att denna DL var orkestrerad till att landa på Hedinn när cirkus la sin röst.

Alla ordväxlingar mellan LenaH, qitis och Artline är jag lite för trött för att kunna processa för tillfället. LenaH står dock fast vid rösten på mig i denna villervalla trots att hon uttryckligen tycker att Artline och qitis beter sig konstigt? Jag kanske är trög, men varför skulle en röständring från LenaH lägga upp henne för käk?

Följt av bollens egna första röst på Elo , vilken jag reagerade på enligt tidigare inlägg eftersom bollen själv då inte hade ledning -det var LenaH som
Hade två röster
Men det som verkligen sticker ut för mig är Blacksmithfarm s ändring från Habina ( kan kanske vara en alibiröst rentav ?) till Hedinn
I det läget var det väl den första andrarösten ? Den känns lite skum tycker jag nog så här i efterhand.
Ffa som Habina också röstade på elo, precis som bollen gjorde först innan hon ändrade tilll Hedinn

Jag vet inte riktigt vart mina tankar landar -men något bör finnas att nysta i här tycker jag ändå -tror jag

Jag hängde inte alls med i svängarna den här lynchen. Röstade samtidigt som jag pratade med min mamma i telefon och när jag röstade minns jag helt ärligt inte ens om DL var 21 eller 21:30.

Jag ville inte lägga en uddaröst då det (när jag skumläste snabbt) var så många uddaröster. Den enda jag hade lite skumt på var Elo. Kanske hade jag röstat annorlunda om jag hängt med i alla svängar med röständringar och anklagelser som strömmade in. Jag var tex helt övertygad om att LenaH röständrat tills jag läste ikapp mig nyss.

Så jag är gärna skum i dina ögon, men jag var bara väldigt stressad och ville lägga en röst som iaf inte var en uddaröst.

Buckle Up!

Tja, nog för att det finns många att lotta mellan om ingen får mer än en röst. Men nörnjag nu är en av de som fått en röst så vill jag nog ändå ändra min för att göra oddsen bättre.
Jag vet min roll men ingen annans.

Därför

Blacksmithfarm ändrar röst till Hedinn
För att rädda mig själv och gon röstade på mog och har själv en röst.
Här hade 10 spelare fåt varsin röst. Jag var en av dem och valde därför att röständra till Hedinn som hade röstat på mig. Inte den absolut bästa rösten kanske - men verkligen inte så skum som @qitis verkar tycka?
Får erkänna att jag de senaste lekarna efter vi kommit igång igen inte har fått så mycket röster på mig, så jag är lite ovan där. Men det var ca 1h till DL och visst kan mycket hända (och mycket hände) men ja.

Jag känner som bfs.

Artline ändrar röst till LenaH
Jag förstår att hon vill bryta mönster och säkert kommer röständra. Men hon kan lika gärna vara ond som vill se om någon god röständrar för att rädda sig (dvs hitta viktiga goda roller).
Artline ändrar också röst, även hon hade en röst på sig, men hon väljer att inte hämndrösta utan väljer istället LenaH. Vilket leder till en disskussion mellan LenaH och Artline senare.

Jag ändrar min röst

Tror att bollen_ försöker hinta om att hon själv är ficktjuven.

Qitis ändrar röst till bollen_
Här ändrar qitis röst för första gången. Min första tanke var att hon andrar från LenaH. Men sen ändrar hon ju tillbaka till LenaH, visserligen när bollen__ redan lagt en tredjeröst på Hedinn. Så jag vet inte vad det säger, om det säger något. Men reagerade så noterar. *återkommer till detta längre ned.

Här kommer lite diskussion mellan Artline och LenaH
Att du ändrar röst vore inte det minsta konstigt.

Men om 10 personer har varsin röst så är risken stor att flera goda speciell roller har en röst. Så min teori är att din udda röst är ett sätt att locka fram dem till att ändra.

Är du god, oavsett roll så tycker jag definitivt att du ska ändra. Oavsett om du är viktig eller oviktig.

HAha, jag ville ju mest upprätthålla traditionen och jag tänkte att jag för en gångs skull skulle vara först på bollen ;) men det var ingen som följde. :D

Men som jag ändrade (du hann nog inte se) så ser jag ju från andra hållet, jag tycker då att du försöker spela ut två potentiellt goda spelare mot varandra och det känns som en hårig inlaga. ;)

De är ju inte konstiga? Nu är ju situationen annorlunda eftersom både bollen och Elo tillkommit men som det såg ut då var mitt enda alternativ Hedinn och det kändes som du då spelar ut mig mot Heddan?

Hur vet du att jag inte är ulv med Hedinn? Jag kan ju lika gärna ha försökt rädda en kollega.

Nu är jag inte ulv men hur vet du att Hedinn är god?

Sådant avancerad spel hade jag inte sysslat med. Speciellt inte i första dl.

Äh, jag gillar inte uddaröster men gillar inte lottning heller - jag ser inte direkt nåt skumt med Elo, inte heller med bollen (som bara är lite DL1-feg ;)) och Heddan har jag knappt sett så den jag tycker är skummast (förutom fc då) är ju Artline.

Samtidigt orsakar jag ju ändå bara lottning (plus ev fifflarröst så vem vet?) så nä, jag tänker låta rösten på fc stå kvar.
Kände mig nästan pressad att röständra, för annars är jag ond??

JAg skriver ju potentiellt goda, jag vet inte heller om Hedinn är ulv?
Och nä, jag är oftast inte så avancerad DL1 heller.

Alltså - jag kan ha en släng av ulvleksparanoia men qitis röständring till bollen och Artlines till mig kändes ungefär som att bollen och jag skulle pressas till att ändra för att rädda oss själva och i slutändan blev det ja, vadå? Hedinn fick 3 röster, fifflaren kan ha skapat lottning eller inte men vad ville ni ha ut av detta??

Skitskumt beteende av både q och Art.

Jag är förvånad över att du reagerade såpass mycket över en röst på dig.

1. Jag kände mig obekväm med 10 udda röster.
2. Jag ville inte riskera ett lynchas.
3. Du lade en udda röst trots att du hade en röst på dig = du har troligen ingen viktig roll om du är god. Dessutom så skulle du göra ett bra jobb i lyan.

Pågrund av 3 så gör det dig inte ond om du inte röst ändrar. Jag är benägen att släppa teorin om att du ville locka fram goda eftersom 1 kan ha gjort att jag överreagerade.

Men du känns ändå skum som reagerade på en röst på dig och inte förstår hur jag tänker.

Jag reagerade på att jag då hade 2 röster på mig och jag är inte supersugen på att lynchas dag1.
Jag blir inte skitnödig av en röst men två? Nja, det började sedan osa lite katt i hur både du och @qitis till slut försökte manipulera lynchen men jag ville faktiskt inte kasta @Hedinn framför bussen även om hon bergis är ond bara för det. :D

Du känns väldigt olik dig själv. Det är möjligt att du leker med olika stilar.

Jag kan köpa att min teori är skum men inte att jag röständrade. Dessutom när du är drottning av röständringar.

Jag ville iallafall inte att mitt öde skulle avgöras av enbart slumpen eller röstfifflaren.

Förstår dig fortfarande inte. Ingen blir förvånad om du röständrar. Oavsett läge.

Du är tillräckligt lurig för att kunna komma på den planen men jag har släppt den teorin nu.

Jag vet inte vad jag ska tro här riktigt. Två goda som hakar upp sig på varandra? Men jag kan se LenaHs sida med att Artline, tillsammans med Qs röständringar fram och tillbaka, kan kännas pressande mot LenaH att röständra för att rädda sig eller riskera att åka ut. Och genom en röständring ge sken av att ha en viktig roll eller vara ond.

Jag tycker verkligen inte att det här känns schysst men jag vet ju bara min roll och jag åkte tidigt i förra leken, så för att öka chansen att inte vara den som ryker redan ikväll så
bollen__ ändrar röst till hedinn
för att rädda mig själv
Om jag ska fortsätta på det spåret så slutade det ju faktiskt med att bollen__ tvingades röständra för att rädda sig och därmed la utslagsrösten på Hedinn, i och med at qitis sedan ändrade tillbaka till LenaH så gjorde det bollen__s ändring onödig. Men då var DL över och Hedinn utröstad.

Qitis ändrar igen till Lenah

Kanske kom in försent med ändringen men
varför skulle alltid LenaH vara god?

Reagerade på det eftersom hon tyckte att Elo borde någon gång borde vara ond-och det borde verkligen gälla även för LenaH
Qitis ändrar fram och tillbaka när hon själv inte har någon röst på sig. Så frågan är om hon skyddar någon (främst tänker jag väl i sådana fall på Elo), eller om hon bara rör om i grytan för att hon kan? Men jag tycker det skaver lite.
Hade två röster

Här tycker Q att rösterna på Elo är skumma men mest reagerar hon på min röständring som "verkligen sticker ut". Ja, det var den första andrarösten. Men den var för att ge mig bättre odds då jag och 9 till hade röster och om ingen lagt en andraröst hade det blivit lottning (eller röstfifflare) som avgjort. Varför är just min röst skum?

Risken vid lika antal röster är ju att röstfifflaren outas om den har lagt en dold röst. Och vi vill ju inte peka ut käk åt ulvarna i onödan.

Så det är väl där någonstans jag landar efter denna lynchen tror jag.

Jag har svårt att se LenaH och Artline tillsammans i lyan, jag har svårt att se qitis och bollen__ tillsammans i lyan. Men detta godförklarar inte någon av dem, just nu är det nog qitis jag är mest misstänksam mot. Vilket kanske är barnsligt/reaktivt av mig...

Nattuppdatering
Natten har varit lång.

Medan valkampanjen fortsatt utåt, med debatter, vallöften och presskonferenser, har ett annat spel pågått bakom kulisserna.

Motståndarna har agerat.

Under nattens timmar har en av partiets trogna väljare oskadliggjorts. Personen var ingen makthavare, ingen rådgivare och ingen kandidat. Bara en vanlig väljare som trodde på partiets budskap och var redo att lägga sin röst på valdagen.

Men den rösten kommer aldrig att räknas.

När vallokalerna öppnar kommer ett namn att saknas i röstlängden. En röst som kunde ha påverkat valutgången har tystats innan den ens hann läggas.

Förlusten kanske verkar liten.

Men i ett jämnt val kan varje röst vara avgörande.

Nu vaknar ni upp till en ny dag av misstankar, anklagelser och strategiska överväganden.

Frågan är inte bara vem som försvann. Frågan är vem som såg till att det hände?

Valdagen närmar sig.

Habina 🐝 var partimedlem (bybo)

Dagdl 21.30 om inte @Mirtai säger nåt annat.

Habina röstar på Elo

Hedinn nattvakt
Habina partimedlem/bybo

Undrar vilka som är mest troliga att göra Habina till första käk två lekar i rad.

Jag försökte skriva ett teori inlägg i natt men då kom bsf med sitt inlägg och lät mycket klokare än mitt svammel. Så jag gick och lade mig istället.

Lena. Jag tyckte hon kändes skum igår men jag vet också att hon är en person jag lätt kan bli nojjig över. Hon kan vara ond men jag har släppt 90 % av teorierna ifrån igår.

Att Lena skulle rädda sig själv genom att rösta på Hedinn hade jag ingen tanke på. Jag hade snarare räknat med att få en till röst själv. Även om jag inte visste Hedinns roll så är hon någon som brukar resonera klokt så min andra röst på LenaH var delvis ett sätt för att öka chansen för Hedinn att vara kvar. Hedinn kan inte vara ond i varenda lek.

Idag vet jag inte rikligt vart jag ska börja. Q var något velig, bollens röständring förstår jag och bsf låter vettig i sina teorier. De kan vara ond men det är kanske inte där jag vill börja.

Det är så många konstiga ändringar hit och dit att jg blir helt snurrig.

Det jag spontant tänker är att bsf ändrat från en god till en annan god. Typisk ändring när man inte vet någons sida, tänker jag. Om hon är ulv hade väl en kollega kunnat se till att hon inte hade varit i riskzonen för att bli lynchad.

Har försökt läsa igenom alla ändringar hit och dit igår, men blir då inte klokare.

Att du ändrar röst vore inte det minsta konstigt.

Men om 10 personer har varsin röst så är risken stor att flera goda speciell roller har en röst. Så min teori är att din udda röst är ett sätt att locka fram dem till att ändra.

Är du god, oavsett roll så tycker jag definitivt att du ska ändra. Oavsett om du är viktig eller oviktig.
Det skaver lite att Art tyckte att LenaH skulle ändra sin röst, oavsett sett om hennes roll är viktig eller oviktig. Vem vill riskera att få ut nån med en viktig roll? Nä, det skaver faktiskt lite för mig.

Qitis ändrar igen till Lenah

Kanske kom in försent med ändringen men
varför skulle alltid LenaH vara god?

Reagerade på det eftersom hon tyckte att Elo borde någon gång borde vara ond-och det borde verkligen gälla även för LenaH
Ok DL1 men kom igen. "För att hon borde vara ond nån gång"? Säger inte att Lenas röst var bättre, men att ändra flera gånger. Njä, känns konstigt.

Bsf var den enda som röstade på Habina igår, innan ändring. Åt lyan Habina för att få bsf misstänkt? I så fall sätter det ju bsf mer åt god-sidan.

Habina röstar på Elo

Hedinn nattvakt
Habina partimedlem/bybo

Okej, så Habina blev käk. Jag röstade på henne, hon röstade på Elo. Inget av det säger egentligen någonting såhär i DL1 när ingen info kan ha funnits än.

Jag står nog fortfarande fast vid att jag tycker att Qs ändringar känns skumma, men hon har inte varit inne efter DL än, så vill gärna höra från henne.

I övrigt så har tre spelare av tre som skrivit efter DL satt mig åt det godare hållet. Inte godförklarat mig, men ändå - känner mig lite nojig/paranoid här. 😅 Vi har ju, såvitt jag förstår, bara en sia och en rad uttdelad än så länge. Så även om jag vore siad - vilket iof vore trevligt - så är det för många som skulle veta för att det skulle vara baserat på info i alla fall tänker jag?

Om jag avvaktar med Q så länge så är frågan vart mer det är vettigt att leta ulvar då? Uddaröster finns det ju ett gäng. Elo, Kilauea, Sryoqwe lägger röster på spelare som inte får fler röster på sig. Flyingchange röstar på bollen__ som slutar lynchen utan mer än en röst men som för några minuter har två röster (Q). Ser det som fullt sannorlikt att det kan gömma sig en ulv här.

Lite spretiga tankar från mig.

Okej, så Habina blev käk. Jag röstade på henne, hon röstade på Elo. Inget av det säger egentligen någonting såhär i DL1 när ingen info kan ha funnits än.

Jag står nog fortfarande fast vid att jag tycker att Qs ändringar känns skumma, men hon har inte varit inne efter DL än, så vill gärna höra från henne.

I övrigt så har tre spelare av tre som skrivit efter DL satt mig åt det godare hållet. Inte godförklarat mig, men ändå - känner mig lite nojig/paranoid här. 😅 Vi har ju, såvitt jag förstår, bara en sia och en rad uttdelad än så länge. Så även om jag vore siad - vilket iof vore trevligt - så är det för många som skulle veta för att det skulle vara baserat på info i alla fall tänker jag?

Om jag avvaktar med Q så länge så är frågan vart mer det är vettigt att leta ulvar då? Uddaröster finns det ju ett gäng. Elo, Kilauea, Sryoqwe lägger röster på spelare som inte får fler röster på sig. Flyingchange röstar på bollen__ som slutar lynchen utan mer än en röst men som för några minuter har två röster (Q). Ser det som fullt sannorlikt att det kan gömma sig en ulv här.

Du har en förmåga att låta vettig så du kan nog kännas god oavsett roll. Jag vet inte om det är så sannolikt att du blev siad. Men det vet väl egentligen bara en (eller två) veta.

Jag hoppas att du är god men jag vågar inte lita på dig. Men visst så blir man nojig. Hamnade någon rad i lyan så är det många som vet något.

Men jag funderar på min super dåliga om elo och Sryoqwe. Elo borde ha vetat att Habina blev käk först i förra leken men Sryoqwe kan ha missat det. Men den teorin är kanske lite ful

För att hänga med i resonemanget - är det de som röstade på spelare som inte får fler röster på sig som du tänker att det kan dölja sig en ulv i - eller de som blev röstade på?

Du har en förmåga att låta vettig så du kan nog kännas god oavsett roll. Jag vet inte om det är så sannolikt att du blev siad. Men det vet väl egentligen bara en (eller två) veta.

Jag hoppas att du är god men jag vågar inte lita på dig. Men visst så blir man nojig. Hamnade någon rad i lyan så är det många som vet något.

Men jag funderar på min super dåliga om elo och Sryoqwe. Elo borde ha vetat att Habina blev käk först i förra leken men Sryoqwe kan ha missat det. Men den teorin är kanske lite ful
Du är på samma sätt för mig som du beskriver Bsf för dig. Vågar aldrig lita på dig :angel: men du kan låta så vettig :)

Har försökt läsa igenom alla ändringar hit och dit igår, men blir då inte klokare.

Det skaver lite att Art tyckte att LenaH skulle ändra sin röst, oavsett sett om hennes roll är viktig eller oviktig. Vem vill riskera att få ut nån med en viktig roll? Nä, det skaver faktiskt lite för mig.

Ok DL1 men kom igen. "För att hon borde vara ond nån gång"? Säger inte att Lenas röst var bättre, men att ändra flera gånger. Njä, känns konstigt.

Bsf var den enda som röstade på Habina igår, innan ändring. Åt lyan Habina för att få bsf misstänkt? I så fall sätter det ju bsf mer åt god-sidan.
Håller med om att qitis och röständringarna var skumma, jag börjar fundera om det är någon slags strategi eller om det bara var att q högg på det hon reagerade på. Håller med om att det inte riktigt går att ta ett beslut bara baserat på igår, behöver se mer av q!

Liknande trådar

• Marknad i byn (Ulvlek)
  • Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka