Spelet om väljarna (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Mirtai
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 363
  • Visningar Visningar 4 478

Bukefalos 30 år!

Ja, igår kom jag in lite sent och hann inte bilda mig en vettig uppfattning (fastnade också lite med q) och som sagt, därför röst på @flyingchange .

Jag förstår nu vad du menar med @Sryoqwe - rösten på q var ju en sån enkel att förklara (det hade jag garanterat kunnat göra om jag var ulv och ville försvara kollega - q var ju JÄTTESKUM!! :D) och förstarösten blir ju oftast mindre granskad än andra- och tredjeröst.
Däremot vill jag inte godförklara @Blacksmithfarm - hon verkar som flera sagt alltid vettig :) i sina resonemang och bara för att @cirkus verkar resonera som en god så hell no! :D
Haha jag håller med dig om både bsf och cirkus 😂 de är typ onda tills motsatsen bevisats. I alla lekar 🙈

BSF känns skum? Jag har inga som helst bevis på det, och misstänkte henne redan igår utifrån hur hon röstat i dl1. Röstningen i dl2 blev ju inte direkt bättre men det ÄR svårt att rösta rätt även som god i början av spel.

LenaH håller fast vid sin röst på FC genom båda röstningarna. Oklart om det säger mer om LenaH eller FC?

FCs röstrad är helt anonym och vi vet inte så mkt om de 'offren'. Än.

Känns mest som att alla hamnar i facket 'kanske ond, kanske god'
Ja jag funderar också över bsf. Tycker ju att hon känns vettig när hon resonerar men rösterna är ju inte så vettiga? 🤔

Jag trodde att Artline var ulv som spikade igen för q men där var ju ulvarna vänliga nog att utesluta den möjligheten.

Så kör vi Kilauea då.

Vi vet ju nu att Artline var brevbärare, så vi kan vara säkra på att Kila inte frågade om sin egen roll.

Rösten på cirkus känns som en typisk förstadagsröst.

till bollen__ angående diskussionen om röständringar och att tvinga goda specialroller att ändra röst för att rädda sig.

Det vet vi nu att det inte stämmer i alla fall, Artline var brevbärare.

Njae, alltså jag kan ändå förstå om man reagerar och funderar över någon som inte räddar sig? Nu satt LenaH lugnt i båten och strax före DL fanns inte längre behovet (även om Q då såklart ändrade tillbaka igen).
Funderar även på om Habina blev käkad för att kasta misstankar åt mitt håll. Jag vet inte? Det verkar ju istället som om flera satte mig lite åt sidan igår i alla fall, så det hade i sådana fall motsatt effekt.

Till ett inlägg av Elo där Elo tar upp röständringar och vinkningar.

Lägger sedan en en röst på Artline för att hon ska ha pressat LenaH att röständra igår. En uddaröst som inte bidrog till lynchresultatet. Kan vara försiktig god, kan vara smygande ond.

Svar till Artline som tycker teorin mot henne var orättvis.

Återigen till Artline.

Och här släpper hon disskussionen.

Och så dagens inlägg.

Blev jag klokare av genomgången? Njae, tror inte det. Jag vet nog ff inte var jag har Kilauea. 😅
Jag vet vart jag har mig. Men jag har nog inte så många kloka ord att komma med tyvärr.

Som flera andra så har även jag rätt fullt upp irl idag, med skolavslutning mm. Så ber om ursäkt för dålig aktivitet
Ja jag funderar också över bsf. Tycker ju att hon känns vettig när hon resonerar men rösterna är ju inte så vettiga? 🤔
Jag tänker att har man inte nån info så behöver ju inte rösterna vara vettiga. Man får ju gå på känsla då.

Jag vågar egentligen inte sätta nån åt nåt håll, men funderar om Art ändå var nåt på spåren med LenaH och att hon alltid brukar säga att hon inte vill ha lottade röstningar. Eller så är det bara för att jag så desperat vill få ut en ulv idag.

Fast om jag var kollega med @Sryoqwe (min lur har lärt sig stava! 😁) och förresten, när blev det fastställt att Sryoqwe är ulv?? Så hade jag väl röstat på qitis?!
Hur menar du med att "inte behöva rösta på en kollega"?

Dessutom brukar jag tyvärr inte vara rädd för att lyncha kollegor när jag är i lyan heller. 🙈

Jag menar att OM du och Sryoqwe är ulvar så ville du inte rösta på henne, men inte heller lägga en sen avgörande röst på qitis som hade kunnat få dig att bli misstänkt (nu lade Artline som var god en sån röst - men hade hon överlevt natten så hade iaf jag misstänkt ludenhet).

Jag menar att OM du och Sryoqwe är ulvar så ville du inte rösta på henne, men inte heller lägga en sen avgörande röst på qitis som hade kunnat få dig att bli misstänkt (nu lade Artline som var god en sån röst - men hade hon överlevt natten så hade iaf jag misstänkt ludenhet).
Ja jo, jag kan förstå hur du resonerar men anar att du delvis är färgad av att rösten var på dig?
Det fanns fler uddaröster. 😉

Hade jag trott igår att @Sryoqwe var ulv och jag också varit det hade jag garanterat röstat där with a bang och vips blivit godförklarad! :D

Jag har verkligen svårt att förstå vad som händer. Igår när jag läste igenom leken så blev jag lite fundersam på Elo och hennes teoriinlägg - där hon riktade misstankarna mot oss som röstade på Hedinn och och skrev att vi tre hade ändrat t il henne men det stämmer ju inte, jag lag bara en röst. Jag funderade på bsf igår och gjorde mitt typ enda inlägg om henne att jag har svårt att se varför hon som ulv skulle ändra från en god till en annan, däremot kan hon mycket väl vara ficktjuven. För att återgå till Elo, jag tycker också hur hon resonerar runt vinkande hit och dit, faktum är att den som är utanför lyan inte kan vinka till någon speciell iom att den inte vet vilka som sitter i lyan, däremot kan den ju försöka outa sig på annat vis för att ffa slippa bli käk.

Nu när det visade sig att Artline också var god så tycker jag nog Elos spridning av misstankjar pekar mer och mer på att hon mest misstänkt goda. Dessutom motiverar hon sin röst på bollen med en teori som inte håller i praktiken. Hon seglar högt upp på att vara misstänkt.

Jag tror pckså att det kan finnas ulviga röster på q och nu vet vi att Art är god (jag hade lätt trott att hon var ulvkollega med ekorren annars) och jag tycker bollen spelar som när hon är god det lämnar bsf och ekorren (jag kan fan inte stava till hennes namn) och där finns en stark ulvkandidat, ekorren alltså.

Vad det gäller bsf är jag extremt ambvivalent alla hennes röster hittills är på goda, samtidigt tycker jag det finns stringens i hennes resonemang. LenaH är om möjligt ännu svårare att få grepp om, hon röstar på flyingechange i bägge DL, flyingchange och kilaluea är också suddiga i kanten för mig. Kila röstade på mig i första DL och Art i andra - jag vet min roll och den statistiken är ju inte direkt topp

Det här inlägget av cirkus fångade min uppmärksamhet för det känns vettigt ang Elo. bollen skrev senare att hon anser att Elo känns förvirrad och Elos teori om bollen igår var verkligen konstig imho. De flesta kände sig väl mer eller mindre förvirrade men uddarösten på bollen känns faktiskt mer konstig än LenaH’s uddaröst på mig (se, det är inte bara hämndbegär som driver mig 😜).

cirkus själv känns svårplacerad. Iom att jag höll med om mycket i detta inlägg (hennes matigaste bidrag till tråden hittills tror jag?) blev jag lite mer positiv till henne, jag kan ju inte folks spelstil men förstår på era kommentarer att hon kan vara lurig.

Jag känner mig helt lost.

Men behöver lägga en röst, är på jobbet och kan inte vara säker på att ha tid att rösta närmare DL? Om nåt som inte ska brinna börjar brinna eller tvärt om...

Jag tycker, som jag sagt tidigare att någonting hos BSF skaver. Utifrån hur hon röstat i DL 1 och 2 så:

Elo röstar på BSF

Jag vet vart jag har mig. Men jag har nog inte så många kloka ord att komma med tyvärr.

Som flera andra så har även jag rätt fullt upp irl idag, med skolavslutning mm. Så ber om ursäkt för dålig aktivitet

Jag tänker att har man inte nån info så behöver ju inte rösterna vara vettiga. Man får ju gå på känsla då.
Ja, helt klart. Lite så jag känner om Elo och hennes förvirring. Jag tar inte så hårt på rösten på mig, men tror ju helt klart att hon hade rätt när det gällde sryoqwe i Dl1. Synd att hon röstar Bsf idag, jag vet som sagt inte vad jag ska tro om Bsf, men jag tänkte inte rösta där idag..

Jag tycker fortfarande att Elos motivering att rösta på bollen__ är skum. Som god brukar man vara mer noggrann och inte rösta med något som går emot vad som verkligen hänt. En ulv kan döremot jobba så för att få strålkastaren åt ett visst håll.

Just nu tycker ju jag att 🏀 kommer med rätt mycket bra tankar, samtidigt är det en sån som JAG inte kan avskriva pga blivit lurad för många gånger, men inte högst på min lista i allafall

När det gäller bsf så håller jag med LenaH om att DL inte är att fästa så stor vikt vid, samtidigt så tycker ju jag att det vore konstigt om en ulv byter från en god till en annan när det var så pass många kvar att rösta jag tror ju fortfarande att det i så fall hade varit smidigare att låta en kollega göra jobbet. Nu var ju rösten för att inte riskera att åka själv då hon hade en röst, det var faktiskt bara två kvar att rösta så hon ville väl rädda sig själv och jag tycker det ser ut som en ensam god snarare än ludet. Sen kommer vi då till DL2, andrarösten på q ser ju inte särskilt bra ut, jsg hänger med i teorin men ändå....jag försöker nog lägga även henne åt sidan.

LenaH känns för mig lite för hal för att vara godartad, vill inte hit, vill inte dit, inte avgöra. Känns hal.
Det enda jag hålkler med henne om till 100% är att om inte Artline blivit käk hade det varit den troligaste ulven iom spigade igen för q.

Nu röstade Elo på bsf - jag tycker det stärker mina misstankar mot Elo, jag vet inte var jag har bsf men hon bidrar hela tiden och inget hon skrivit hittills har fåt mig att reagera negativt och teorin är ju inte jättetjock. Visst hon har röstat på bara bekräftat goda, men nej, det håller inte för mig.

Ja, Art hade garanterat varit misstänkt pga den rösten, känns som att bara en sia hade rätt det typ.
Men jag tror inte att alla som röstade på Q var goda faktiskt.

Jag tycker fortfarande att Elos motivering att rösta på bollen__ är skum. Som god brukar man vara mer noggrann och inte rösta med något som går emot vad som verkligen hänt. En ulv kan döremot jobba så för att få strålkastaren åt ett visst håll.

Just nu tycker ju jag att 🏀 kommer med rätt mycket bra tankar, samtidigt är det en sån som JAG inte kan avskriva pga blivit lurad för många gånger, men inte högst på min lista i allafall

När det gäller bsf så håller jag med LenaH om att DL inte är att fästa så stor vikt vid, samtidigt så tycker ju jag att det vore konstigt om en ulv byter från en god till en annan när det var så pass många kvar att rösta jag tror ju fortfarande att det i så fall hade varit smidigare att låta en kollega göra jobbet. Nu var ju rösten för att inte riskera att åka själv då hon hade en röst, det var faktiskt bara två kvar att rösta så hon ville väl rädda sig själv och jag tycker det ser ut som en ensam god snarare än ludet. Sen kommer vi då till DL2, andrarösten på q ser ju inte särskilt bra ut, jsg hänger med i teorin men ändå....jag försöker nog lägga även henne åt sidan.

LenaH känns för mig lite för hal för att vara godartad, vill inte hit, vill inte dit, inte avgöra. Känns hal.
Det enda jag hålkler med henne om till 100% är att om inte Artline blivit käk hade det varit den troligaste ulven iom spigade igen för q.

Nu röstade Elo på bsf - jag tycker det stärker mina misstankar mot Elo, jag vet inte var jag har bsf men hon bidrar hela tiden och inget hon skrivit hittills har fåt mig att reagera negativt och teorin är ju inte jättetjock. Visst hon har röstat på bara bekräftat goda, men nej, det håller inte för mig.
Hänger med hur du resonerar kring elo men jag tänker nog ändå att teorin kring bsf kan appliceras på elo, ensam förvirrad god? Jag vet inte var jag har bsf, men jag tror inte att elo är ond pga att hon röstar på Bsf faktiskt. Och inte för att hon röstade på mig heller. Tror hon hade lite fel när hon tänkte bara.

Jag känner mig helt lost.

Men behöver lägga en röst, är på jobbet och kan inte vara säker på att ha tid att rösta närmare DL? Om nåt som inte ska brinna börjar brinna eller tvärt om...

Jag tycker, som jag sagt tidigare att någonting hos BSF skaver. Utifrån hur hon röstat i DL 1 och 2 så:

Elo röstar på BSF
Kan vi inte börja med en ulv i taget? 😅 Jag är absolut inte nöjd över Bsf:s röst på Q, det håller jag med om, men hur säker är du? Skaver det bara så kanske vi kan vänta med Bsf till imorgon? Jag är ändå orolig att vi röstar på en god..

Jag tror nog också att någon av de som röstade på q igår är ulv.
Uppenbarligen inte Artline, jag tvekar på bsf, jag tycker ju att hon bidrar med så påass vettiga teorier att kvar blir då ekorren. Så

cirkus röstar på 🐿️

Jag tycker ju såklart att det är jättemisstänkt att Elo röstar på mig - men jag vet också att det är en naturlig reaktion när man får en röst på sig. Om jag behöver ändra röst för att försöka ändra mig själv kommer jag eventuellt att göra det såklart, man vet ju bara sin egen roll.
Men jag har funderat lite och jag vet inte riktigt men:

Jag röstade ju på Elo pga denna teori och nu vet vi att Habina var god men, det visste vi inte då

Elo skulle ju kunna vara ond om jag tänker mig in i Artlines teori, vi vet ju att Habina var god men vi vet inte om Sryoqwe,

Jag håller ju med om att jag inte vet vars jag har Art, alls. Och det här känns ju som en typisk DL1 röst. Jag tänker att både art och q ändå är relativt "lätta" att hitta teorier om, då de spelar så skumt även när de är goda. Tacksamt för en ulv tänker jag.

Idag röstas det tidigt och det är pga IRL vilket jag naturligtvis köper. Men jag är inte så jävla övertygad om att Q är ond. Jag säger inte att hon är god - för jag vet helt enkelt inte, men jag tänker att eftersom Q var rätt skum igår så är det ändå tacksamt som ulv att rösta här?
Jag tycker nog att Sryoqwe lagt två lätta röster (inte för att jag kastar några stenar i glashuset här nu :o ) men jag tror nog ulvarna tänker att det kommer röstas på Q idag då många funderar på henne efter igår. Så varför inte vara först ut om man inte har ork för leken och det inte hänt så himla mycket än.
Jag tänker att verkar det ludet så är det ludet? Elo var kanske inte så fel ute, hade bara fel på Habina. Eller så är det Artline som har rätt men också lite fel, vad vet jag. Det får bli såhär.

bollen__ röstar på Sryoqwe
Q var ju uppenbarligen jättegod och så även Artline. Men jag tro absolut att ulvarna märkte hur skum Q var och jag tror absolut att det var lätt att lägga en rst där om man har tidsbrist och är ond.
Jag köper också att Bsf andra röst känns lite sisådär MEN även goda kan lägga andraröster på goda, så är det. Jag är inte redo att döma ut Bsf som ulv redan idag. Har inte det pusslet klart framför mig, även om andra rösten sticker i ögonen.
Men det sticker mer för mig med den första rösten. Jag tror liksom att stackars Elo var rätt ute DL1 och hittade en ulv då, även om kanske motiveringen inte står sig.
Jag är en ihärdig boll idag.
bollen__ röstar på Sryoqwe

Jag vågar egentligen inte sätta nån åt nåt håll, men funderar om Art ändå var nåt på spåren med LenaH och att hon alltid brukar säga att hon inte vill ha lottade röstningar. Eller så är det bara för att jag så desperat vill få ut en ulv idag.
Hade missat detta men alltså - jag gillar inte lottning men det var inte heller vad jag försökte uppnå?
Jag tycker också att det här med att jag alltid röständrar är en sanning med modifikation.
Förr gjorde jag det aldrig, sen har jag ofta gjort det men jag har inte någonsin varit ute efter att spela likadant hela tiden?

Om jag nu vore ulv vore det ju synnerligen korkat att då ändra spelstil, som ulv är även jag mån om att inte dra uppmärksamhet till mig.

Edit: förtydligade

F ö så vågar jag efter att ha läst igenom gårdagens och dagens inlägg faktiskt tro att @bollen__ är något på spåren och som svar på nåt inlägg högre upp så behöver inte varken @Elo eller @Blacksmithfarm vara goda för att @Sryoqwe är ond.

LenaH röstar på Sryoqwe

därför att jag tror att rösten på q var en väldigt enkel väg för en ulv att gå, q spelade så onödigt märkligt att det var lätt att rösta på en god där.

Nu trillar det in röster på Sryoqwe och jag vet inte vad jag ska tro. Det finns en chans att det finns info i kulisserna, men om någon visste att hon var ond så borde man ha röstat tidigare?
Kan såklart vara att man är rädd att outa sig, mem vad är viktigast? Inte bli käkad eller rösta ut en ond. Jag vet inte, känner mig inte säker på detta drev som vetkar skapas.

Sedan röstar Elo på mig med en hyffsat tunn teori? Jag har hsft ögonen där innan och känner inte att jsg fått svar på mina funderingar där.

Så jsg väljer nog att göra såhär

Blacksmithfarm röstar på Elo
För jag tycker hon känns skum, igår baserade hon sin röst på felaktogheter och idag tycker jag att hon har en ganska tunn teori?
Drevet omt Sryoqwe känner jag mig inte bekväm med att följa i nuläget.

Liknande trådar

• Marknad i byn (Ulvlek)
  • Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka