Fille
Trådstartare
Eller inte. Jag lägger mig helst 21 och går upp klockan 6![]()
Samma för mig! Ibland somnar jag ännu tidigare!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller inte. Jag lägger mig helst 21 och går upp klockan 6![]()
Att inte somna 18 och stiga upp 6, lunch kl 11 och middag kl 17.Vad är moderna tider?
Fast att gå upp klockan sex är väl inget konstigt? På mitt jobb är kontorstiderna 7-16.Att inte somna 18 och stiga upp 6, lunch kl 11 och middag kl 17.
Fast att gå upp klockan sex är väl inget konstigt? På mitt jobb är kontorstiderna 7-16.
Att inte somna 18 och stiga upp 6, lunch kl 11 och middag kl 17.
Numera går ungefär hälften av de unga i aktuell ålder genom en universitetsutbildning, dvs blir akademiker. Så det är inte direkt udda att inte börja arbeta klockan 7, om det är huruvida man är akademiker eller ej som avgör den saken.Men du är akademiker.Är det något mina fem och ett halvt år på universitetet lärt mig så är det att ingen i den världen vill lägga två strån i kors före tio på förmiddagen.
Det var betydligt vanligare med early birds i telekombranschen där jag jobbade tidigare.
Är de? Jag känner ingen som jobbar de tiderna, och sätter du dig på tunnelbanan klockan halv sju en vardag får du sitta rätt ensam. Kl 8:30 däremot är det ståplats som gäller. Med andra ord är det ett fåtal som börjar jobba kl 7, och väldigt många som börjar jobba mellan 8 och 9.Jag skulle säga att 7-16 är väldigt vanliga arbetstider, oavsett om man är akademiker eller ej.
Men du är akademiker.Är det något mina fem och ett halvt år på universitetet lärt mig så är det att ingen i den världen vill lägga två strån i kors före tio på förmiddagen.
Det var betydligt vanligare med early birds i telekombranschen där jag jobbade tidigare.
Man kan lägga en föreläsning eller ett seminarium kl 8, problemet är att då kommer inte studenterna.Men du är akademiker.Är det något mina fem och ett halvt år på universitetet lärt mig så är det att ingen i den världen vill lägga två strån i kors före tio på förmiddagen.
17 är väl inte sent? Om man inte behöver stiga upp så förtvivlat tidigt och därför ramlar i säng tidigt, så har man ju en lång kväll framför sig. Jag stiger i regel upp strax efter sju, och somnar vid midnatt. Om jag är hemma före sex så har jag ju sex timmar ledigt framför mig, det tycker jag är rätt länge.Jag har efter snart 3 år på ett jobb där jag börjar 05 blivit en morgonpigg människa, tidigare föredrog jag att börja jobba vid typ 10 (eller efter lunch..) men nu är senaste uppstigning 6 (dottern vaknar alltid då) och jag är alltid sjukt pigg, gamla jag hade nästan blivit lite äcklad av det.
Men iaf, när vi går upp vid 0530-06 en vanlig vardag och kollar ut genom fönstret så är det inte tänt nästan nånstans! Vi verkar vara enda early birdsen här. Vi bor i ett nytt och hyfsat dyrt område så jag tänker att de flesta här har bra betalda jobb (akademiker osv) och ingen verkar ens gå upp före 7. Alltså lär de ju börja jobba typ 8 eller ngt.
För mig får de gå upp när de vill, jag tänker mest att om man börjar 08 slutar man ju först 17, jättesent ju.
17 är väl inte sent? Om man inte behöver stiga upp så förtvivlat tidigt och därför ramlar i säng tidigt, så har man ju en lång kväll framför sig. Jag stiger i regel upp strax efter sju, och somnar vid midnatt. Om jag är hemma före sex så har jag ju sex timmar ledigt framför mig, det tycker jag är rätt länge.
När jag gick på universitetet hade vi föreläsningar som började vid åtta någon gång i veckan.Man kan lägga en föreläsning eller ett seminarium kl 8, problemet är att då kommer inte studenterna.Eftersom det känns lätt meningslöst att stressa på morgonen för att hålla en föreläsning för ingen, så lägger man hellre undervisningen senare.
När det gäller forskningen, så stämmer det att det i regel är tomt på kontoret kl 8, och fortfarande folk kvar som jobbar kl 18. Det verkar bli så när folk får bestämma sina arbetstider själva.![]()
När jag gick på universitetet hade vi föreläsningar som började vid åtta någon gång i veckan.
Jag har efter snart 3 år på ett jobb där jag börjar 05 blivit en morgonpigg människa, tidigare föredrog jag att börja jobba vid typ 10 (eller efter lunch..) men nu är senaste uppstigning 6 (dottern vaknar alltid då) och jag är alltid sjukt pigg, gamla jag hade nästan blivit lite äcklad av det.
Men iaf, när vi går upp vid 0530-06 en vanlig vardag och kollar ut genom fönstret så är det inte tänt nästan nånstans! Vi verkar vara enda early birdsen här. Vi bor i ett nytt och hyfsat dyrt område så jag tänker att de flesta här har bra betalda jobb (akademiker osv) och ingen verkar ens gå upp före 7. Alltså lär de ju börja jobba typ 8 eller ngt.
För mig får de gå upp när de vill, jag tänker mest att om man börjar 08 slutar man ju först 17, jättesent ju.
Man kan lägga en föreläsning eller ett seminarium kl 8, problemet är att då kommer inte studenterna.Eftersom det känns lätt meningslöst att stressa på morgonen för att hålla en föreläsning för ingen, så lägger man hellre undervisningen senare.
När det gäller forskningen, så stämmer det att det i regel är tomt på kontoret kl 8, och fortfarande folk kvar som jobbar kl 18. Det verkar bli så när folk får bestämma sina arbetstider själva.![]()
Börja 8? Det tycker jag är onödigt tidigt. Jag brukar gå upp mellan 7 och halv 8, är på jobbet runt 9 eller så. Om jag sedan jobbar till ungefär kl 18, så är det ju runt sex timmar kvar tills jag behöver lägga mig för att orka upp nästa morgon. Sex timmars fritid efter jobbet, ungefär en timmas fritid på morgonen (för frukost, och färd till jobbet osv) och så lunchen. Det är väl inte så illa, även om det inte direkt är semester.Jag har efter snart 3 år på ett jobb där jag börjar 05 blivit en morgonpigg människa, tidigare föredrog jag att börja jobba vid typ 10 (eller efter lunch..) men nu är senaste uppstigning 6 (dottern vaknar alltid då) och jag är alltid sjukt pigg, gamla jag hade nästan blivit lite äcklad av det.
Börja 8? Det tycker jag är onödigt tidigt. Jag brukar gå upp mellan 7 och halv 8, är på jobbet runt 9 eller så. Om jag sedan jobbar till ungefär kl 18, så är det ju runt sex timmar kvar tills jag behöver lägga mig för att orka upp nästa morgon. Sex timmars fritid efter jobbet, ungefär en timmas fritid på morgonen (för frukost, och färd till jobbet osv) och så lunchen. Det är väl inte så illa, även om det inte direkt är semester.
Varken akademiker eller välbetald här, och går upp 6.15 när jag jobbar dag(men våra fönster är inga man ser från större delen av området så). Rena döden!
Hade aldrig överlevt att börja jobba så tidigt som du gör... Pust!
Börja 8? Det tycker jag är onödigt tidigt. Jag brukar gå upp mellan 7 och halv 8, är på jobbet runt 9 eller så. Om jag sedan jobbar till ungefär kl 18, så är det ju runt sex timmar kvar tills jag behöver lägga mig för att orka upp nästa morgon. Sex timmars fritid efter jobbet, ungefär en timmas fritid på morgonen (för frukost, och färd till jobbet osv) och så lunchen. Det är väl inte så illa, även om det inte direkt är semester.