Bukefalos 28 år!

Spinoff på tråden, smutsig skopa

Jag har sett folk nysa i handen och fortsätta att plocka äpplen med samma hand i affären. När det topsats på tunnelbanan (för en massa år sen, så inget nytt) har det hittats tarmbakterier på ledstänger etc. Så ja, jag är helt övertygad om att det finns en hel del vuxna människor som inte tvättar händerna efter toalettbesök. Jag är också övertygad om att en rätt stor del av oss som tvättar händerna, inte gör det tillräckligt noga varje gång för att ha ihjäl ev resistenta bakterier etc.
 
Jag har ju kollegor som jag vet inte tvättar händerna efter toalettbesök. Om toaletten är nystädad och det inte finns papper i papperskorgen när jag går in som nr 2 efter en kollega tar jag för givet att han inte tvättat händerna för att sedan torka av sig på kläderna.

Jag har haft handsprit i bilen sedan redan innan pandemin och använder den varje gång jag ska åka någonstans. Jag torkar av bord, tangentbord, möss och telefoner varje gång jag löser av mina kollegor.
 
Kolla bara på hur folk, läs män, beter sig på gym. Hur många tvättar av maskinerna?
Härom veckan sa min kompis manlige sambo åt en annan man att han glömde torka av en maskin, den mannen sa att han inte gjorde det för då skulle han förstöra läderklädseln på maskinen, måste klassas som en av de dummare undanflykterna 😂 (det var alltså inte läder)
Själv gör jag numera rent både före och efter användning samt tvättar händerna noga när jag gymmat färdigt.
 
Kolla bara på hur folk, läs män, beter sig på gym. Hur många tvättar av maskinerna?
Härom veckan sa min kompis manlige sambo åt en annan man att han glömde torka av en maskin, den mannen sa att han inte gjorde det för då skulle han förstöra läderklädseln på maskinen, måste klassas som en av de dummare undanflykterna 😂
Själv gör jag numera rent både före och efter användning samt tvättar händerna noga när jag gymmat färdigt.
Här är en till som tvättar av innan jag använder något på gymmet. Där jag är nu så har jag bara sätt en som torkat av efter sig och det kom inte helt naturligt för henne då hon först lämnat maskinen och börjat med en annan för att sedan efter ha sätt mig och en kompis torka av gick tillbaka till maskinen hon använt tidigare för att torka av.
 
Ja alltså då skulle jag inte kunna jobba utan stå med händerna under rinnande vatten istället.
Samma här. Jag jobbar i lagård. Det räcker att lyfta ensilage med händerna för att det ska bli missfärgningar i huden som -inte- går bort med två och vatten. För att inte tala om kalvsaliv, mjölkskvättar, allmänt kostöv, bajs, spån, smörjolja, nått som hade läckt och smetat ner fjärrkontrollen till ballyften, en flytning som en svans smetade fast i mitt ansikte, mer kosaliv...

Och då är mina händer ändå renare nu än de var när jag jobbade som hovslagare eller fårklippare.

Men ja, jag tvättar händerna före jag går på toa på jobbet. Och efter.
 
Har blivit mer och mer skeptisk till att köpa mat som inte är ren råvara som går att tvätta efter att jobbat i matproduktion. Påverkar mig för tillfället inte mer än att jag tänker på det när jag handlar.
 
Ja alltså då skulle jag inte kunna jobba utan stå med händerna under rinnande vatten istället.
Alltså, jag ber om ursäkt att jag trampade på ömma tår här. Jag tycker själv att det är en ganska självklar skillnad på människor som jobbar och har smutsiga händer och människor som har svarta ränder under naglarna men rena händer och kropp i övrigt samt de som faktiskt inte tvättar händerna så ofta. Tycker man ser skillnad.

Men jag ber om ursäkt för att jag tog upp det.
 
Alltså, jag ber om ursäkt att jag trampade på ömma tår här. Jag tycker själv att det är en ganska självklar skillnad på människor som jobbar och har smutsiga händer och människor som har svarta ränder under naglarna men rena händer och kropp i övrigt samt de som faktiskt inte tvättar händerna så ofta. Tycker man ser skillnad.

Men jag ber om ursäkt för att jag tog upp det.
Jag lovar att jag dushar, tvättar händerna osv innan jag åker av gården. Likförb-nat kan jag garantera att både nagelband och valkar är missfärgade så det ser otvättat ut.
 
Jag lovar att jag dushar, tvättar händerna osv innan jag åker av gården. Likförb-nat kan jag garantera att både nagelband och valkar är missfärgade så det ser otvättat ut.
Ok. Förlåt. Jag har fel. Man ser inte skillnad på skit som inte går bort och i övrigt rena händer och skitiga händer som inte tvättas ofta. Fel av mig.
 
Det händer att jag måste kissa i skogen när jag jobbar och då tvättar jag inte händerna efteråt, men har handsprit i bilen och vanligt papper. Då får man tvätta händerna nästa gång man har möjlighet, det kan dock dröja många timmar.
 
Alltså kvinnor har ju oftast ingen direktkontakt med kroppen vid toabesök, det är ju papper mellan. Men likförbannat tvättar man ju händerna på ren rutin? Män borde vara ÄNNU noggrannare med det.

Jag tror dock att ett första steg mot bättre hygien på offentliga toaletter hade varit förbud mot att stå och kissa. Tycker att det är så sjukt äckligt att det är tillåtet, särskilt på tåg/flyg där det rör sig :yuck:. Är verkligen inte äckelmagad men stanken av urin är vedervärdig. Då vet man också att någon innan har kissat på toastolen, golvet eller väggen och att de inte har städat efter sig. Hygienen hos en sådan människa?
 
Det händer att jag måste kissa i skogen när jag jobbar och då tvättar jag inte händerna efteråt, men har handsprit i bilen och vanligt papper. Då får man tvätta händerna nästa gång man har möjlighet, det kan dock dröja många timmar.
Handsprit är inte rengörande. Handtvätt behövs för att få bort partiklar och sen descinficera med spriten. Så en våtservett gör mer nytta än handsprit om en inte har tillgång till tvål o vatten.
 
Jag lovar att jag dushar, tvättar händerna osv innan jag åker av gården. Likförb-nat kan jag garantera att både nagelband och valkar är missfärgade så det ser otvättat ut.
Absolut ser en skillnad på tvättade jobbhänder och skitiga. Om en vill vara fin så brukar citron ta även dom fläckigaste naglar. Jag tycker att rena händer med valkar och tilltufsade naglar med sorgkanter är vackert.
 
Har sett denna på mer än ett ställe, just saying :yuck::crazy:

Screenshot_20231105-124731~2.png
 
Jag har en bekännelse :o
Ibland när jag går upp mitt i natten för att kissa så sköljer jag bara av händerna under kranen. Ingen tvål :angel:

På offentliga toaletter tvättar jag noga och torkar med papper. Avskyr de vidriga maskinerna som blåser luft.
Öppnar sen dörren med armbågen.
 
Handsprit är inte rengörande. Handtvätt behövs för att få bort partiklar och sen descinficera med spriten. Så en våtservett gör mer nytta än handsprit om en inte har tillgång till tvål o vatten.
Vid det senaste tillfället jag var tvungen hade jag enbart tillgång till papper och sprit. Det jag hade att välja på var det eller att hålla mig i 4-5 timmar till. Jag tror inte jag tvingas kissa i skogen ens en gång om året, så det fick duga den gången!
 
Vid det senaste tillfället jag var tvungen hade jag enbart tillgång till papper och sprit. Det jag hade att välja på var det eller att hålla mig i 4-5 timmar till. Jag tror inte jag tvingas kissa i skogen ens en gång om året, så det fick duga den gången!
Självklart. 😀 Jag menade inte att det var fel men många tror att handsprit ersätter rengöring.
 

Liknande trådar

Tjatter Sedan pandemin erbjuder Willys här en hurts med två spannar vid lösgodiset, en för smutsiga skopor och en för rena. Nu har de ju haft...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
4 195
Senast: Amha
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 112
Senast: Mineur
·
Tjatter Spinoff på trådarna och förlovnings- och vigselringar och om att bära släktingars ringar. Vad är era mest känslomässigt värdefulla...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 657
Senast: _Zacke_
·
Hemmet Vi har ju blivit med tvättstuga :) I den finns förutom tvättmaskin, tumlare och upphängs-möjligheter ganska mycket förvaring :) Men vi...
Svar
14
· Visningar
926
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp