Bukefalos 28 år!

spinoff vårdslös hundhållning

Mm jag har mött labbe+barn ute där barnet inte hade en chans att hålla emot när labben bestämde sig för att hälsa på min hund. Fel kombo, vet inte riktigt hur föräldrarna tänkte? (sorry för OT)
För mig spelar ras ingen roll där. Var ute med min osäkra, stora hund med vilken jag tränade hundmöten med (alltså att hunden skulle titta på mig och slappna av) då två ca. 4-5 år gamla tjejer kommer med en bjäbbande chihuahua. Jag flyttade mig åt sidan, men tjejerna gick emot mig. De försökte få fram hunden till mig, och började springa mot/efter oss. Trots att jav sa till dem att hålla sig på avstånd. Efter ett par kvarter kommer en arg pappa och skäller ut tjejerna, som tydligen bara fick gå runt kvarteret men blev för ivriga...
 
Alla jägare jag känner skulle bli otroligt oroliga om de tappade kontakten med sin hund eller hunden inte kom tillbaka efter ett drev.
Ingen jag känner skulle låta hunden driva hur länge som helst.
Eller långs vägar.
De brukar försöka stoppa upp om ett drev går längs eller över en väg eller åt fel håll.
De vill ju ha sina hundar i livet..
Usla jägare som skiter i sina hundar borde skjutas
 
Och? Jag skrev kompetens, vad läser du?!

Om @Voff har en diagnos som jag överser med när jag känner till den :laugh: Nä, jag är inte sur. Bara tjurig. :p:D
Snälla @Voff, jag håller fan på att få psykbryt. Det heter kompEptens och inte kompitens, norrlÄnningar brukar kunna stava och jag brukar kunna bita ihop, men fan fan i helvete att jag står ut med dina annars vettiga inlägg men nu går det inte längre!!! E!!!

Jag får sällan psykbryt på andras stavning, speciellt inte i trådar som handlar om hundar, det uppfattar jag mest som ett sätt att förringa skribenten o göra narr av denne.
Skall man nu klanka ner på andras stavning så blir det ganska komiskt när man själv brister i konsten att kunna stava rätt.
Och? Jag skrev kompetens, vad läser du?!

Om @Voff har en diagnos som jag överser med när jag känner till den :laugh: Nä, jag är inte sur. Bara tjurig. :p:D
Så du menar att man måste redovisa sina diagnoser innan man får skriva på diverse sajter på nätet för att du inte skall få tuppjuck?
Skäms!
 
Hade det inte varit ett internt skämt tror jag att Voff hade svarat något mer annorlunda än hon gjorde :p
Inget internt skämt.
Jag tänkte att A-det är nått sarkastiskt skämt jag inte riktigt fattar men fine....
B- småtaskigt men orka....
Har väl julefrid över mig eller nått så jag valde att se det som A :)

Skriver jag på dator har jag rättstavningshjälp. Men inte via telefonen. Eftersom autokorrekt byter ut ord och jag sällan ser det så har jag stängt av det. Blev så många helskumma inlägg och sms :o

Är förvånad att fel bokstav stör så när jag har en heltokig meningsuppbyggnad och glömmer hela ord ibland!!!
 
Är förvånad att fel bokstav stör så när jag har en heltokig meningsuppbyggnad och glömmer hela ord ibland!!!

Beroende på hur ens eget språkcentrum hanterar text kan det vara lättare att utan att märka det fylla i/rätta till saker som fattas eller hamnat på fel plats, men man "studsar" och rycks ur läsflödet om det är fel bokstav någonstans. Det blir som att texten har hicka, vilket kan vara lite jobbigt ibland. ;)

(Och det är ingen kritik mot hur du skriver, utan bara ett försök till förklaring varför man kan tänkas reagera starkare på just en ynka liten felstavning än på att hela ord faller bort.)
 
Jag rullar över och blottar både mage och hals, ser att jag stavade som en kråka själv. Jag tar tillbaka allt jag sagt och fortsätter läsa @Voffs inlägg med samma goda behållning som tidigare. :o :D

Jag har bara så jättesvårt för kompitens och @Voff skriver så himla bra i övrigt att jag hade aldrig trott att hon är dyslektiker, hade jag vetat hade jag aldrig sagt ngt alls. :(:(:(

Ja, jag skäms. :banghead: :arghh:
 
Senast ändrad:
Jag rullar över och blottar både mage och hals, ser att jag stavade som en kråka själv. Jag tar tillbaka allt jag sagt och fortsätter läsa @Voffs inlägg med samma goda behållning som tidigare. :o :D

Jag har bara så jättesvårt för kompitens och @Voff skriver så himla bra i övrigt att jag hade aldrig trott att hon är dyslektiker, hade jag vetat hade jag aldrig sagt ngt alls. :(:(:(

Ja, jag skäms. :banghead: :arghh:
Jag är väldigt glad i skrift. Både att läsa och skriva. Man tränar upp sig :)
Och jag uppskattar vårdat språk som tex en del äldre har:love:
Vi är många dyslektiker i släkten. En kusin till mig var snudd på analfabet när hon gick ur skolan. I dag är hon lärare!
Jag kan ha sjukt kul åt gamla fb-inlägg och annat jag skrivit. I bland förstår jag själv inte vad jag har menat:D

Du behöver inte skämmas. Själv blir jag småtokig på särskrivare.
 
Jag är väldigt glad i skrift. Både att läsa och skriva. Man tränar upp sig :)
Och jag uppskattar vårdat språk som tex en del äldre har:love:
Vi är många dyslektiker i släkten. En kusin till mig var snudd på analfabet när hon gick ur skolan. I dag är hon lärare!
Jag kan ha sjukt kul åt gamla fb-inlägg och annat jag skrivit. I bland förstår jag själv inte vad jag har menat:D

Du behöver inte skämmas. Själv blir jag småtokig på särskrivare.
:)
 
Själv har jag inbyggda systemfel, jag vet aldrig när man skall använda, de, dom eller dem. Är uppvuxen med främst franska o engelska o att svenskan saknar massvis med tempus i verbböjningar har jag aldrig förstått mig på, de finns ju i äldre litteratur men lärs inte ut annat än på eftergymnasial nivå om man studerar just svenska.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 233
Senast: iNTOHiMO
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 938
Senast: ameo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 596
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 725
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp