Bukefalos 28 år!

Spränger stängsel, tecken på..?

maeljo

Trådstartare
jag har märkt en sak, och tycker att det är lite underligt!
det är så att jag går på ett travgymnasium, och våra 1,5 åriga ston spränger stängslet näst intill var o varannan vecka (alltså jag tycker att det är rätt ofta).. kan detta vara tecken på att dom inte trivs, har tråkigt, för mkt energi etc..?

och så undrar jag en sak till, den ena av dom 1,5 åriga stona går knappt att gå ut till hagen med (eller till paddock vilket är ca 10 m ifrån stallet) utan att hon slår, hoppar jämfota, "små" bockar, kan detta också vara tecken på att hon inte trivs, för mkt energi etc..?
 
Sv: Spränger stängsel, tecken på..?

Du kan ju fundera lite över hur stora hagar de har, om de får gå tillsammans i flock, hur mycket utetid de får per dygn och hur foderstaten ser ut ....

Sen kan ju 1,5-åringar vara lite busiga och vilja testa gränser, men om ovanstående fungerar tycker jag inte att de skulle hålla på att gå igenom staketen för jämnan!
 
Sv: Spränger stängsel, tecken på..?

hagarna är inte stora, vilket jag inte gillar alls men det ska ju dock komma nya o större hagar, så jaa det kan mkt väl vara så! dom går alltid två och två, förut hade vi större hagar men dessa är borta nu och då gick dom som max 4 st i en och då hade vi inga sånna problem. så där kom du med svaret! tack :)
 
Sv: Spränger stängsel, tecken på..?

jaa vi får hoppas på de iaf! :) jaa men det e la inte riktigt "normalt" beteende hos en 1,5 åring, eller aa hos vilken häst som helst, om allt e som det ska
 

Liknande trådar

Anläggning Hej ville höra lite åsikter. I stallet vi står har dom en egen liten lösdrift med 1års hingst och en 2årig hingst som är på bete där den...
2
Svar
21
· Visningar
2 734
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
4 862
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 710
Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 089
Senast: Moa092
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp