Springsteen sätter sin egen ton som ryttare

Länge uppmärksammades hon mest som den ridande dottern till en av rockmusikens största.
Jessica Springsteen har framgångsrikt hoppat ut ur den skuggan.
– Hon är absolut en framtidsryttare. Hon kommer bara att bli bättre, säger Malin Baryard Johnsson.
 
Jag undrar om någon längre ser det som en "sportslig" prestation, det måste vara uppenbart för alla att det som avgör är hästens kapacitet och de likt ovan med närmast obegränsade ekonomiska resurser kan köpa sig en plats i den absoluta världseliten.
 
Jag undrar om någon längre ser det som en "sportslig" prestation, det måste vara uppenbart för alla att det som avgör är hästens kapacitet och de likt ovan med närmast obegränsade ekonomiska resurser kan köpa sig en plats i den absoluta världseliten.

Oavsett hur mycket pengar jag skulle ha skulle jag inte klara av att hålla mig kvar i sadeln på svårklasshöjder.....
Skulle nog se ut som om jag var med i 5kampshoppningen redan på 130 ...
 
Oavsett hur mycket pengar jag skulle ha skulle jag inte klara av att hålla mig kvar i sadeln på svårklasshöjder.....
Skulle nog se ut som om jag var med i 5kampshoppningen redan på 130 ...
Inte jag heller och hon är helt klart en duktig ryttare men det som avgör är hästarna och så har det alltid varit, det som hänt är att det nu är pengarna som styr och då försvinner det sportsliga i mina ögon .
 
Oavsett hur mycket pengar jag skulle ha skulle jag inte klara av att hålla mig kvar i sadeln på svårklasshöjder.....
Skulle nog se ut som om jag var med i 5kampshoppningen redan på 130 ...

Man kan också vända på det- även om du själv skulle klara högre hinder lätt som en plätt, så kvittar det totalt om du inte har råd med en häst som har kapacitet för det.

Tills sist så räcker det inte med talang om inte pengarna finns.
 
Inte jag heller och hon är helt klart en duktig ryttare men det som avgör är hästarna och så har det alltid varit, det som hänt är att det nu är pengarna som styr och då försvinner det sportsliga i mina ögon .

Man kan också vända på det- även om du själv skulle klara högre hinder lätt som en plätt, så kvittar det totalt om du inte har råd med en häst som har kapacitet för det.

Tills sist så räcker det inte med talang om inte pengarna finns.
Jag är av den uppfattningen att de hästar som klarar av hinder på denna höjd, och som är riktigt, riktigt bra, inte heller är de som är speciellt lättridna. Visst är det trevligt att ha ekonomin för att kunna köpa det bästa, men man måste också ha skickligheten att kunna förvalta det.
 
Man kan också vända på det- även om du själv skulle klara högre hinder lätt som en plätt, så kvittar det totalt om du inte har råd med en häst som har kapacitet för det.

Tills sist så räcker det inte med talang om inte pengarna finns.
De flesta på denna nivån har ju bevisat att de är tillräckligt bra för att någon annan ska köpa en häst som de tävlar. Extremt få äger sina hästar (helt) själva.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 083
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 877
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 307
Senast: MML
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har skrivit här på bukefalos i ungefär två och ett halvt år tror jag. Och ett av dom första inläggen som jag gjorde var om att jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 599
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp