Stackars övergivna lilla gris!

KungTulle

Trådstartare
Hur är folk funtade egentligen? En kompis till mig ringde just... en dag för inte så länge sedan, när det var ett otäckt ruskväder stod det en liten gris utanför deras dörr. Den var kall och skakade av köld. :cry:

Deras son tog in grisen. (Minigris). :bow:

Så började letandet efter grisens familj. En liten fin minigris sugga. Tam som tusan och som går fint i koppel samt kissar duktigt i lådan. Det måste ju vara någon som saknar grisen jättemycket??

Eller???

De ringer polisen samt efterlyser i radio. Och får napp...inte av grisens ägare utan av grannen till grisägaren. Dom får reda på vem som äger grisen...

Det visar sig att dom INTE ALLS vill ha grisen tillbaka, dom har tröttnat. Troligen har dom också handgripligen kastat ut grisen i hopp om att den skulle "rymma"! Hur grym får man lov att vara????

Grisen har nu bott ett tag hos bekanta till upphittaren, med den kan inte vara kvar där för dom har en hund som e elak mot grisen och dom får ha dom i olika rum.

Så nu ikväll kommer en liten gris hem till min gård. Egentligen har jag inte plats till en minigris till (har redan tre). Och min sambo kommer bli vansinnig! Men jag kan ju inte låta lilla grisen vara hemös...ju. :angel:

Så jag kommer få ägna massor av tid till att hitta ett bra hem till henne. Suck! Antagligen kommer hon väl få stanna här eftersom det e svårt att hitta hem till vuxna grisar- alla vill ju ha en jättegullig liten kulting. En vuxen gris om än så fin och charmig har inte stor chans....

Och ni fd grisägare i Ingelstad, Österlen, Skåne som så grymt har behandlat er lilla familjemedlen. Jag hoppas att ni får magknip i tusen dagar, att er bil aldrig kommer att starta om vitermorgnarna och att er värmepanna alltid kommer gå sönder när det är som kallast!
:devil: :devil: :devil:

/Kung Tulle
 
Ja, usch. Jag hittade en kanin, en mager stackare, precis vid motorvägen i vintras. Tog hem henne, världens coolaste och mest sociala kanin (visserligen den enda kanin jag känt, men den nya ägaren lovprisar henne :))! Dumpad :mad:.

Tur att lilla grisen får komma till ett bra hem, efter mycket om och men fick även min hittekanin en ny ägare (fick åka rätt många mil för att skänka bort henne men det var det värt :)).
 
Ohh, hon skulle kunna flytta till mamsen o papsen. Fast vi bor så långt bort :(

Men skulle inte ha något emot att ha en nasse hemma hos mor och far. Mamma är överförtjust i dem :) Hon skulle nog hellre se att jag skaffade mig två minigrisar än att jag hade två hästar hemma hos dem :D
 
Jag ska ju flytta till skåne!
Attans att jag ska bo i lägenhet annars hade jag tatt henne med en gång!!! :love:
 
Men snälla KungTulle visst skall bilen starta kalla vinterdagar :eek: men däremot kan motorn få skära sig när dom är en bra bit hemifrån och en bra bit från någon bebyggelse och ingen mobilteckning :devil:
Stackars lilla nasse :(
Folk är sjuka som slänger ut djur som normalt inte klarar sig i kylan (för 2 år sedan hittade en äldre herre en sköldpadda ute när det var 12 grader på dagen) och tror att dom klarar sig.
Att ta en vända till veterinärern för att avliva tycker dom är mer omännskligt än att dö av hunger och köld :crazy:
Kudos till dig som tog hand om den :bow:
 
Folk är hemska! Pratade med en uppfödare i lördags som berättade att hon med jämna mellanrum brukade hitta dumpade marsvin och kaniner i sitt garage. :mad:
 
Då kommer jag och Zebran och kör över de fd. grismänniskorna
Och resterna om det blir några vill säga de ska vi utfodra eleverna på norreportskolan med (iafl de som hotade mig i början av terminen)
 
Hej. Grisen kom inte hem ikväll, upphittarna fick förhinder. Jag har lagt ut efterlysning på MiniGrisföreningens hemsida efter familj till grisen. Det har trillat in tre svar redan men från folk som bor långt borta. Samt en del tips här på Buke. Jag kommer kolla upp alla för det är självklart att grisen ska ha ett nytt BRA hem.

Helst förstås såpass nära att jag kan komma och kolla upp det hela :).

Kanske det borde startas något liknande för minigrisar som svenska hästens värn? Svenska Minigris Asylen?

/Kung Tulle
 
Jag tror att minigrisföreningen har tänkt
sig att starta omplaceringsverksamhet.
 
Fy :devil:! Kan man inte polisanmäla dem för djurplågeri? Det kan väl knappast vara lagligt att överge djur så där. :mad:
 
Nu tror jag du missförstod mig. Det var alltså andra människor som lämnade sina djur i hennes garage, antagligen visste de om att hon hade egna.
 
Synd att man inte bor närmre. Blir så förbannad på människor som inte fattar det här med ansvar när man skaffar sig ett djur.

Jag blev med gris pga en familj som gjort impulsköp och tröttnat efter två veckor...*Suck*
 
Usch, hur grym kan man vara mot ett djur. Det är offatbart!
Tur att du tar emot nasse, även om din sambo inte blir överlycklig...
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Hej är det någon som vet hur man tämjer grisar som man inte haft som kulltingar? Det är nämligen såhär: för snart ett år sedan började...
Svar
2
· Visningar
2 478
Senast: jemeni
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
31 561
Senast: ako
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 669
Senast: Zaria
·
Hästmänniskan Detta är väl ett så kallat "ilandsproblem" och många kommer noga tycka jag är lite löjlig nu.... För ett tag sen när jag, min syster...
2
Svar
30
· Visningar
4 257
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Köpa hus
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp