T
Tie
Sv: stackel!
Men en vekare hund borde det inte vara allt för svårt att få till och kontrollera utan sådana metoder.
Nu vet jag också att det kommer in problemhundar som ägarna har släppt för långt och som har tagit över totalt och som i princip måste plocks ner på jorden igen. Att det då går snabbare att plocka ner dem med stackel kan jag helt klart tro, men blir slutresultatet bättre eller lika bra som om man gör det på ett mer humant sätt
För vi vet ju alla allt genvägar kan ofta vara "senvägar" i slutändan?! Och det är ju slutresultatet som är det viktiga!
PIRU skrev:Man anväder sällan stackel på en hård hund för den tar inte åt sig o glömmer det direkt det är då det blir farligt, för använder man stackel i tid o tid på en hård hund ja då får det nog sitta där hela livet sen. Men en något vekare hund passar det ypperligt till då det sitter i mycket längre och man behöver inte påminna hunden den lika ofta om nånsin igen.
Men en vekare hund borde det inte vara allt för svårt att få till och kontrollera utan sådana metoder.
Nu vet jag också att det kommer in problemhundar som ägarna har släppt för långt och som har tagit över totalt och som i princip måste plocks ner på jorden igen. Att det då går snabbare att plocka ner dem med stackel kan jag helt klart tro, men blir slutresultatet bättre eller lika bra som om man gör det på ett mer humant sätt