Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var mantrat i min familj.Jag hade bara blivit glad om något jag lånade ut kom tillbaka i bättre skick!
Ja men det beror väl på? Om instrumentbrädan är dammfri och mattorna skakar etc - det kan väl inte bli fel? Eller?Jag hade både uppskattat det och inte.
Vill gärna ha saker gjort på ”mitt sätt” och blir lite stressad om någon ”bara gör” med mina saker. Så jag hade nog uppskattat mer att få en utvändig tvätt än inne, alternativt om personen lämnat in bilen för tvätt någonstans.
Problemet med utvändigt är också att det ska bli kallt mot slutet av veckan. Vet inte om det är jättelyckat att ställa tvättad bil ute i minusgrader?Jag hade lämnat den tvättad även utvändigt. Invändigt lagom mycket. Är bilen sådär lagom ren/smutsig bryr man sig nog inte så mycket om att det blir perfekt rent, jag gör absolut inte det för det blir smutsigt direkt igen. Så en utvändig och invändig "bruksrengöring" så att den är renare än när den hämtades hade jag uppskattat som tack för lånet men helst inte pedantiskt gjort.
Precis så! Jag försöker göra något liknande eller se till att betala för mig om inte tiden finns för "det lilla extra".Det var mantrat i min familj.
Lånade saker lämnas tillbaka i bättre skick. En släpvagn fick olja i nipplar ochannat sokm var osmort. Trasiga lanpor var bytta. Etc etc.
Gäller inte hyrgejer![]()
Jag hade skippat tvätten. Min bil får enbart handtvättas (jag har bestämt det alltså haha) så hade inte uppskattat få tillbaka den och man kört den i sån maskintvätt tex. Städa insidan tycker jag räcker. Om man inte kört runt på en åker och den är lerig från topp till tå då.Problemet med utvändigt är också att det ska bli kallt mot slutet av veckan. Vet inte om det är jättelyckat att ställa tvättad bil ute i minusgrader?
Jag tänker köpa något ocksåPrecis så! Jag försöker göra något liknande eller se till att betala för mig om inte tiden finns för "det lilla extra".Och får jag inte betala med pengar, kanske en godisask eller en flaska vin åtminstone. Sen lånar jag gärna ut saker själv till mina vänner och vägrar ta betalt
![]()
Ja men det beror väl på? Om instrumentbrädan är dammfri och mattorna skakar etc - det kan väl inte bli fel? Eller?
Tänkte skriva samma sak. Jag är inte alls petig med min bil men den får absolut inte tvättas i biltvätt, har extraljus och biltvätten har slitit sönder bekantas extraljus (och då gäller inte ens biltvättens försäkring eftersom det är extrautrustning) och bucklat ett tak. Körde biltvätt jämt förut men slutat med det. Så jag skulle aldrig våga tvätta nån annans bil i biltvätt om personen inte uttryckligen bad mig.Jag hade skippat tvätten. Min bil får enbart handtvättas (jag har bestämt det alltså haha) så hade inte uppskattat få tillbaka den och man kört den i sån maskintvätt tex. Städa insidan tycker jag räcker. Om man inte kört runt på en åker och den är lerig från topp till tå då.
Här har vi flera ställen man kan spola av bilarna med högtryck i bås.Tänkte skriva samma sak. Jag är inte alls petig med min bil men den får absolut inte tvättas i biltvätt, har extraljus och biltvätten har slitit sönder bekantas extraljus (och då gäller inte ens biltvättens försäkring eftersom det är extrautrustning) och bucklat ett tak. Körde biltvätt jämt förut men slutat med det. Så jag skulle aldrig våga tvätta nån annans bil i biltvätt om personen inte uttryckligen bad mig.
Ja, men det är ju en annan sak. Jag skriver om automatiska biltvättar/maskintvättar.Här har vi flera ställen man kan spola av bilarna med högtryck i bås.
ÖverlyckligHade ni uppskattat att få er bil städad som tack för att någon fått låna den ett par veckor? Eller hade det känts som om personen som lånade tyckte att er bil var skitig och äcklig? Bilen jag lånar är "normalskitig", dvs i behov av lite dammsugning och allmänt TLC. Förutom att naturligtvis fulltanka den tänkte jag då ev städa den invändigt. (Att tvätta utvändigt känns rätt meningslöst eftersom vi båda bor längs grusväg...) Bra idé?
Det här får jag inte riktigt ihop? Varför skulle det anses annorlunda att lämna in jämfört med att städa självJag hade lämnat in för tvätt utvändigt och städ invändigt. Framförallt om det var någon jag inte kände väl. Då kan personen se det som ett tack utöver betalning för att jag fick låna bilen på ett helt annat sätt än om bilen är städad av en själv vilket kan ses som att man tyckte bilen var grisig.