Städat bilen!

Nebraska

Trådstartare
Nu är det äntligen gjort. Det är verkligen inte det roligaste, så det blir kanske inte så ofta. Dock hittade jag inga tändhattar i baksätet.
 
Nu är det äntligen gjort. Det är verkligen inte det roligaste, så det blir kanske inte så ofta. Dock hittade jag inga tändhattar i baksätet.

Har du nu tappat bort tändhattarna igen:banghead:? Hur många gånger måste jag säga att det säkraste är att stoppa in dom i dynamiten direkt du får hem dom, koppla dem till batteriet och kvikksilverbrytaren, tejpa dit magneten och placera den under bilen. På så vis vet du ju vart du har grejerna:idea:... :p:D
 
Städa bilen?
Så meningslöst, den blir ju skitig direkt igen :p

Snälla, tala om det för min man med, som envisas med att säga varenda gång vi sätter oss i bilen att den antingen måste tvättas eller städas :meh:

Nu förra veckan gick han upp klockan sex bara för att tvätta den innan jag stack till jobbet O_o

Jag brukar tänka att regnet tvättar ju lite iaf :idea: :p

Han är alltså väldigt glad i rena bilar. En julafton så skulle jag släppa ut hästarna i stallet och därefter körde jag till en biltvätt och tvättade bilen åt honom i julklapp :laugh:
Men han blev överlycklig precis som jag visste han skulle bli :D
 
Jag har hela baksatet till hundarna ... och framsatet till hundgrejor ... pa flaket har jag en (extra, jag har en fast i husvagnen ocksa) generator, en trycklufts tank, ett par dunkar diesel, en dunk bensin (till extra generatorn) en gas flaska, en stor cooler, en ramp till hundarna om de har ont och inte kan hoppa ut ur bilen ... och diverse borstar och annat smatt och gott jag glomt nar jag salde farmen. :angel:
Jag skulle sa garna vilja stada ... men har ingen stans att gora av allt skrot. Grejorna pa flaket ar packade sa bra att jag valde att inte ta fram extra generatorn nar den i vagnen la av :eek: Istallet valde jag att sova nagra timmar i bilen (30*C och fuktigt pa natten) och att aka tillbaka och lamna in hela vagnen for att fa den fixad. Jag funderar allvarligt hur jag tankte nar jag packade ihop allt.:confused:
Hundgrejorna kan jag stoppa undan i husvagnen nar jag hakar pa den igen och vi reser over landet ... men da kommer i stallet framsatet att fyllas med diverse godis, drickor, och allmant skrot som kan vara "bra att ha" nar man kor.:crazy:
 
Fler som vill investera i en sån här dörrmatta :angel:

Jag älskar min :love: :D
Fast morgondagens städdag är lögn :o

AQFAAAACK-podHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQzNzgzNjQxNzYzNV81NWIzYTQ4ODJhNmIyMjYwOGExNDI2MzUuanBn
 
@Matmissbrukaren Min man är likadan. Hans morgonsysslor på helger (eller på semestrar) består av 1.mata alla djur 2. Städa/vaxa bilarna,alt polera,tvätta insidan,gå runt med en trasa och ta alla småfläckar ingen ser...3. Väcka frugan med kaffe efter några timmar. Han tycker det är skönt att låta mig sova så får han ngt gjort:angel:

Jag känner inga andra hästmänniskor (eller andra)som har så rena bilar som oss. Sen låssas man ibland vara intresserad av alla femhundranittifem putssprayer och burkar han äger, då blir han så glad och håller förevisning:D
 
Haha! Ja här har det också städats bil idag. Det är tydligen min mans uppfattning av perfekt göra på hans nästsista semesterdag som dessutom fick fint väder.
Jaja, min bil blev ju också städad, och jag behövde definitivt inte anstränga mig speciellt mycket trots att min var skitigare än hans :angel:
 
Städa bilen?? förstår inte riktigt varför :) men en gång om året får den sig en städning vare sig det behövs eller inte
 
Städa bilen?? förstår inte riktigt varför :) men en gång om året får den sig en städning vare sig det behövs eller inte
Jag städar bilen med några månaders mellanrum och tycker det är mycket roligare än att städa hemma. Allra roligaste är att göra det på macken här i förorten där grabbarna trängs för att tvätta sina svarta audis och bmw och så kommer jag med min skruttiga 240!
 
Den här tråden får mig att bli påmind att jag behöver städa min bil. När det börjar synas hur dammigt det är på intrumentbrädan, då är det dags för en städning.

Fattar inte hur min egen personbil kan se ut som fan kom och hjälp mig, medan lastbilshytten på jobbet är kliniskt rent, kanske har det att göra att jag ofta spenderar mycket tid där?
 
Och jag har lovat mig att min bil skall städas och tvättas en gång i månaden, mycket roligare att åka i bilen då! Plus att den har börjat rosta :cry::cry::cry::cry:

Tycker även att tvätta själv hallarna är bättre än automat tvättarna, där blir den ju inte ren. Där är man oftast ensam kvinna, en och annan flickvän som följer med och dammsuger bilen. Jag gör allt själv, det är ju skitkul att köra högtryckstvätten. :D
 

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 410
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 519
Senast: Guldaskig
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
389
Senast: astronaut
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
767
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp