Städat bilen!

Och jag har lovat mig att min bil skall städas och tvättas en gång i månaden, mycket roligare att åka i bilen då! Plus att den har börjat rosta :cry::cry::cry::cry:

Tycker även att tvätta själv hallarna är bättre än automat tvättarna, där blir den ju inte ren. Där är man oftast ensam kvinna, en och annan flickvän som följer med och dammsuger bilen. Jag gör allt själv, det är ju skitkul att köra högtryckstvätten. :D

Roligare?
 
Tycker även att tvätta själv hallarna är bättre än automat tvättarna, där blir den ju inte ren. Där är man oftast ensam kvinna, en och annan flickvän som följer med och dammsuger bilen. Jag gör allt själv, det är ju skitkul att köra högtryckstvätten. :D
Hur kan man få den renare än i tvätthallen??
Det är endast i tvätthallen jag tycker den blir riktigt riktigt ren. ..och då är jag ändå en van hemmatvättare (pga kass ekonomi.)
 
Hur kan man få den renare än i tvätthallen??
Det är endast i tvätthallen jag tycker den blir riktigt riktigt ren. ..och då är jag ändå en van hemmatvättare (pga kass ekonomi.)
Har problem med vad jag tror är asfaltsstänk på bilen, dessa går absolut inte bort i en automattvätt. Får gnida på dem ordentligt för att de ens skall hända något.
 
Nu är det äntligen gjort. Det är verkligen inte det roligaste, så det blir kanske inte så ofta. Dock hittade jag inga tändhattar i baksätet.

Min förra bil städades ca två gånger per år, när det blev för mycket skräp och hundhår i den. Tvättades väl lika ofta. Tyvärr blev den ju ganska sunkig av det, så när nya blankpolerade bilen flyttade in fick jag städdille och den städas samt tvättas varje vecka. Äger numera också glasputs, cockpit shine och bumper shine som används flitigt. Upptäckte dessutom att det är hemskt kul att putsa på bilen och jagar gruskorn på golvmattorna nästan varje dag.
 
Jag tog fram dammsugaren häromdan och en sån där vante man dammar med och vips så blev bilen ren, ja torkade förvisso av med vatten och lite såpa sedan för att verkligen bli av med dammet. Bilen känns jättefräsch nu. :up:
 
Om ni bara visste sa min bil ser ut.:eek: Hundarna har hela baksatet, dar ar det svarta har overallt. Precis overallt. Man skulle kunna virka en ny rottis av det. Och draggel efter bilsidorna da de gillar att titta ut genom varsit fonster. Golvet pa passagerar sidan fram ar tackt med skrap. Tomma burkar och flaskor ... papper och pasar. Till straxt over sates kanten. Det ar sakert mer an en full sopsack.
Och en liten sop-pase som hanger sa forsynt fran en krok under instrument bradan och som jag med stor energi och flit tomt varje dag.O_o
 
Alltså, om någon hittar dynamit och/eller tändhattar i bilen kan jag ta hand om dem (mot en avgift) och ge de stackars vilsna stackarna ett nytt hem :) :up:

/geologen, som ibland är lite less på att knacka hård berghäll :sneaky:
 
Det enda jag har kvar på bilen är att åka med den till jobbet och tvätta av förarstolen med textiltvätt, funderar på om man kanske borde skaffa något överdrag, för att slippa tvätta igen senare. Lättare att ta loss överdrag, slänga in i tvättmaskinen t ex. Om man nu kan göra så? :/
 
Om ni bara visste sa min bil ser ut.:eek: Hundarna har hela baksatet, dar ar det svarta har overallt. Precis overallt. Man skulle kunna virka en ny rottis av det. Och draggel efter bilsidorna da de gillar att titta ut genom varsit fonster. Golvet pa passagerar sidan fram ar tackt med skrap. Tomma burkar och flaskor ... papper och pasar. Till straxt over sates kanten. Det ar sakert mer an en full sopsack.
Och en liten sop-pase som hanger sa forsynt fran en krok under instrument bradan och som jag med stor energi och flit tomt varje dag.O_o
Biiiiild! :angel:
 
@Matmissbrukaren Min man är likadan. Hans morgonsysslor på helger (eller på semestrar) består av 1.mata alla djur 2. Städa/vaxa bilarna,alt polera,tvätta insidan,gå runt med en trasa och ta alla småfläckar ingen ser...3. Väcka frugan med kaffe efter några timmar. Han tycker det är skönt att låta mig sova så får han ngt gjort:angel:


Men vad fa.. Byter du mot en pigg långbent trettioåring med begynnelse till skägg som aldrig blir färdig med NÅGOT och tycker sovmorgnar är bäst till elvasnåret?! Han är din! Kan betala mellanskillnaden!
 

Liknande trådar

Hemmet Trillade in på en kanal på Youtube, en finsk tjej som städar gratis åt andra som verkligen behöver det. Det braiga är att hon...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 966
Senast: MissFideli
·
Fordon Jag fick en mindre rolig överraskning igår morse då min bil varnade för brist på kylarvätska. Jag fick tack och lov tag i rätt sort och...
Svar
13
· Visningar
885
Senast: Shaggy
·
Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
459
Senast: Smoothi
·
Fordon Jag har hela tiden tänkt att jag behöver en kombi för att kunna lasta vedklyv och annat skrymmande. Och rails för att kunna shoppa några...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 901
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp